Επικαιρότητα
09 Ιουνίου, 2020

Στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο για την Παιδεία (live)

Διαδώστε:

Εισάγεται σήμερα Τρίτη στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση, το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”, με το οποίο διατηρούνται οι μειωμένες ώρες για τα θρησκευτικά, τα οποία εξαιρούνται από τις προαγωγικές εξετάσεις, ενώ εισάγονται νέες θεματικές ενότητες όπως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ο σεβασμός στην διαφορετικότητα.

Παρακολουθήστε τη συζήτηση LIVE


Η δεύτερη συζήτηση επί των άρθρων και η ψήφιση του νομοσχεδίου θα γίνει αύριο Τετάρτη το πρωί, μετά το τέλος των επίκαιρων ερωτήσεων και θα ακολουθήσει η ψηφοφορία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ 

Την περασμένη εβδομάδα το σχετικό σχέδιο νόμου έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολό του, από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Υπέρ ψήφισαν οι Βουλευτές της ΝΔ

Κατά, ψήφισαν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25

Με επιφύλαξη ψήφισαν οι Βουλευτές της Ελληνικής Λύσης.

Σύμφωνα με σχέδιο νόμου εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21). Τα εργαστήρια δεξιοτήτων οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία) και περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ. εθελοντισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κ.α.
Η εισαγωγή των δεξιοτήτων αυτών προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και ποικίλα σχολεία κατά η διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης.

Ειδικότερα, το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης απασχόλησε επίσης τη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου στις 12 Μαίου.
Λαβούσα υπ’ όψιν της τα σχετικά με την συζήτηση «περί της εισαγωγής της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία και την ένταξή της στις νέες θεματικές που θα ενταχθούν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα της διδασκαλίας των μαθημάτων και θα αποσκοπούν πρωτίστως στην καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών, στην ενίσχυση της ενταξιακής και συμπεριληπτικής εκπαιδευτικής πολιτικής εν γένει και στην διαμόρφωση πιο σφαιρικών προσωπικοτήτων των μαθητών», η ΔΙΣ εκφράζει την επιφύλαξη, την αγωνία και τον προβληματισμό της για την καταλληλότητα και τις επιπτώσεις των εν λόγω πρωτοβουλιών ως προς την επωφελή και ισορροπημένη αγωγή των παιδιών μας.

Παράλληλα, διατηρεί τις λίγες ώρες διδασκαλίας των θρησκευτικών στο δημοτικό που είχε αποφασίσει η προηγούμενη κυβέρνηση.
Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Υπενθυμίζουμε ότι τα Θρησκευτικά διδάσκονταν πάντοτε επί δίωρο σε Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Η περικοπή της διδασκαλίας τους σε Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη από μία ώρα αντίστοιχα, ξεκίνησε προ τριετίας, με το πρόσχημα της οικονομικής κρίσης
Οι ρυθμίσεις αυτες έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση των Θεολόγων της χώρας

Εκτός προαγωγικών τα θρησκευτικά

Αναφορικά με το μάθημα των θρησκευτικών σύμφωνα με το Άρθρο 4 του νομοσχεδίου τα Θρησκευτικά στο Γυμνάσιο διατηρούνται στην Ομάδα Β΄, που περιλαμβάνει μαθήματα για τα οποία δεν γίνονται εξετάσεις των μαθητών στο τέλος της χρονιάς. Στην ίδια Ομάδα Β΄ ανήκουν επίσης η Γεωλογία-Γεωγραφία, η Χημεία, η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, η Δεύτερη ξένη γλώσσα, η Τεχνολογία – Πληροφορική και η Οικιακή Οικονομία.

Για την αξιολόγηση των μαθημάτων αυτών το νομοσχέδιο προβλέπει ότι «Στα μαθήματα της Ομάδας Α′ και της Ομάδας Β′ της των εδαφίων α και β, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ μπορεί να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων. Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης».

Διαδώστε: