Παιδεία και Πολιτισμός
29 Μαρτίου, 2022

Την έκθεση «Στη χώρα Καμπανέλλη» εγκαινίασε η Λίνα Μενδώνη

Διαδώστε:

Την έκθεση «Στη χώρα Καμπανέλλη: Νάξος, Αθήνα, Μαουτχάουζεν» εγκαινίασε στις 28/3 στο Μουσείο Μπενάκη-Πινακοθήκη Γκίκα η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, στο πλαίσιο του «Λογοτεχνικού Έτους Ιάκωβου Καμπανέλλη», όπως έχει ανακηρύξει το 2022 το ΥΠΠΟΑ.

Με σταθμούς τους τρεις τόπους -Νάξο, Αθήνα, Μαουτχάουζεν- που καθόρισαν την ιδιαίτερη και μοναδική διαδρομή ζωής του Ιάκωβου Καμπανέλλη(1921-2011), η έκθεση του ΥΠΠΟΑ σε συνδιοργάνωση με το Μουσείο Μπενάκη φιλοδοξεί να αναδείξει το έργο και την προσωπικότητα ενός σπουδαίου δημιουργού, ο οποίος συμμετείχε καθοριστικά στη διαμόρφωση της πνευματικής και καλλιτεχνικής ζωής της χώρας κατά τη δεύτερη πεντηκονταετία του 20ού αιώνα.

Μέσα από αφίσες έργων του, προγράμματα, χειρόγραφα, φωτογραφίες και προσωπικά αντικείμενα, ο θεατής συμμετέχει σε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνωριμίας με τον κόσμο του Καμπανέλλη.

Η έκθεση επεκτείνεται σε όλους τους ορόφους της Πινακοθήκης Γκίκα. Εκεί, αναπτύσσεται ένας «διάλογος» του Καμπανέλλη με αγαπημένους συνεργάτες του, το έργο των οποίων παρουσιάζεται στη μόνιμη συλλογή: Μανόλης Αναγνωστάκης, Σπύρος Βασιλείου, Κάρολος Κουν, Μίκης Θεοδωράκης, Μάνος Χατζιδάκις είναι κάποιοι από τους συνεργάτες που περιλαμβάνονται στους «διαλόγους» αυτούς.

«Αυτοδίδακτος, αλλά φέροντας μέσα του πηγαία τη φλέβα της γραφής, κατάφερε να κατακτήσει όλα τα είδη του λόγου. Σεναριογράφος, ποιητής, στιχουργός, λογοτέχνης, ηθοποιός, δημοσιογράφος, σφράγισε ανεξίτηλα το νεοελληνικό πολιτισμικό βίο, με το πολύμορφο και πολυδιάστατο έργο του, από τα πρώτα του βήματα μέχρι το θάνατό του, το 2011. “Έργα πολλά και βαθιά ελληνικά”, όπως γράφουν οι Μερλιέ σε επιστολή τους προς τον Καμπανέλλη» είπε χαιρετίζοντας την έκθεση η υπουργός Πολιτισμού.

«Ως επιζών αιχμάλωτος του Μαουτχάουζεν υπήρξε ένας ακάματος αγωνιστής για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Αγώνα από τον οποίο αντλούσε έμπνευση και θεματολογία για τα σπουδαία έργα του, τα οποία διαπερνούσαν οι πανανθρώπινες αξίες. Το έργο ”Μαουτχάουζεν” τον καταξίωσε στο διεθνές αντιπολεμικό λογοτεχνικό στερέωμα. Χρόνια αργότερα κλήθηκε να επιμεληθεί την επιγραφή στο μνημείο της Ελλάδας, εις μνήμην των αιχμαλώτων, που δεν είχαν την τύχη μιας δεύτερης ευκαιρίας, στη ζωή» κατέληξε η Λίνα Μενδώνη.

Την έκθεση επιμελήθηκε η κόρη του, Κατερίνα Καμπανέλλη, και η Σίσσυ Παπαθανασίου, ενώ το σχεδιασμό της ανέλαβε ο Παύλος Θανόπουλος. Η έκθεση, την οποία συνοδεύει αναλυτικός κατάλογος, θα διαρκέσει έως τις 30 Ιουλίου 2022.

Διαδώστε: