Ι.Μ. Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας
30 Απριλίου, 2021

Μεγάλη Παρασκευή: Ποιμαντορική εγκύκλιος Μητροπολίτη Βεροίας

Διαδώστε:

Στην πιο σιωπηλή ημέρα του χρόνου ακούεται το πιο εύγλωττο κήρυγμα και στην πιο πένθιμη στιγμή ακούεται το πιο χαρμόσυνο μήνυμα. Από το ύψος του Σταυρού, στον οποίο τον ανέβασε η κακία και η αγνωμοσύνη των ανθρώπων, αδύναμος και ανήμπορος στα μάτια του κόσμου ο Χριστός αποδεικνύει τη δύναμή του. Αποδεικνύει τη δύναμη της αγάπης του για τον άνθρωπο, χάρη του οποίου θυσιάζεται. Αποδεικνύει ότι η δύναμή του δεν εξαρτάται από την κοσμική εξουσία και ό,τι αυτή επιβάλλει, διότι η δική του δύναμη δεν είναι «εκ του κόσμου τούτου».

Τι και αν ο Πιλάτος τον αποκαλεί στην επιγραφή που έθεσε επί του Σταυρού του ειρωνικά βασιλέα των Ιουδαίων; Ο Χριστός είναι ο βασιλεύς των βασιλευόντων και κύριος των κυριευόντων.

Τι και αν οι αρχιερείς επιχαίρουν, γιατί επέτυχαν να καταδικάσουν σε θάνατο τον Χριστό, ώστε να μην ενοχλούνται από τη διδασκαλία και τα θαύματά του, ώστε να μην ελέγχονται για τις πράξεις και την υποκρισία τους; Ο Ιησούς συνεχίζει και εσταυρωμένος να διδάσκει και να ελέγχει, συνεχίζει και εσταυρωμένος να θαυματουργεί.

Τι και αν οι φαρισαίοι αμφισβητούσαν το δικαίωμά του να συγχωρεί αμαρτίες; Ο Χριστός δεν συγχωρεί απλώς με τη σταύρωσή του τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων, αλλά υπόσχεται και στον συσταυρωμένο ληστή, που αναγνωρίζει την αμαρτωλότητά του και ζητά τη συγχώρηση, ότι θα είναι μαζί του αυθημερόν στον παράδεισο.

Ποιμαντορική Εγκύκλιος Μεγάλης Παρασκευής

† ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ

ἐλέῳ Θεοῦ Ἐπίσκοπος καὶ Μητροπολίτης

τῆς Ἱερᾶς καὶ Ἀποστολικῆς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας

πρὸς τὸν ἱερὸν κλῆρον καὶ τὸν εὐσεβῆ λαὸν

τῆς καθ’ ἡμᾶς θεοσώστου Ἐπαρχίας.

«Ἡμεῖς δέ κηρύσσομεν Χριστόν Θεοῦ δύναμιν καί Θεοῦ σοφίαν» (1 Κορ. 1.23).

Τι και αν ακόμη και οι μαθητές του φοβισμένοι μένουν μακριά του; Η Μητέρα του και ο ηγαπημένος μαθητής του, ο Ιωάννης, μαζί με τις μαθήτριές του εκπροσωπούν όλους εκείνους που τον πιστεύουν και τον ακολουθούν, όλους εκείνους που πιστεύουν στη Θεότητα και τη δύναμή του.

Τί καί ἄν οἱ γραμματεῖς τόν ἐμπαίζουν λέγοντας «ἄλλους ἔσωσεν, ἑαυτόν οὐ δύναται σῶσαι» (Μαρκ. 15.31); Ὁ Χριστός γνωρίζει ὅτι θυσιάζεται ἑκουσίως γιά νά σώσει ἀκόμη καί αὐτούς πού δέν τόν γνωρίζουν.

Τί καί ἄν οἱ στρατιῶτες διαμερίζουν τά ἱμάτιά του «βάλλοντες κλῆρον ἐπ᾽ αὐτά τίς τί ἄρῃ» (Μαρκ. 15.24); Ὁ Χριστός ἁπλώνοντας τά χέρια του ἐπί τοῦ Σταυροῦ ἑνώνει «τά τό πρίν διεστῶτα».

Η θεία δύναμη του Χριστού εκφράζεται εύγλωττα μέσα από τη συγχώρηση που παρέχει, εκφράζεται εύγλωττα μέσα από τη σιωπή του, εκφράζεται εύγλωττα μέσα από την αγάπη του. Γιατί ποιος άλλος θα επέλεγε να τερματίσει τη ζωή του με έναν τόσο άδοξο και ατιμωτικό θάνατο, αν δεν είχε μέσα του τη δύναμη της αγάπης, αν δεν είχε τη δύναμη να συγχωρήσει, αν δένείχε τη δύναμη να μην αντιδράσει και να μην διαμαρτυρηθεί, αλλά να υπομείνει μέχρι τέλους, παραδίδοντας με εμπιστοσύνη στον Θεό-Πατέρα το πνεύμα του;

Ενώπιον του Εσταυρωμένου Κυρίου μας για άλλη μία φορά φέτος, για άλλη μία φορά κάτω από τη σκιά της πανδημίας που έχει αλλάξει τη ζωή μας, είναι ανάγκη να μην σταθούμε αδιάφοροι, ψυχροί και αμετανόητοι. Είναι ανάγκη να αισθανθούμε ότι και για τις δικές μας αμαρτίες ανέβηκε ο Χριστός στον Σταυρό. Είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε ότι και σε μας προσφέρει τον παράδεισό του, αν μετανοήσουμε και του εξομολογηθούμε τις αμαρτίες μας.

Είναι ανάγκη να νιώσουμε ότι και σε μας αναφέρεται, όταν λέγει στον μαθητή του «ιδού η μήτηρ σου», αν γίνουμε και εμείς «ηγαπημένοι» του. Είναι ανάγκη να μην αφήσουμε τον εαυτό μας να παρασυρθεί από όλους εκείνους που τον χλευάζουν, τον αμφισβητούν, τον συκοφαντούν και τον σταυρώνουν με τους λόγους και τις επιλογές τους. Γιατί για εμάς που τον πιστεύουμε, που είμεθα μέλη της Εκκλησίας του, που είδαμε τα θαύματά του στη ζωή μας, ο Χριστός δεν είναι ένας εσταυρωμένος. Είναι ο Εσταυρωμένος για εμάς σωτήρας και λυτρωτής μας.Είναι Αυτός για τον οποίο μπορούμε να διακηρύσσουμεκαί εμείς μαζί με τον πρωτοκορυφαίο ότι είναι «Θεού δύναμις». Είναι η δική μας δύναμη, στην οποία μπορούμε να αναθέτουμε με εμπιστοσύνη τη ζωή μας και την ελπίδα της σωτηρίας μας. Είναι το πιο εύγλωττο κήρυγμα και το πιο χαρμόσυνο μήνυμα: ο Σταυρός του.

Διάπυρος προς τον δι᾽ ημάς σταυρωθέντα Κύριον ευχέτης

Ο Μητροπολίτης

† Ὁ Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας Παντελεήμων

Διαδώστε: