17/01/2020 17/01/2020 Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU) το εαρινό εξάμηνο του 2020, θα γίνει εισαγωγή ενός νέου μαθήματος στο πρόγραμμα σπουδών του, για τις απαρχές του ελληνικού ρεμπέτικου τραγουδιού και των αμερικανικών μπλουζ, υπό την αιγίδα του γενικού προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη. Το νέο αυτό μάθημα θα ενταχθεί στον κύκλο μαθημάτων με...
17 Ιανουαρίου, 2020 - 20:32
Τελευταία ενημέρωση: 17/01/2020 - 20:35

Μάθημα σε πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης γίνεται το ρεμπέτικο τραγούδι

Διαδώστε:
Μάθημα σε πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης γίνεται το ρεμπέτικο τραγούδι

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU) το εαρινό εξάμηνο του 2020, θα γίνει εισαγωγή ενός νέου μαθήματος στο πρόγραμμα σπουδών του, για τις απαρχές του ελληνικού ρεμπέτικου τραγουδιού και των αμερικανικών μπλουζ, υπό την αιγίδα του γενικού προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη. Το νέο αυτό μάθημα θα ενταχθεί στον κύκλο μαθημάτων με τίτλο «Τραγούδια των περιθωριακών: Τα αμερικανικά μπλουζ συναντούν το ελληνικό ρεμπέτικο». Το μάθημα θα είναι διαθέσιμο για τους φοιτητές των ανθρωπιστικών σπουδών και των κοινωνικών επιστημών.

Η περιγραφή του μαθήματος στην ιστοσελίδα του New York University αναφέρει:

«Τα τραγούδια είναι τόσο αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας που σπάνια κάνουμε “ένα βήμα πίσω” για να τα παρατηρήσουμε ως κάτι άλλο από μουσική και στίχους. Κι όμως, μπορούν να περικλείσουν σπουδαίο πλούτο πληροφορίας για την εποχή που γράφτηκαν. Στην αρχή του 20ού αιώνα, δύο ανθολογίες τραγουδιών γεννήθηκαν παράλληλα και εξελίχθηκαν σε θρυλικά μουσικά είδη, καθένα από αυτά στο πλαίσιο της κουλτούρας του. Τα αμερικανικά μπλουζ, γεννήθηκαν από Αφρικάνους σκλάβους και τους απογόνους τους, στις νότιες φυτείες των Ηνωμένων Πολιτειών και το ελληνικό ρεμπέτικο, γεννήθηκε όταν μεγάλοι αριθμοί προσφύγων εγκαταστάθηκαν σε πόλεις – λιμάνια της Ελλάδας, στο ξεκίνημα της μικρασιατικής καταστροφής του 1922. Παρά τις ευδιάκριτες διαφορές τους σε εθνικές και μουσικές καταβολές, το ρεμπέτικο αργότερα έγινε γνωστό στους φανατικούς του παγκοσμίως ως τα «ελληνικά μπλουζ», επειδή και τα δύο είδη αντικατόπτριζαν τη σκληρότερη πραγματικότητα των περιθωριακών που τα δημιούργησαν. Μία συγκριτική ανάλυση των δύο ειδών μέσα από τον φακό πολλαπλών σχολών, θα αποκαλύψει έκδηλες ομοιότητες και διαφορές στους τρόπους που δημιουργούσαν και υποδέχονταν αυτά τα κομμάτια. Επιλεγμένα κείμενα, ηχογραφήσεις, φιλμ και εμβόλιμες παρουσιάσεις από προσκεκλημένους, θα καθοδηγήσουν τους φοιτητές στα διαφορετικά επίπεδα αυτής της σύγκρισης».

Ο συνθέτης Περικλής Κανάρης θα διδάσκει το μάθημα, σε συνεργασία με το πρόγραμμα ελληνικών σπουδών Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης του NYU και τη Μουσική Σχολή Steinhardt School of Music.
Ο Περικλής Κανάρης είναι μουσικοσυνθέτης που γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά τα τελευταία χρόνια ζει στη Νέα Υόρκη. Σπούδασε μουσική και φιλοσοφία στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, κερδίζοντας πολυάριθμα βραβεία και διακρίσεις. Ανάμεσα στις πολλές διακρίσεις, το έργο του «Επιχείρηση Αθωότητα» που αρχικά είχε γραφτεί για τον κινηματογράφο, παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη εκτέλεση στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης το Μάιο του 2007.

Στην Αθήνα πήρε τα πρώτα μαθήματα κλασσικής μουσικής. Αργότερα, κέρδισε την υποτροφία B.E.S.T. από την σχολή Σύγχρονης Μουσικής Berklee της Βοστώνης. Σπούδασε πιάνο και τραγούδι με ειδίκευση στη μουσική κινηματογράφου και αποφοίτησε με άριστα και δύο βραβεία σύνθεσης. Το 2002 εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη, όπου εργάστηκε ως συνθέτης για τα Hurd Studios, τους πρωτοπόρους επιστημονικών 3D animations.

Το 2007, επιλέχθηκε από το Metropolitan Museum of Art για να επιμεληθεί την πρώτη συλλογή ελληνικού τραγουδιού “Music of Greece” που είχε κυκλοφορήσει ποτέ το μουσείο, με αφορμή τα εγκαίνια των καινούργιων του αιθουσών Ελληνικής και Ρωμαϊκής Τέχνης.

Το 2008 ίδρυσε το μουσικό σχήμα «Synolon», το οποίο όπως ανέφεραν αρκετοί καλλιτέχνες, «άλλαξε την παρουσίαση του ελληνικού τραγουδιού στο Μανχάταν», με συνεργασίες μουσικών όπως ο Ara Dinkjian των Night Ark και η Janis Siegel των Manhattan Transfer.

Τον Οκτώβριο του 2014 κυκλοφόρησε το άλμπουμ-ντεμπούτο του «Αόρατος», επτά πρωτότυπα κομμάτια που έγραψε βασιζόμενος στους στίχους του διάσημου Έλληνα ποιητή Μάνου Ελευθερίου, τα οποία τραγούδησαν διάσημοι Έλληνες τραγουδιστές όπως ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Κώστας Μακεδόνας, η Ρίτα Αντωνοπούλου και η Λαμπρινή Καρακώστα. Το άλμπουμ παρουσιάστηκε στο Tribeca Performing Arts Center της Νέας Υόρκης, συγκεντρώνοντας εξαιρετικές κριτικές από τον ελληνικό και διεθνή Τύπο. Οι International New York Times έγραψαν για τη μουσική του ότι έχει «ελληνική ταυτότητα με διεθνείς ήχους».

Πηγή: ert.gr

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων