Ι.Μ. Καστορίας
07 Αυγούστου, 2022

Μητροπολίτης Φθιώτιδος από τα ιστορικά Ασπρόγεια: «Τι σημαίνει η Μεταμόρφωση για μένα;»

Διαδώστε:

Τον εκ πατρός τόπο καταγωγής του, την πατρογονική εστία και τα ιερά χώματα της ακριτικής Δυτικής Μακεδονίας επισκέφθηκε το διήμερο 5 & 6 Αυγούστου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, κατόπιν προσκλήσεως του οικείου Ποιμενάρχου, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ. Καλλινίκου, προκειμένου να συμμετάσχει στις Πανηγυρικές Ακολουθίες επί τη Δεσποτική Εορτή της Μεταμορφώσεως, κατά την οποία πανηγυρίζει ο Ενοριακός Ιερός Ναός των ιστορικών Ασπρογείων.

Στον Μέγα Δισαρχιερατικό Εσπερινό χοροστάτησε και ωμίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, συγχοροστατούντος του οικείου Ποιμενάρχου, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ. Καλλινίκου.

 

Η Ιερά Μητρόπολη Καστορίας για τον Πανηγυρικό Εσπερινό στα Ασπρόγεια Ν. Φλωρίνης εξέδωσε το παρακάτω Δελτίο Τύπου.

«Τόν τόπο καταγωγῆς του, τά Ἀσπρόγεια ἐπισκέφθηκε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, προσκεκλημένος τοῦ Ποιμενάρχου μας κ. Καλλινίκου, προκειμένου νά προεξάρχει τῆς πανηγύρεως τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Χριστοῦ, στόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό τοῦ χωριοῦ.

Κατά τήν διάρκεια τοῦ Ἑσπερινοῦ ὁ Σεβασμιώτατος κ. Καλλίνικος προσφωνώντας τόν Σεβασμιώτατο κ. Συμεών, ἐξέφρασε τήν χαρά του καί εἶπε ὅτι ἦταν ἡ πρώτη πρόσκληση πού ἀπηύθυνε σέ Ἀρχιερέα νά ἐπισκεφθεῖ τήν Μητρόπολη Καστορίας, ἀμέσως μετά τήν ἐκλογή του, τόν Ὀκτώβριου 2021.

Ὁ ἴδιος, εἶπε, ἐνῶ ἔχει ἐπισκεφθεῖ ὅλες σχεδόν τίς Ἐνορίες τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καστοριᾶς πού ἀνήκουν πολιτικά στόν Νομό Φλωρίνης, εἶχε ἀφήσει τελευταῖα τά Ἀσπρόγεια, προκειμένου νά ἔρθουν μαζί μέ τόν Σεβασμιώτατο κ. Συμεών, κατά τήν ἡμέρα τῆς πανηγύρεως τῆς Μεταμορφώσεως.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Συμεών ἀντιφώνησε καταλλήλως, εὐχαριστώντας τόν οἰκεῖο Ἱεράρχη τῆς ἰδιαιτέρας πατρίδος του καί εὐχαριστώντας ὅλους τούς Ἀσπρογίτες γιά τήν ἀγάπη τους καί γιά τήν συμμετοχή τους στήν δική του ἐνθρόνιση στήν Λαμία.

Στό κήρυγμά του, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Συμεών, μίλησε γιά τό γεγονός τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Χριστοῦ, καταδικάζοντας τήν μαγική ἀντίληψη περί θρησκείας καί τοῦ κόσμου καί τονίζοντας τήν ἀνάγκη τῆς συνολικῆς προσπάθειας γιά ἀλλαγή στήν ζωή μας καί γιά ἑνότητα στίς κοινωνίες μας.

Παρόντες ἦταν ὁ Βουλευτής Φλωρίνης κ. Ἰωάννης Ἀντωνιάδης, ὁ Ἀντιπεριφερειάρχης Φλωρίνης κ. Σωτήριος Βόσδου, ὁ Δήμαρχος Ἀμυνταίου κ. Ἄνθιμος Μπιτάκης, ὁ Ἀντιπρόεδρος τοῦ Π.Σ. Δυτικῆς Μακεδονίας, Ἀντιδήμαρχοι τοῦ Δήμου Ἀμυνταίου, Δημοτικοί καί Περιφερειακοί Σύμβουλοι, ὁ Πρόεδρος τῆς κ. Τοπικῆς Κοινότητας κ. Βασίλειος Σταυρίδης, ὁ ὁποῖος καί προσεφώνησε τούς δύο Ἀρχιερεῖς.

Ἐπίσης, τούς δύο Ἀρχιερεῖς προσεφώνησε ὁ Πρόεδρος τοῦ Πολιτιστικοῦ Συλλόγου κ. Ισίδωρος Γρομπανόπουλος καί ὁ Ἐκκλησιαστικός Ἐπίτροπος κ. Ἀργύριος Βολιώτης.

Μετά τόν Ἑσπερινό ἀκολούθησε λιτανεία στούς δρόμους τοῦ χωριοῦ».

Ανήμερα της Δεσποτικής Εορτής της Θείας Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών χοροστάτησε στον Όρθρο και ακολούθως τέλεσε την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Πανηγυρίζοντα Ναό της Μεταμορφώσεως του Κυρίου Ασπρογείων.

Ο Σεβασμιώτατος είχε την ιδιαίτερη χαρά και ευλογία να συλλειτουργήσει με τον κατά σάρκα θείο του, αδελφό του πατρός του, πολιό γέροντα και ιεραπόστολο Αρχιμ. π. Δαμασκηνό Βολιώτη.

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην ανάγκη της Μεταμόρφωσης του σύγχρονου ανθρώπου στην καθημερινότητά του και χαρακτηριστικά σημείωσε:

«Ένα γεγονός, το οποίο είτε έρχεται από την προϊστορία, είτε έρχεται από τα έσχατα, είτε έρχεται από οποιαδήποτε προέλευση του ιστορικού χρόνου δεν παύει να είναι ένα γεγονός, το οποίο το ζούμε σήμερα, ένα μυστήριο μεγάλο, το οποίο τελεσιουργείται και πραγματώνεται μέσα στη ζωή του καθενός και κυρίως μέσα στον εσωτερικό κόσμο του καθενός από εμάς. Η Μεταμόρφωση δεν είναι κάτι το οποίο  αφορά μόνο στον Κύριο μας Ιησού Χριστό, καθώς μέσα από την εορτή της Μεταμορφώσεως και μέσα από την Ορθόδοξη προσέγγιση της εορτής σε μεγάλο βαθμό οφείλουμε τη σωστή και ορθή και ορθόδοξη διατύπωση του χριστολογικού δόγματος της Εκκλησίας, δηλαδή με λίγα λόγια το τι είναι ο Χριστός, ποιος είναι ο Χριστός, το ερώτημα που έθετε ο ίδιος ο Χριστός στους μαθητές του απαντήθηκε πάνω στο όρος Θαβώρ με εμπειρικό τρόπο. Ούτε φυσικά η μεταμόρφωση είναι ένα γεγονός, το οποίο έχει να κάνει με τους τρεις εκλεκτούς και προνομιούχους μαθητές, διότι τότε θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ότι τότε ο Χριστός διέπραξε μία αδικία, ότι μεταμορφώθηκε μονάχα για λίγους, για μία ελίτ, για μία εκλεκτή ομάδα ηγαπημένων και ξεχωρισμένων από τους άλλους, ούτε πάλι μπορούμε να πούμε και να προσεγγίσουμε τη μεταμόρφωση σαν να είναι ένα τουριστικό γεγονός που έγινε σε ένα ιδιαίτερο βουνό το όρος Θαβώρ και ως εκ τούτου αποτελεί έναν προορισμό όπως λέμε σήμερα, θρησκευτικό ή πνευματικό.

Όλα αυτά είναι πολύ δευτερεύοντα και περιφερειακά μπροστά στο μεγάλο, κορυφαίο γεγονός που έχει να κάνει με τον καθένα από εμάς. Άλλωστε την εορτή την εορτάζουμε για έναν και μοναδικό σκοπό, προκειμένου να απαντήσουμε στο ερώτημα: τι έχει να κάνει η γιορτή με μένα; Τι σημαίνει η Μεταμόρφωση του Χριστού για μένα; Τι σημαίνει για τον καθέναν από εμάς; Τι σημαίνει για την καθημερινότητά μου;

Αυτό καλούμεθα σήμερα να ζήσουμε και να μπει μέσα στην καρδιά μας και φεύγοντας από την Εκκλησία, να φύγουμε μέσα στην προοπτική της Μεταμόρφωσης, να φύγουμε δηλαδή μεταμορφωμένοι. Άλλωστε η κάθε Θεία Λειτουργία, η κάθε σύναξη, ιερατική, εκκλησιαστική και κάθε Μυστήριο της Εκκλησίας δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία νέα Μεταμόρφωση.

Για να γεμίσουμε δηλαδή με νόημα, να γεμίσουμε Χριστό, να γεμίσουμε αγάπη και να γεμίσουμε με ανάσταση μέσα μας, την οποία έχουμε τόση ανάγκη να κομίσουμε και να λιτανεύσουμε μέσα στον κόσμο του θανάτου και της φθοράς».

Συνεχίζοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε:

«Μεταμόρφωση ζούμε με το Άγιο Βάπτισμα, όπου έρχεται ένας άνθρωπος, είτε είναι νήπιο, είτε είναι μεγάλος σε ηλικία, ένας άνθρωπος, ο οποίος είναι τελείως αμέτοχος της Χάριτος του Θεού και μεταμορφώνεται, γίνεται καινούριος άνθρωπος, συγκλονίζεται η ύπαρξή του, γίνεται μέλος της Εκκλησίας, γεμίζει Χριστό και με το Άγιο Χρίσμα, η καρδιά που είναι το κέντρο της υπάρξεως του ανθρώπου παίρνει όλα αυτά τα δομικά πνευματικά χαρακτηριστικά για να μπορέσει να πορευτεί στο δρόμο προς τη θέωση, προς τη βασιλεία του Θεού.

Ζει κανείς τη Μεταμόρφωση προσερχόμενος στο Μυστήριο της Μετανοίας όπου μπαίνει κάτω από το πετραχήλι του πνευματικού ο παρατελευταίος άνθρωπος, ο μεγαλύτερος αλήτης αυτού του κόσμου, ο πλέον εγκληματίας, ο πλέον απελπισμένος, ο πλέον απογοητευμένος και φεύγει καινούριος άνθρωπος, νέος άνθρωπος. Μεταμόρφωση δεν έζησαν μόνο οι μαθητές στο όρος Θαβώρ, Μεταμόρφωση έζησε σαράντα μέρες μετά σε ένα άλλο, όρος στο όρος του Γολγοθά ο ευγνώμων ληστής, ο οποίος από κατάδικος, ο οποίος από ένας τελειωμένος στην κυριολεξία, έγινε ο πρώτος οικιστής του Παραδείσου και της Βασιλείας του Θεού. Αν δούμε και ατενίσουμε μονάχα αυτές ενδεικτικά τις μεταμορφώσεις, τις οποίες μπορούμε να τις ζούμε κατ’ επανάληψη στο διηνεκές, σε κάθε Θεία Ευχαριστία, σε κάθε Μυστήριο της Εκκλησίας μας, σε κάθε συνάντησή μας, σε κάθε πτυχή της ζωής μας, που μας δίνεται η δυνατότητα να ανανεώνουμε τη Χάρη των Μυστηρίων. Αν λοιπόν και μόνο από αυτά ενδεικτικά παραδείγματα, τα οποία τα ζούμε μέσα στην εμπειρία της Εκκλησίας μας δούμε τον εαυτό μας, τον τοποθετήσουμε μέσα,  μπορούμε πολύ εύκολα να καταλάβουμε τι σημαίνει η Μεταμόρφωση για μας.

Σημαίνει πράγματι, τη δυνατότητα να πλησιάσουμε στο Φως του Χριστού. Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας διδάσκουν πως, όσο πλησιάζει κανείς στο Φως του Χριστού, τόσο περισσότερο φωτίζεται και η δική του προσωπική αλήθεια, τόσο περισσότερο δηλαδή βλέπει με ακρίβεια, με καθαρότητα, με διαφάνεια τον ίδιο του τον εαυτό. Το μεγάλο πρόβλημα που ζούμε εμείς οι άνθρωποι στο σύγχρονο κόσμο αλλά και σε κάθε εποχή   είναι ότι είμαστε εγκλωβισμένοι στις λεγόμενες εικονικές πραγματικότητες, ζούμε σε εικονικούς κόσμους.

Έχει ανάγκη ο άνθρωπος να ζήσει τις αληθινές πραγματικότητες και μέσα εκεί να μεταμορφώνεται, να αλλάζει και να βρίσκει το πραγματικό φως. Άρα λοιπόν είναι πολύ επίκαιρο το μήνυμα της Μεταμόρφωσης σήμερα και γι’ αυτό επαναλαμβάνω οι Πατέρες της Εκκλησίας μας λένε, όσο κανείς πλησιάζει στο Θεό δε βλέπει τον εαυτό του πιο άγιο  και καλύτερο, αλλά όλο και περισσότερο αμαρτωλό».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ιερές Πανηγυρικές Ακολουθίες, τόσο του Εσπερινού, όσο και της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας από τα Ασπρόγεια του Ν. Φλωρίνης μεταδόθηκαν μέσω του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος (89,4 Fm) και μέσω διαδικτύου, ο οποίος συνδέθηκε τόσο με τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Καστορίας «Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος», όσο και με τον δημοφιλή Ραδιοφωνικό Σταθμό που εκπέμπει στην Δυτική Μακεδονία «Ράδιο Λέχοβο 97,1 Fm».

Ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών και τις δύο ημέρες που διέμεινε στο όμορφο χωριό Ασπρόγεια του Νομού Φλωρίνης ένοιωσε ιδιαίτερη συγκίνηση και χαρά, γευόμενος τον σεβασμό, την αγάπη και την τιμή όλων των συγχωριανών του και των κατά σάρκα συγγενών του.

Για περισσότερες φωτογραφίες κάντε κλικ εδώ

          Φωτογραφίες: Ιερά Μητρόπολη Καστορίας και Ράδιο Λέχοβο

Διαδώστε: