06/11/2019 06/11/2019 Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων, κ. Τιμόθεος, την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019, ξεκίνησε το καθιερωμένο εσπερινό του κήρυγμα με θέμα: «ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ» στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσης. Προηγήθηκε η ακολουθία της ιεράς Παρακλήσεως προς την Υπεραγία Θεοτόκο (5:30΄μ.μ.). Στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η Εκκλησία είναι η «πόλις...
06 Νοεμβρίου, 2019 - 19:31
Τελευταία ενημέρωση: 06/11/2019 - 18:25

“Η Εκκλησία είναι η πόλις του Θεού εντός του κόσμου”

Διαδώστε:
“Η Εκκλησία είναι η πόλις του Θεού εντός του κόσμου”

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων, κ. Τιμόθεος, την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019, ξεκίνησε το καθιερωμένο εσπερινό του κήρυγμα με θέμα: «ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ» στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσης. Προηγήθηκε η ακολουθία της ιεράς Παρακλήσεως προς την Υπεραγία Θεοτόκο (5:30΄μ.μ.).

Στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Η Εκκλησία είναι η «πόλις του Θεού» εντός του κόσμου· είναι «ο κόσμος του κόσμου» δηλ. ο στολισμός του κόσμου. Η Εκκλησία είναι εκείνη που έχει ως αποστολή να σώση τον «κόσμον», ο οποίος «όλος εν τω πονηρώ κείται» (Α΄ Ιω. ε΄ 19)· δεν είναι ο «κόσμος» που καλείται να σώση την Εκκλησία».

Ακόμη έκανε λόγο για την φύση της Εκκλησίας τονίζοντας την ίδρυσή της από τον Θεάνθρωπο Κύριο. Στο ερώτημα τί είναι η Εκκλησία, η απάντηση δεν είναι απλή, διότι δεν υπάρχει ακριβής ορισμός. Γίνεται μόνο μια αναφορά στο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως «εἰς μίαν, ἁγίαν, καθολικὴν καὶ ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν».

 

 

Στη συνέχεια ανέφερε:

«Η Εκκλησία είναι μυστήριο συνυφασμένο με το ακατανόητο και ανερμήνευτο μυστήριο της σαρκώσεως του Υιού και Λόγου του Θεού. Η Εκκλησία είναι «ένωσις μυστηριώδης του ουρανίου και αοράτου τμήματος της Εκκλησίας μετά του επιγείου και ορατού». Παράλληλα, η Εκκλησία είναι το σώμα του Χριστού με κεφαλή τον Χριστό ή η Εκκλησία είναι ο Χριστός παρατεινόμενος, κατά τον ιερό Αυγουστίνο».

Επιπλέον, «η Εκκλησία ως σώμα Χριστού έχει την αρχή της πολύ πριν από τη δημιουργία και την ιστορία των αγγέλων και των ανθρώπων. Αυτή υπήρχε προαιωνίως στην άπειρη σκέψη, την αγαθή βουλή και πρόσθεση του Θεού. Αυτή αποτελεί τον τρόπο της σωτηρίας του ανθρώπου δια της εκκλησίας. Προέρχεται εκ των άνω, από τον Τριαδικό θεό, και όχι εκ των κάτω, από τους ανθρώπους».

Επίσης, «η Εκκλησία έλαβε την πρώτη αρχή και μορφή της πριν από την δημιουργία του ορατού και υλικού κόσμου, κατά τη δημιουργία του κόσμου των αγίων αγγέλων. Αργότερα, ενώθηκαν με τους αγγέλους και οι άνθρωποι, οι οποίοι έγιναν μέλη της επιγείου Εκκλησίας. Βεβαίως, οι άγγελοι είναι μέλη της Εκκλησίας αγιώτερα και τιμιώτερα των ανθρώπων γι’ αυτό και τους ανατέθηκε από το Θεό «η επιμέλεια και πρόνοια και παρεδρία και φυλακή και προστασία των επί γης ανθρώπων – μελών της Εκκλησίας».

 

 

Εν κατακλείδι τόνισε:

«Καθάπερ ἡ Εὔα ἀπὸ τῆς πλευρᾶς τοῦ Ἀδὰμ γέγονεν, οὕτω καὶ ἡμεῖς ἐκ τῆς πλευρᾶς τοῦ Χριστοῦ». Όταν ο Χριστός πέθανε πάνω στο Σταυρό και ένας από τους στρατιώτες λόγχισε την πλευρά Του και βγήκε αίμα και νερό, από εκείνο το αίμα και το νερό «ἡ Ἐκκλησία ἅπασα συνέστηκε», κατά τον ιερό Χρυσόστομο».

 

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων