16/04/2022 16/04/2022 Ποιμαντορική εγκύκλιο με τίτλο “Επί τη Βαιοφόρω Εισόδω του Κυρίου” εξέδωσε ο Μητροπολίτης Τρίκκης, Γαρδικίου και Πύλης κ. Χρυσόστομος. Ο Σεβασμιώτατος μεταξύ άλλων αναφέρει: “Ο Χριστός προχωρά το έργο της αγάπης έως εσχάτων, μέχρι σταυρού και θανάτου και ταφής. Ο Χριστός, κατά τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, είναι η εσταυρωμένη αγάπη. «Η άκρα ταπείνωσις»”. Παρακάτω...
16 Απριλίου, 2022 - 21:55
Τελευταία ενημέρωση: 16/04/2022 - 21:20

Τρίκκης Χρυσόστομος: Η ζωή της αγάπης προϋποθέτει τη θυσία

Διαδώστε:
Τρίκκης Χρυσόστομος: Η ζωή της αγάπης προϋποθέτει τη θυσία

Ποιμαντορική εγκύκλιο με τίτλο “Επί τη Βαιοφόρω Εισόδω του Κυρίου” εξέδωσε ο Μητροπολίτης Τρίκκης, Γαρδικίου και Πύλης κ. Χρυσόστομος. Ο Σεβασμιώτατος μεταξύ άλλων αναφέρει: “Ο Χριστός προχωρά το έργο της αγάπης έως εσχάτων, μέχρι σταυρού και θανάτου και ταφής. Ο Χριστός, κατά τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, είναι η εσταυρωμένη αγάπη. «Η άκρα ταπείνωσις»”.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε όλη την ποιμαντική εγκύκλιο:

Π ρ ό ς

Τον Ιερόν Κλήρον και τον Φιλόχριστον λαόν

της Θεοσώστου Επαρχίας Αυτού

«Ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου…», (Ματθ. 21,9).

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά!

Με αυτή την ενθουσιαστική πρόταση και γεμάτη προσδοκίες, υποδέχθηκαν οι Ιουδαίοι τον Κύριο στην Ιερουσαλήμ. Έναν ενθουσιασμό που γέννησε το άκουσμα από το διπλανό χωρίο της Βηθανίας, ότι άνθρωπος εκ νεκρών ανέστη, ο Λάζαρος. Σίγουροι, ότι αυτός που τον ανέστησε είναι ο Μεσσίας-Χριστός ξεχύνονται στην ανατολική πύλη των τειχών της Ιερουσαλήμ για να τον υποδεχθούν.

Άραγε, τι προσδοκούσαν απ’ Αυτόν; Ένα παντοδύναμο ηγέτη που θα δημιουργούσε ένα κυρίαρχο κράτος εναντίον πάντων; Έναν επαναστάτη, ο οποίος με την βία και τα όπλα θα έδιωχνε τους Ρωμαίους κατακτητές; Σε κάθε περίπτωση περίμεναν να εκπληρώσει τις κοσμικές προσδοκίες τους για την εγκαθίδρυση μιάς βασιλείας που θα επιβεβαίωνε και θα εκπλήρωνε, ότι ο λαός τους ήταν ο εκλεκτός και περιούσιος και όλοι οι άλλοι λαοί είναι εχθροί όχι μόνο των ιδίων αλλά και του Θεού.

Ο Χριστός έρχεται καθήμενος επί πώλου όνου για να φανερώσει την βασιλεία Του. Μια νέα βασιλεία, όπου η αποκλειστικότητα καταργείται. Όλοι χωρούν μέσα σ’αυτή, διότι το βασίλειό Του είναι η αγάπη. Σ’ αυτό δεν χωρεί καμία βία, καμία εξουσιαστική επιβολή, καμία πίεση και εξαναγκασμός, καμία διάκριση φύλου ή εθνικότητος ή θρησκείας. Μόνο η αγάπη χωρεί, εκπεφρασμένη και βιουμένη από τον ίδιο τον Χριστό ως παράδειγμα προς όλους. Μια αγάπη θυσιαστική.

Προσφέρεται, εκουσίως, ο ίδιος ως θυσία υπέρ της σωτηρίας όλων των ανθρώπων. Και όλα αυτά όχι ως διατεταγμένες εντολές, αλλά ως πράξη του ενανθρωπήσαντος Θεού, του Κυρίου Ιησού Χριστού, ο οποίος γίνεται άνθρωπος, ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία, ούτε ένσταση για πιθανή ουτοπία.

Άλλο περίμεναν οι Ιουδαίοι και άλλο τους ήρθε! Η έκπληξη μεγάλη και ακατανόητη. Για τον λόγο αυτό οι περισσότεροι δεν ήθελαν να καταλάβουν, ποιος είναι και τι καινούργιο κομίζει στον κόσμο. Ο Χριστός προχωρά το έργο της αγάπης έως εσχάτων, μέχρι σταυρού και θανάτου και ταφής. Ο Χριστός, κατά τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, είναι η εσταυρωμένη αγάπη. «Η άκρα ταπείνωσις».

Είναι το υπόδειγμα της ζωής γι’ αυτούς που ελεύθερα θέλουν να τον ακολουθήσουν. Δυστυχώς, η ζωή της αγάπη δεν είναι αποδεκτή από τους περισσότερους, διότι προϋποθέτει τη θυσία. Και θυσία σημαίνει αυταπάρνηση και αυτοκατάργηση προς χάριν των άλλων, έστω κι αν αυτοί οι άλλοι είναι παράλογοι ή εχθροί, «πλην αγαπάτε τους εχθρούς υμών, καλώς ποιείτε τοις μισούσιν υμάς», (Ματθ. 5,44).

Η σημερινή εορτή δηλώνει την πορεία του Χριστού προς το πάθος. Κανείς δεν το υποψιάζεται, διότι άλλα φαντάζονται γι’ Αυτόν. Η δράση του όμως στην Ιερουσαλήμ, η δημόσια φανέρωση της βασιλείας της αγάπης Του, απογοήτευσε και θύμωσε πολλούς, ώστε εν τέλει να τον εξοντώσουν. Αλλ’ η αγάπη δεν περιορίζεται.

Το σχέδιο και το έργο του Θεού προχωρά αθόρυβα και δυναμικά. Τούτο το έργο της σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους ενεργείται από τον Ίδιο, αλλά τα αποτελέσματά του είναι ανοικτά προς όλους αδιακρίτως.

Μετά την ασκητική προσπάθεια της περιόδου που διανύσαμε, της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, καλούμεθα όλοι να συμπορευθώμεν μαζί Του από σήμερα και όλη την Μεγάλη Εβδομάδα, προς την άνω Ιερουσαλήμ, απολαμβάνοντας τα αποτελέσματα του σωτηρίου έργου Του.

Η Εκκλησία μας καλεί, μέσω των ύμνων της «συμπορευθώμεν αυτώ και συσταυρωθώμεν και νεκρωθώμεν δι’ αυτού ταίς του βίου ηδοναίς», ώστε να φτάσωμε αισίως στην φωτοφόρο ανάστασή Του, στην χαρά της βασιλείας Του, στην έσχατη παρουσία της αγάπης Του, επί του σταυρού, και επί του κενού μνημείου.

Ας μη χάσωμε αυτή την πνευματική ευκαιρία, που και φέτος μας δίδει η Εκκλησία. Περάσαμε τα προηγούμενα δύο χρόνια, χωρίς την δυνατότητα ελεύθερης συμμετοχής στη λατρεία της Εκκλησίας μας, λόγω της πανδημίας. Εφέτος μας αξιώνει ο Θεός μεγάλης ευλογίας.

Ας αδράξωμε την ευκαιρία και ας βιώσωμε τον Σταυρό και την Αναστασή Του ως δική μας υπόθεση, μέσα στο λατρευτικό κλίμα της Εκκλησίας, ακολουθώντας τα βήματά Του προς τον Γολγοθά και την Γαλιλαία, «αλλά μετά το εγερθήναί με προάξω υμάς εις την Γαλιλαίαν» (Μαρκ. 14,28), εκεί όπου συναντήθηκε, αναστημένος πλέον, με τους μαθητές Του. Αυτή η συνάντηση μπορεί να μεταμορφώσει την ζωή μας.

Εύχομαι από καρδίας, πατρικώς, ευλογημένη και καρποφόρα Μεγάλη Εβδομάδα. Μαζί με τα παιδιά των Ιουδαίων αναφωνούμε σήμερα και εμείς «Ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου». Αναφωνούμε, «αμήν, ναί έρχου, Κύριε ‘Ιησού. ‘Η χάρις του Κυρίου ‘Ιησού Χριστού μετά πάντων των αγίων· αμήν» (Αποκ. 22,20-21).

Ευχέτης προς τον παθόντα υπέρ ημών Κύριον

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο ΤΡΙΚΚΗΣ, ΓΑΡΔΙΚΙΟΥ ΚΑΙ ΠΥΛΗΣ Χ Ρ Υ Σ Ο Σ Τ Ο Μ Ο Σ

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων