03/05/2021 03/05/2021 Με βαθειά κατάνυξη οι ακρίτες του Έβρου γιόρτασαν φέτος την Ανάσταση του Κυρίου αλλά και με ανακούφιση ύστερα από τον περσινό αποκλεισμό τους από την λατρευτική ζωή της Εκκλησίας. Στις πόλεις και τα χωριά κτύπησαν χαρμόσυνα οι καμπάνες και ακούστηκε το «Χριστός Ανέστη» με το διαχρονικό μήνυμα ότι η πίστη στη ζωή είναι το μόνο...
03 Μαΐου, 2021 - 8:20
Τελευταία ενημέρωση: 03/05/2021 - 8:03

Χριστός Ανέστη, Διδυμότειχο: «Ν’ ανάψουμε τις λαμπάδες της ψυχής απ’ το ανέσπερο φως»

Διαδώστε:
Χριστός Ανέστη, Διδυμότειχο: «Ν’ ανάψουμε τις λαμπάδες της ψυχής απ’ το ανέσπερο φως»

Με βαθειά κατάνυξη οι ακρίτες του Έβρου γιόρτασαν φέτος την Ανάσταση του Κυρίου αλλά και με ανακούφιση ύστερα από τον περσινό αποκλεισμό τους από την λατρευτική ζωή της Εκκλησίας. Στις πόλεις και τα χωριά κτύπησαν χαρμόσυνα οι καμπάνες και ακούστηκε το «Χριστός Ανέστη» με το διαχρονικό μήνυμα ότι η πίστη στη ζωή είναι το μόνο μέσο για να συναντήσουμε τον Αναστημένο Χριστό και να γευθούμε την απειρία της αιωνιότητος.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, ο οποίος προέστη της Ακολουθίας της Αναστάσεως στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Παναγίας Ελευθερωτρίας Διδυμοτείχου, στο Πασχαλινό Μήνυμά του, μεταξύ άλλων, αναφέρει· «Μεταδίδοντας σε σας το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως, καλούμε όλους όπως, αντί της λύπης και του πένθους, ενδεδυμένοι την χαρά και την αγαλλίαση να ανάψουμε τις λαμπάδες της ψυχής μας από το ανέσπερο φως, και ας εξέλθουμε οι πιστοί εις την Ανάστασιν. Ιδού «νυν πάντα πεπλήρωται φωτός· ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια». Η εξουσία της αμαρτίας καταλύθηκε. Σωτηρία και Χάρις από τον Τάφο ανέτειλε στον κόσμο. Αντί της φθοράς, στην οποία πριν είμεθα υποταγμένοι, σήμερα γίναμε κληρονόμοι της αφθαρσίας. Δεν κυριεύει πλέον την ζωή μας ο θάνατος. Ανέστη Χριστός εκ νεκρών, αφανίσας τον θάνατο, «ζωήν χαρισάμενος». Σε αυτή τη νέα ζωή της Αναστάσεως μας εισάγει σήμερα «αύτη η κλητή και αγία ημέρα». Ο Χριστός μας καλεί να προσέλθουμε και, διά της προς Αυτόν πίστεως, να εισέλθουμε στην χαρά και στην ζωή του Κυρίου μας.

Το γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού, αγαπητοί, καταυγάζει όλη την ανθρώπινη ζωή με ζωογόνο φως. Ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες μας στηρίζει η αναστάσιμη εμπειρία: «ίνα μη πεποιθότες ώμεν εφ᾽ εαυτοίς, αλλ᾽ επί τω Θεώ τω εγείροντι τους νεκρούς» (B΄ Κορ. 1:9). Ο ανθρώπινος νους δεν χωράει το θαύμα. Η καρδιά, όμως, διαισθάνεται την αλήθεια αυτή και σκιρτά ψάλλοντας το «Χριστός Ανέστη». Συγχρόνως η Ανάσταση δυναμώνει την ελπίδα ότι θα εξουδετερωθεί κάθε θανατηφόρος ενέργεια, που συνθλίβει τη ζωή μας. Ενισχύει την ελπίδα ότι τελικά θα νικηθούν η αδικία, ο φθόνος, η διαφθορά, τα σκοτεινά συμφέροντα, που συμβαδίζουν συνήθως με το δόλιο ψέμα και την αδίστακτη αλαζονεία και θανατώνουν την ειρήνη οδηγώντας την κοινωνία στην εξαθλίωση και στην παρακμή. Ως λυτρωτική φωτοχυσία η ελπίδα διαχέεται ιδιαίτερα κατά την υπέρλαμπρη εορτή του Πάσχα και καταυγάζει την ύπαρξη όχι μόνο των πιστών αλλά και μυστικά αγγίζει τις καλοπροαίρετες ψυχές όσων βρίσκονται μεταξύ πίστεως και απιστίας.

Η χριστιανική ελπίδα δεν προέρχεται από μία ακαθόριστη αισιοδοξία, δεν σχετίζεται με ψευδαίσθηση ουτοπιστική. Στηρίζεται στη βεβαιότητα ότι υπάρχει Θεός Παντοδύναμος, Δημιουργός του παντός και Καθοδηγός· προσωπικός Θεός αγάπης, ο Οποίος ούτως ηγάπησεν τον «κόσμον, ώστε τον υιόν αυτού τον μονογενή έδωκεν, ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν μη απόληται, αλλ᾽ έχη ζωήν αιώνιον» (Ιω. 3:16). Η αναστάσιμη ελπίδα δεν αναφέρεται σε κάποια αόριστη ιδέα, αλλά είναι συνδεδεμένη με ένα Πρόσωπο, τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό, ο οποίος εκουσίως υπέστη φρικτά βασανιστήρια και σταυρώθηκε νικώντας τον θάνατο. Η διαπίστωση ότι «Χριστός Ανέστη» δεν δηλώνει ότι ανέστη ο Θεός, διότι η θεότητα δεν αποθνήσκει, αλλά ότι ανέστη ο Θεάνθρωπος Χριστός και συνανέστησε την ανθρώπινη φύση, την οποία προσέλαβε «εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου…

Μόνον εάν ακολουθήσουμε τον Χριστό στην πορεία που εγκαινιάζει με τον Σταυρό και την Ανάστασή Του είναι δυνατόν να ζήσουμε την πληρότητα της αξίας και του προορισμού της ζωής· να πορευθούμε σε αυτόν τον κόσμο, ως επί σκοπόν βαδίζοντες· να φωτισθούν τα εντός μας και τα περί ημάς σκότη· να λύσουμε τα προβλήματα που μας συνέχουν, ατομικά, οικογενειακά, κοινωνικά και να υπερβούμε και αυτόν τον θάνατο, γενόμενοι μέτοχοι ζωής αιωνίου.

Στη νέα αυτή εν Χριστώ ζωή ο άνθρωπος, λυτρωμένος από την αμαρτία και περιβεβλημένος την Χάρη του Θεού, έχει συνοδοιπόρο στην πορεία του βίου του, Αυτόν τον ίδιο τον Αναστάντα Κύριο· Αυτόν που έχει πάσαν εξουσία και στον ουρανό και στην γη. Βαδίζοντας μαζί με τον Κύριο αντλούμε παρηγοριά και βοήθεια στον αγώνα υπέρ της αληθείας, υπέρ του αγαθού, υπέρ της αρετής και υπέρ της δικαιοσύνης, κατέχοντες πλούτο χρηστότητος, οδηγό ασφαλή στα βήματα μας και βεβαία άγκυρα ελπίδος».

Την Τελετή της Αναστάσεως στο Διδυμότειχο παρακολούθησαν ο Δήμαρχος Διδυμοτείχου Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου και ο Στρατηγός Διοικητής της XVI Μεραρχίας Αναστάσιος Αλεξιάδης.

Ανήμερα της Κυριακής του Πάσχα ο Σεβασμιώτατος προέστη του Εσπερινού της Αγάπης το πρωί μεν στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Θεοδώρων Ορεστιάδος και το απόγευμα στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Παναγίας Ελευθερώτριας Διδυμοτείχου, όπου το Ευαγγέλιο ανεγνώσθη γαλλικά, αραβικά, ιταλικά, ισπανικά, ρώσικα και αλβανικά και διανεμέθησαν κατά το έθος στους πιστούς τα πασχαλινά αυγά.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων