Ι.Μ. Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων
22 Δεκεμβρίου, 2025

Κερκύρας: Οδεύοντας προς τα Χριστούγεννα, να θυμηθούμε και να επιστρέψουμε στον αληθινό εαυτό μας

Διαδώστε:

Την Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου 2025, Προ των Χριστουγέννων, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε στον ιστορικό Ιερό Ναό των Αγίων Αποστόλων Ιάσωνος και Σωσιπάτρου στο προάστιο της Γαρίτσας της πόλεως της Κέρκυρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον εν λόγω Ιερό Ναό περικλείονται οι τάφοι των πρώτων Αποστόλων της Κέρκυρας, Αγίων Ιάσωνος και Σωσιπάτρου. Με το Σεβασμιώτατο συλλειτούργησαν οι Ιεροκήρυκες της Ιεράς Μητροπόλεως, Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Λινοσπόρης και Αρχιμανδρίτης Δοσίθεος Παπαμήτρος, ο εφημέριος του Ιερού Ναού, Πρωτοπρεσβύτερος Σπυρίδων Γαρνέλης, ο π. Μαρίνος εκ της αδελφής Εκκλησίας της Ρουμανίας και οι Διάκονοί του. Ο π. Σπυρίδων εργάζεται με ζήλο και αγάπη για την πνευματική ανάπτυξη της ενορίας και σε αυτό πλαίσιο έχει καθιερωθεί από ετών, την εν λόγω Κυριακή, προ των Χριστουγέννων, να οργανώνεται μία όμορφη εορτή για όλα εκείνα τα παιδιά τα οποία έλαβαν το βάπτισμα και τον φωτισμό τους στον εν λόγω Ιερό Ναό. Έτσι, η Εκκλησία κατακλύστηκε από πλήθος μικρών παιδιών και ευλαβών γονέων.

Ο κ. Νεκτάριος κατά την ομιλία του, λαμβάνοντας αφορμή από την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής, αναφέρθηκε στη μεγάλη εορτή της γεννήσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Αυτή η γιορτή προσκαλεί άπαντες να θαυμάσουν τον γεννηθέντα Κύριόν μας, να δουν και να κατανοήσουν τι σημαίνει Ιησούς; Τι σημαίνει ο Εμμανουήλ; Οι άνθρωποι πάντοτε ήταν αναζητητές του αληθινού Θεού, δηλαδή της ταυτότητάς τους και διψούσαν για να δουν ποιος είναι ο γεννήτορας μας, ποια είναι η αιτία της υπάρξεώς μας. Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή, ο Ευαγγελιστής Ματθαίος απαριθμεί τη «Βίβλο γενέσεως ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ υἱοῦ Δαυὶδ υἱοῦ ᾽Αβραάμ», δηλαδή το γενεαλογικό δένδρο του Ιησού εκ του οποίου προέρχεται κατά άνθρωπον και βεβαίως εξ αυτού του δέντρου του Δαβίδ ευλάστησεν η Παναγία μας. Η Υπεραγία Θεοτόκος μετά τον Ευαγγελισμό, όταν και Της μεταφέρθηκε η βουλή του Θεού έγινε το σκεύος εκλογής για τη σωτηρία του Σύμπαντος Κόσμου, για την αποκάλυψη δηλαδή της Θεότητος.

Οι μεγάλοι Προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης και φυσικά ο μεγαλοφωνώτατος των Προφητών ο Ησαΐας, μάς εξήγγειλαν όλα τα θαυμαστά γεγονότα που θα ακολουθούσαν και τα οποία όλα επαληθεύτηκαν. Έτσι, οι άνθρωποι ανέμεναν το Μεσσία. Τι σημαίνει όμως Μεσσίας; Είναι αυτός ο οποίος θα ένωνε ξανά τα επίγεια με τα επουράνια, τον άνθρωπο δηλαδή με τον δημιουργό Θεό. Και ποιος ήταν ο Δημιουργός Θεός; Ήταν ο Λόγος του Θεού και δι’ αυτού τα πάντα δημιουργήθηκαν. Αυτόν το λόγο τον έχει και ο καθένας από μας και δια του λόγου επικοινωνούμε. Ο λόγος είναι εκείνος ο οποίος μας δίνει την οντότητα του ανθρωπίνου προσώπου, της ανθρώπινης ύπαρξής μας. Αυτός λοιπόν ο Λόγος του Θεού έλαβε σάρκα από την Παναγία μας, την οποία σάρκα την ενδύθηκε.

Οι Άγιοι Πατερές μάς ομιλούν περί της ασυγχύτου ενώσεως των δύο υποστάσεων, της ανθρώπινης και της θεϊκής, χωρίς να υπάρξει ανατροπή. Ο Κύριός μας, ο Ιησούς Χριστός είναι ο Θεάνθρωπος και για αυτό τον εικονίζουμε. Ο Θεός είναι άκτιστος και δεν εικονίζεται, έτσι εμείς εικονίζουμε το Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό ο οποίος ήλθε για να αποκαλύψει τον αληθινό Θεό στον κόσμο και θυσιάστηκε για τη σωτηρία του κόσμου.

Για τις δικές μας αμαρτίες ανέβηκε επί του σταυρού δείχνοντας τη θυσιαστική αγάπη. Ο ίδιος ο Θεός κενώθηκε, άδειασε δηλαδή, δύο φορές. Η μία ήταν με την ενανθρώπιση, την ενσάρκωση και αυτή έρχεται αργότερα και κάνει την άλλη κένωση δια του πάθους Του. Ολόκληρη η θεότητα αδειάζει υπέρ της σωτηρίας της ανθρωπότητας και μετά την Ανάστασή Του αναλαμβάνεται ολόκληρη η ανθρώπινη φύση. Βεβαίως, εμείς οι άνθρωποι ενθυμούμαστε τα ιστορικά γεγονότα. Όμως, ο Ιησούς Χριστός, ο Λόγος δηλαδή του Θεού «αϊδίως» γεννάται δηλαδή καθημερινά, παντοτινά, συνεχως. Επίσης, «αϊδίως» πάσχει επί του σταυρού και «αϊδίως» ανασταίνεται και «αϊδίως» αναλαμβάνεται εις τον ουρανό.

Όμως όλα αυτά τα γεγονότα τα βιώνει ο άνθρωπος όταν εισέλθει μυσταγωγικά και μυστηριακά μέσα στη Θεία Ευχαριστία. Αυτό σημαίνει η Θεία Ευχαριστία την οποία τελούμε. Σε αυτήν ζούμε όλα αυτά τα γεγονότα της σωτηρίας του σύμπαντος κόσμου, της προσωπικής μας σωτηρίας και για αυτό η σωτηρία δεν είναι ένα προσωπικό γεγονός, αλλά ένα κοινοτικό γεγονός. Όλοι μαζί σωζόμαστε και σωζόμαστε δια της Εκκλησίας, δια του μυστηρίου της θείας ευχαριστίας. Αυτό το οποίο ο Ίδιος μάς παρέδωσε και μάς είπε ότι εάν δεν λάβουμε μέρος σε αυτό το μυστήριον, δηλαδή στο Θεία Μετάληψη, δεν θα έχουμε ζωή στην αιωνιότητα μαζί Του. Η υπέρβαση της φθοράς του ανθρώπου, έγινε όντως υπέρβαση δια του ιδίου του Θεού και ο καθένας μας καλείται να ζήσει αυτήν την θείαν υπέρβασιν.

Στο τέλος, ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε τη χαρά του για την πολυπληθή παρουσία όλων αυτών των παιδιών τα οποία κατηχήθηκαν και βαπτίσθηκαν στον Ιερό Ναό και τη συμμέτοχή τους σε αυτήν την εορτή. Επίσης, προέτρεψε άπαντες οδεύοντας προς την εορτή των Χριστουγέννων, τη μητρόπολη των εορτών, να θυμηθούμε και να επιστρέψουμε στον αληθινό εαυτό μας με τον οποίον αγωνιζόμαστε για να συνδεθούμε καθημερινά με τον Κύριό μας, τον Ιησούν Χριστόν.

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας έλαβε χώρα στον Ιερό Ναό συναυλία της παιδικής χορωδίας της Μητροπόλεως «Άγιος Σπυρίδων» υπό την επιμέλεια της υπεύθυνης της κατεύθυνσης Διεύθυνσης Παιδικής Χορωδίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, κας Χριστίνας Καλλιαρίδου. Στο τέλος, ακολούθησε στον περίβολο του Ιερού Ναού πανηγυρική εορτή κατά την οποία μοιράστηκαν πολλά δώρα και γλυκά.

Διαδώστε: