Ι.Μ. Νικοπόλεως και Πρεβέζης
24 Απριλίου, 2022

Νικοπόλεως Χρυσόστομος: Το φετινό Πάσχα βρίσκει τον κόσμο σε αβεβαιότητα για το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας

Διαδώστε:

Στις πολεμικές ανταποκρίσεις, την αγριότητα του πολέμου έκανε αναφορά το Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβεζης κ. Χρυσόστομος στο μύνημά του για το Πάσχα 2022. 

“Βεβαίως το φετινό Πάσχα βρίσκει τον κόσμο μας σε ακαταστασία, σε σύγχυση, σε αβεβαιότητα για το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας. Οι πολεμικές ανταποκρίσεις έγιναν μέρος της καθημερινότητάς μας και η αγριότητα του πολέμου στοιχειώνει τις ζωές των ανθρώπων”, υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την Εγκύκλιο του Σεβασμιωτάτου:

Αγαπητοί αδελφοί και τέκνα της Εκκλησίας,

Πλημμυρίδα αγωνίας και φόβου κατακυριεύει και παραλύει την ανθρώπινη ψυχή μπροστά στο φαινόμενο του θανάτου και θέτει αμείλικτα ερωτήματα: Γιατί ο θάνατος; Γιατί ο απρόσμενος και πολλές φορές αιφνίδιος χωρισμός; Γιατί ο βίαιος αυτός ξεριζωμός και η φρικτή θλίψη της αναγκαστικής βίωσης του πένθους;

Με σπαραγμό και δάκρυα ο άνθρωπος απαντά στο θάνατο από τα πρώτα βήματα της ιστορίας της ανθρωπότητας μέχρι σήμερα, και όσο και αν παρακαλέσει για μιάν απάντηση από την ανθρώπινη επιστήμη και εμπειρία, δεν έχει ελπίδα να λύσει το μυστήριο.

Σκληρός και ανελέητος ο θάνατος, αδύναμη η ανθρώπινη σκέψη και έρευνα να διαπεράσει με τις δικές της κατακτήσεις και εκτιμήσεις την κατάκλειστη πύλη του θανάτου και να νοηματοδοτήσει τη ζωή και το θάνατο.

Αυτό όμως που για την δική μας γνωστική προσέγγιση τυγχάνει απρόσιτο και ανερμήνευτο, έρχεται ως Θείο δώρημα με την Ανάσταση του σαρκωμένου Λόγου του Θεού, με την θριαμβική εμφάνιση του αναστημένου Κυρίου μας στους αγαπημένους Του μαθητές και Αποστόλους. Ο Χριστός με τον σταυρικό Του θάνατο και την Ανάστασή Του έδωσε την απάντηση στο βασανιστικό ερώτημα του ανθρώπου, που είναι η φθορά και η εξαφάνιση, και κατέλυσε το φόβο μπροστά στο θάνατο.

Ο Απόστολος Παύλος εξηγεί πολύ χαρακτηριστικά πως η νίκη του Χριστού μεταβιβάζεται και στους πιστούς. «…ο Χριστός αναστήθηκε εκ νεκρών, έγινε η απαρχή για την ανάσταση των νεκρών. Επειδή διά μέσου ανθρώπου (Αδάμ) ήλθε ο θάνατος, διά μέσου ανθρώπου (Χριστός) ήλθε και η ανάσταση των νεκρών» (Κορ. 15,20). Ο Νέος Αδάμ (Χριστός) έδωσε το αντίδοτο του θανάτου και εμβολίασε την ανθρωπότητα με το φάρμακο της αθανασίας.

Στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας οι πιστοί συμμετέχουν στη σταυρική θυσία και Ανάσταση του Κυρίου. Οι πιστοί μεταλαμβάνουν το «σώμα» και το «αίμα» του Χριστού και καλλιεργούν την αθανασία σύμφωνα με την προτροπή του υμνωδού «Σώμα Χριστού μεταλάβετε πηγής αθανάτου γεύσασθε…». Η Ανάσταση του Χριστού είναι θρίαμβος και νίκη ολόκληρης της «εν Χριστώ» ανθρωπότητας. Γι’ αυτό είναι η πιο μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας.

Παρά ταύτα ο θάνατος φαίνεται να κυριαρχεί ακόμα στα ανθρώπινα πράγματα, ο άνθρωπος παραμένει δέσμιος του θανάτου. Ο πιστός όμως που συμμετέχει στη ζωή του Χριστού έχει τον αρραβώνα της μέλλουσας ζωής. Γιατί όπως μας λέγει ο Παύλος «Εάν πιστεύουμε ότι ο Ιησούς πέθανε και αναστήθηκε έτσι πρέπει να πιστεύουμε πως και ο Θεός διά του Ιησού θα φέρει μαζί του εκείνους που κοιμήθηκαν» (Α’ Θεσ. 4,14).

Η Ανάσταση λοιπόν είναι μία βεβαιότητα και μια υπόσχεση που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της ιστορίας κατά την αναδημιουργία και ανακεφαλαίωση της ανθρωπότητας.

Βεβαίως το φετινό Πάσχα βρίσκει τον κόσμο μας σε ακαταστασία, σε σύγχυση, σε αβεβαιότητα για το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας. Οι πολεμικές ανταποκρίσεις έγιναν μέρος της καθημερινότητάς μας και η αγριότητα του πολέμου στοιχειώνει τις ζωές των ανθρώπων.

Απευθύνουμε θερμές ικεσίες στον Αναστάντα Κύριο με την ελπίδα ότι το φως της Αναστάσεως θα φωτίσει τους ισχυρούς της γης.

Ανέστη λοιπόν, αδελφοί μου, Χριστός «και νεκρός ουδείς επί μνήματος». «Χριστός γαρ εγερθείς εκ νεκρών απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο».

Αδελφοί μου Χριστός Ανέστη!

Χρόνια πολλά, υγιεινά και αναστάσιμα

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† ο Νικοπόλεως και Πρεβέζης Χρυσόστομος

Διαδώστε: