30/06/2021 30/06/2021 Στον ιερό χώρο του Βήματος του Αποστόλου Παύλου στη Βέροια τελέστηκε χθες το απόγευμα, Τρίτης 29 Ιουνίου 2021, ο καθιερωμένος πολυαρχιερατικός υπαίθριος εσπερινός, με τον οποίο ολοκληρώθηκαν οι μηνιαίες εκδηλώσεις των ΚΖ΄ Παυλείων προς τιμήν του ιδρυτού της τοπικής Εκκλησίας Αποστόλου των Εθνών Παύλου. Οι εκδηλώσεις όλον τον μήνα Ιούνιο πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τις ανάγκες...
30 Ιουνίου, 2021 - 13:44

Βέροια: Στο «Βήμα του Αποστόλου Παύλου» ολοκληρώθηκαν τα ΚΖ΄ Παύλεια

Διαδώστε:
Βέροια: Στο «Βήμα του Αποστόλου Παύλου» ολοκληρώθηκαν τα ΚΖ΄ Παύλεια

Στον ιερό χώρο του Βήματος του Αποστόλου Παύλου στη Βέροια τελέστηκε χθες το απόγευμα, Τρίτης 29 Ιουνίου 2021, ο καθιερωμένος πολυαρχιερατικός υπαίθριος εσπερινός, με τον οποίο ολοκληρώθηκαν οι μηνιαίες εκδηλώσεις των ΚΖ΄ Παυλείων προς τιμήν του ιδρυτού της τοπικής Εκκλησίας Αποστόλου των Εθνών Παύλου. Οι εκδηλώσεις όλον τον μήνα Ιούνιο πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τις ανάγκες της παρούσας κατάστασης και με την τήρηση των προβλεπόμενων υγειονομικών μέτρων.

Στον Πολυαρχιερατικό Εσπερινό χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, ενώ έλαβαν μέρος οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Άρτης κ. Καλλίνικος, Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. Γαβριήλ, Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιος, Ελασσώνος κ. Χαρίτων, Γρεβενών κ. Δαβίδ, Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος, Σταγών και Μετεώρων κ. Θεόκλητος, Σισανίου και Σιατίστης κ. Αθανάσιος και Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου κ. Ιερόθεος.

Την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο, εκπροσώπησαν οι Συνοδικοί Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Άρτης κ. Καλλίνικος και Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ, ο οποίος στο τέλος του Εσπερινού αντιφώνησε και μετέφερε τις ευχές.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων ευχαρίστησε τους Αγίους Αρχιερείς για την συμμετοχή τους και ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ποῖα τοίνυν εἴπω τοῦ ἀθλητοῦ; … Oὐκ οἶδα τόν θαυμαστόν τοῦτον τί χρή καί προσειπεῖν· … στρα­τη­γόν αὐτόν εἴπω, τήν παράταξιν τοῦ Χριστοῦ τάττοντα· «ἐνδύσασθε», φησίν, «τήν πανοπλίαν τοῦ Θεοῦ πρός τό δύνασθαι ὑμᾶς στῆναι πρός τάς μεθοδείας τοῦ ἐχθροῦ».

Αν ο ευγλωττότερος των χριστια­νων ρητόρων, ο χρυσούς την γλωτ­ταν, χρυσούς και την καρ­δίαν, άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστο­μος, δυσκολεύεται να επιλέξει τα λαμπρότερα χαρίσματα και τα υπε­ροχώτερα κατορθώματα του πρω­τοκορυφαίου αποστόλου Παύλου προκειμένου να τα εγκωμιάσει· αν ο εμβριθέστερος μελετητής του βίου και των επιστολών του ου­ρα­νοβάμονος αποστόλου ιερός πατήρ εκφράζει την αδυναμία του να επιλέξει την καταλληλότερη προσ­φω­νηση για το «σκεύος της εκλο­γης», η σιωπή θα έπρεπε να ήταν η δική μας επιλογή κατ᾽ αυτή την επίσημη και ιερή ώρα. Την ώρα κατά την οποία η Εκκλησία των Βεροιέων, κλήρος, άρχοντες και λαός, αλλά και οι παρεπιδημούντες λάτρεις του ουρανοπολίτου αποστόλου Παύλου, του ιδρυτού της τοπικής μας Εκκλησίας, με πρώτους τους Σεβασμιωτάτους Αγίους αρχιερείς, οι οποίοι με την παρουσία τους συμπανηγυρίζουν μαζί μας «τον καθηγεμόνα ημών εν τη πίστει» και λαμπρύνουν τον προς τιμήν του μέγα πανηγυρικό πολυαρ­χιε­ρατικό Εσπερινό στο Βήμα του απο­στόλου των Εθνών, στη Βε­ροια, τιμά όχι μόνο κατ᾽ έθος αλλά κατά χρέος υιικής αγάπης και ευ­γνωμοσύνης τον εις Χριστόν παι­δαγωγόν της.

Στρέφοντας όμως το βλέμμα προς τη μεγάλη ιστορική επέτειο, την οποία τιμά η Ελλάδα και η Εκκλη­σία μας κατά το τρέχον έτος, κατά το οποίο συμπληρούνται 200 χρο­νια από την ημέρα της ενάρξεως της Ελληνικής Επαναστάσεως, από την ημέρα της ενάρξεως του αγώνος των πατέρων μας για να αποτινάξουν τον βαρύ και πολυ­ώδυνο ζυγό της δουλείας στον αλλόθρησκο κατακτητή, την επέ­τειο η οποία υπήρξε πηγή εμπνεύ­σεως και για τη θεματολογία των εκδηλώσεων των φετινών ΚΖ´ Παυλείων, διαπι­στω­νουμε πως, παρά την αρχική αδυναμία μας, είναι προφανές ποια από τις μυριώνυμες προσφωνήσεις του πρωτοκορυφαίου αποστόλου πρέπει να επιλέξουμε, επαναλαμ­βάνοντας τους λόγους του κορυ­φαίου εγκωμιαστού του, αγίου Ιωάν­νου του Χρυσοστόμου: «στρα­τη­γον αυτόν είπω, την παράταξιν του Χριστού τάττοντα· «ενδύσασθε», φησίν, «την πανο­πλίαν του Θεού προς το δύνασθαι υμάς στήναι προς τας μεθοδείας του εχθρού».

Στρατηγός ο πρωτοκορυφαίος από­στολος! Και ως στρατηγός συστή­νει στους αγωνιστές του πνεύ­ματος να αναλάβουν «τόν θυρεόν τῆς πίστεως» και «τήν περικεφαλαίαν τοῦ σωτηρίου» και να οπλισθούν «μέ τήν μάχαιραν τοῦ πνεύματος, ὅ ἐστιν ρῆμα Θεοῦ», διότι ἡ μάχη εἶναι «πρός τάς ἀρχάς, πρός τάς ἐξουσίας, πρός τούς κοσμοκράτορας τοῦ σκότους τοῦ αἰῶνος τούτου».

Στρατηγός ο απόστολος της Ελλάδος, όχι μόνο του αοράτου πολέμου αλλά και του ορατού, τον οποίο αναλαμβάνουν οι Έλληνες, τέκνα του πνευματικά, εφόσον αυ­τος εκήρυξε στις περισσότερες πο­λεις της πατρίδος μας, στους Φι­λίππους, τη Θεσσαλονίκη, τη Βε­ροια, την Αθήνα, την Κόρινθο, τη Νικόπολη και την Κρήτη, για την απελευθέρωση της πατρίδος τους.

Επαναστατούν οι Έλληνες ενα­ντίον των αρχών και των εξου­σιών του κόσμου, εναντίον της κραταιάς οθωμανικής αυτοκρατο­ρίας αλλά και εναντίον της δήθεν ιεράς συμμαχίας των χριστιανικών κρατών της Ευρώπης, η οποία αντιτίθεται στις διεκδικήσεις των λαών για ελευθερία.

Επαναστατούν οι Έλληνες εναντίον των Τούρκων, οι οποίοι επί πέντε σχεδόν αιώνες τους κρατούν υπόδουλους, συμπράτ­το­ντας στο σχέδιο του κοσμοκρά­τορος του σκότους του αιώνος τούτου, ο οποίος ως μισόκαλος εφθόνησε την εξάπλωση της εις Χριστόν πίστεως, χάριν και εις τον Ελληνισμό, και αποφάσισε να ξερι­ζώσει αυτή την πίστη, σβυ­νο­ντας αρχικά τις λυχνίες των Εκκλη­σιών της Αποκαλύψεως στη Μικρά Ασία, και στη συνέχεια επιχειρώντας να επιτύχει το ίδιο και στον ελλαδικό χώρο.

Στρατηγός ο απόστολος των Ελλήνων, ο μέγας Παύλος! και γι᾽ αυτό τους προτρέπει να αναλά­βουν «τον θυρεόν της πίστεως» για να νικήσουν τον εχθρό.

Και αυτή την προτροπή ακολού­θησαν οι πατέρες μας ως ευπειθή τέκνα του ουρανοβάμονος αποστό­λου.

Με την πίστη στον Χριστό κατόρ­θωσαν στα σκοτεινά χρόνια της δουλείας να διατηρήσουν την αυτο­συνειδησία τους, να παρα­μεί­νουν Έλληνες και να κρατήσουν ζωντανή μέσα στην ψυχή τους την ελπίδα της ελευθερίας.

Και όταν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, τότε ξεσηκώθηκαν έχο­ντας ως λάβαρο «τον θυρεόν της πίστεως», τον τίμιο Σταυρό του Κυ­ρίου, και ως σύνθημα το «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία».

Στρατηγός ο ουρανοπολίτης από­στολος, και γι᾽ αυτό καλεί τους Έλληνες να αναλάβουν «την περικεφαλαίαν του σωτηρίου», να λάβουν δηλαδή την ευλογία και τη χάρη του Θεού και της υπερμάχου Στρατηγού του Γένους μας, που θα τους οδηγήσει στη σωτηρία και την επιτυχή έκβαση του αγώνος τους.

Γι᾽ αυτό η Ελληνική Επανάσταση ξεκινά την ημέρα του Ευαγγελι­σμού και μέσα σε ναούς και μονα­στήρια, όπου επίσκοποι και ιερείς και μοναχοί ευλογούν τα όπλα των αγωνιστών.

Στρατηγός ο απόστολος Παύλος, και συμβουλεύει κάτι ακόμη τους Έλληνες· τους συμβουλεύει να οπλισθούν με «την μάχαιραν του πνεύματος, ο εστί ρήμα Θεού».

Με αυτήν ήταν ήδη οπλισμένοι οι Έλληνες, γιατί ο λόγος του Θεού, όπως τον άκουαν στις εκκλησίες, στα κηρύγματα, στις διδαχές του αγίου Κοσμά του Αιτωλού, και τον διάβαζαν στις ομιλίες των διδα­σκα­λων του Γένους και στα ψυχω­φελή αναγνώσματα που κυκλοφο­ρούσαν μυστικά στα σκοτεινά χρο­νια της σκλαβιάς, ήταν που έκανε το καντήλι της πίστεως να μην σβύσει.

Και αυτό ήταν η σπίθα που άναψε τη φλόγα στις ψυχές τους και την έκανε φωτιά, που έκαψε μαζί με τον καλόγερο Σαμουήλ και τον Χρήστο Καψάλη στο Κούγκι και στην πυριτιδαποθήκη του Μεσο­λογ­γίου τους εχθρούς, αλλά και μαζί με τον Κανάρη και τους αλ­λους μπουρλοτιέρηδες της Επα­να­στάσεως τις ναυαρχίδες των Τούρκων.

Πως, λοιπόν, να μην είμεθα ευ­γνώ­μονες προς τον πρωτοκορυ­φαίο απόστολο Παύλο; Πως να μην τον αποκαλούμε και εμείς, μαζί με τον χρυσορρήμονα άγιο Ιωάννη, στρατηγό, που δεν μας έκανε με τη διδασκαλία του μόνο «καλούς στρα­τιώτες Ιησού Χριστού», αλλά και ενεψύχωσε τους πατέρες μας για να ξεσηκωθούν πριν από 200 χρόνια και να αγωνισθούν ενδεδυ­μένοι «την πανοπλίαν του Θεού» υπέρ πίστεως και πατρίδος.

Αυτή την ολοκάρδια ευχαριστία και ευγνωμοσύνη προσφέρουμε και απόψε, από το Βήμα του, στο τέλος του πανηγυρικού πολυαρ­χι­ε­­ρατικού Εσπερινού, με τον οποίο ολοκληρώνονται τα ΚΖ´ Παύλεια και το προς τιμήν του αποστόλου Παύλο Επιστημο­νικό Συνέδριο, προς τον αίτιο όλων όσων απολαύσαμε αυτές τις ημέ­ρες, προς τον μέγιστο απόστολο Παύλο, τον οποίο τιμά η Βέροια και η Ημαθία.

Αυτή την ώρα όμως αισθάνομαι βαθυτάτη την ανάγκη να εκφράσω την ευγνωμοσύνη και τις ευχα­ρι­στίες μου κατ᾽ αρχήν προς την Αυτού Θειο­τάτη Παναγιότητα, τον Οικουμενι­κο μας Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολο­μαίο, αλλά και προς τους Μακαριωτάτους Πατριάρ­χες και τους Μακαριωτάτους Αρχιεπισκό­πους, με πρώτον τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο για τα σεπτά μηνύ­ματα τα οποία απέστειλαν για το Συνέδριό μας και για τις εκδη­λώσεις των Παυλείων.

Ιδιαιτέρως όμως ευχαριστώ εκ βάθους καρδίας τους Σεβασμιωτά­τους Αγίους Αρχιερείς, τους συμ­με­τέχοντες στον αποψινό μεθέ­ορ­το πανηγυρικό Εσπερινό, που τι­μούν με την παρουσία τους, και παρά τα προβλήματα τα οποία ανέ­κυψαν, τις λατρευτικές εκδη­λω­σεις του μεγίστου εν αποστόλοις αποστόλου Παύλου.

Επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω ακόμη τις αρχές της πόλεως και της περιφερείας, πολιτικές και στρατιωτικές, την Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου, τον ευλαβή κλήρο, τις μοναστικές αδελφότητες και τον φιλάγιο λαό της Βεροίας και της Ημαθίας, για τη συμμετοχή τους σε όλες τις εκδηλώσεις των φετινών Παυλεί­ων, τηρώντας πάντοτε τους υγειο­νομικούς κανόνες για την προ­στασία όλων μας από την πανδη­μία.

Εκφράζοντας για μία ακόμη φορά την άπειρη ευγνωμοσύνη μου προς τον πρωτοκορυφαίο και ένδοξο απόστολο Παύλο, γιατί μας αξίωσε να τον τιμήσουμε και φέτος, ευ­χομαι ταπεινώς η χάρη του να σκε­πει και να προστατεύει την πα­τρίδα μας και τον λαό μας, τον οποίο τόσο αγάπησε και τόσο ετί­μησε με το κήρυγμα και τις επι­στολές του. Εύχομαι η χάρη του να σκέπει τον κάθε ένα μας, ιδιαίτερα την περίοδο αυτή που ταλαιπωρούμεθα από τον κορωνοιό· να δώσει δύναμη στους ιατρούς και τους νοσηλευτές, να δώσει κουράγιο στους ασθενείς και πλούσια την ευλογία και τη χάρη του, ώστε να ξεπεράσουμε και αυτή τη δυσκολία.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων