23/05/2022 23/05/2022 Ο Πρέσβης της Ουκρανίας στη Στοκχόλμη κ. Andrii Plakhotniuk επισκέφθηκε τον Μητροπολίτη Σουηδίας και πάσης Σκανδιναυΐας κ. Κλεόπα, στις εγκαταστάσεις του Καθεδρικού Ναού Αγίου Γεωργίου Στοκχόλμης. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής της Σαμαρείτιδος, κατόπιν πρόσκλησης του Μητροπολίτη προς τον Πρέσβη, για να πληροφορηθεί σχετικά με την κλιμάκωση της ανθρωπιστικής κρίσης στην Ουκρανία. Ο...
23 Μαΐου, 2022 - 13:42
Τελευταία ενημέρωση: 23/05/2022 - 16:25

Στον Μητροπολίτη Σουηδίας ο Πρέσβης της Ουκρανίας στη Στοκχόλμη

Διαδώστε:
Στον Μητροπολίτη Σουηδίας ο Πρέσβης της Ουκρανίας στη Στοκχόλμη

Ο Πρέσβης της Ουκρανίας στη Στοκχόλμη κ. Andrii Plakhotniuk επισκέφθηκε τον Μητροπολίτη Σουηδίας και πάσης Σκανδιναυΐας κ. Κλεόπα, στις εγκαταστάσεις του Καθεδρικού Ναού Αγίου Γεωργίου Στοκχόλμης.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής της Σαμαρείτιδος, κατόπιν πρόσκλησης του Μητροπολίτη προς τον Πρέσβη, για να πληροφορηθεί σχετικά με την κλιμάκωση της ανθρωπιστικής κρίσης στην Ουκρανία.

Ο Σεβασμιώτατος διαβίβασε στον Ουκρανό Πρέσβη την αμέριστη συμπαράσταση και τις ευχές της Α. Θ. Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου, και διαβεβαίωσε τον υψηλό προσκεκλημένο του ότι όλοι οι ναοί της Ιεράς Μητροπόλεως Σουηδίας τίθενται στη διάθεση των εμπερίστατων αδελφών από την Ουκρανία, για την τέλεση της Θείας Λειτουργίας και των λοιπών ιερών ακολουθιών στη μητρική τους γλώσσα, ακολουθώντας το δικό τους τυπικό και εκκλησιαστικό ημερολόγιο και διατηρώντας τα πατροπαράδοτα ήθη και έθιμά τους.

Ο κ. Πρέσβης ενημέρωσε το συνομιλητή του ότι, ήδη προ του πολέμου, διαβιούν σήμερα στη Σουηδία 12.000 Ουκρανοί και από την έναρξη του πολέμου μέχρι σήμερα, στον ως άνω αριθμό προσετέθησαν 38.000 πρόσφυγες εξ Ουκρανίας.

Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο Σεβασμιώτατος συνόδευσε τον κ. Πρέσβη στο ναό, χοροστάτησε στη Θεία Λειτουργία, την οποία τέλεσαν στην Ελληνική, Σουηδική, Ουκρανική και Αγγλική, ο Εφημέριος του ναού Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης κ. Βαρθολομαίος Ιατρίδης και ο εξ Ουκρανίας κληρικός Αιδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερος κ. Mykolay Kryhin.

Τους ύμνους έψαλαν στην Ελληνική ο Οσιολ. Μοναχός Χριστόδουλος, Αδελφός της Ι. Μονής Αγίου Διονυσίου του εν Ολύμπω, ο Δρ. Ανδρέας Σελαμσής, ο Δρ. Γεώργιος Σιδηράς, ο κ. Δημήτριος Μπατσέλας και στην Ουκρανική ο κ. Μιχαήλ Kryhin.

Στην ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στη συνάντηση του Χριστού με την Ισαπόστολο Φωτεινή και στον θαυμαστό διάλογο που ακολούθησε, χρησιμοποιώντας αποσπάσματα από την ομιλία του Ιερού Χρυσοστόμου στην ευαγγελική αυτή περικοπή.

Στο τέλος, ο Επίσκοπος καλωσόρισε τον Πρέσβη της Ουκρανίας στη Σουηδία Εξοχ. κ. Plakhotniuk και τον Αιδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερο κ. Mykolay Kryhin, μαζί με την Πρεσβυτέρα του Ιουλία και τον γιό τους Μιχαήλ, καθώς και τον Γέροντα Χριστόδουλο εξ Ελλάδος.

Ακολούθησε γεύμα, στο οποίο παρακάθισαν η οικογένεια του π. Mykolay, η Ουκρανή κ. Olha Ihumnova, καθώς και οι οικογένειες των κ.κ. Δημητρίου και Φωτεινής Μπατσέλα και Benedict και Τάνιας Svedberg, οι οποίοι προσέφεραν ευγενώς το γεύμα.

Την επόμενη Κυριακή, ο Σεβασμιώτατος θα χοροστατήσει στη Θεία Λειτουργία που θα τελέσει ο π. Mykolay, σε ναό που θα παραχωρήσει η Λουθηρανική Εκκλησία της Σουηδίας πλησίον του Καθεδρικού Ναού Αγίου Γεωργίου Στοκχόλμης.

Η ομιλία του Σεβασμιωτάτου:

Εξοχότατε,
Κύριε Plakhotniuk Andrii
Πρέσβη της Ουκρανίας στη Στοκχόλμη,
Πανοσιολογιώτατε Αρχιμανδρίτα κ. Βαρθολομαίε,
Αιδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερο κ. Mykolay Kryhin,
Αγαπητοί Αδελφοί,
Χριστός Ανέστη!

Σήμερα, θα αφήσω τον Ιερό Χρυσόστομο, να μας μιλήσει για τη συνάντηση του Χριστού με την Αγία Ισαπόστολο Φωτεινή, για να θαυμάσουμε το λόγο του, που επαξίως τον ανέδειξε ως χρυσορρήμονα.

Ερωτά ο Άγιος Ιωάννης: Για ποιόν λόγο ο ευαγγελιστής ανάφερε τον τόπο της συνάντησής τους; Και απαντά ο ίδιος: Επειδή υπήρχε πνευματικό θήραμα πήγε στο μέρος αυτό, για να το συλλάβη. Σαν τους ψαράδες που διαλέγουν τον τόπο και ψαρεύουν, έτσι κι ο Χριστός ήρθε στο μέρος, όπου μπορούσε να συλλάβει τη Σαμαρείτισσα και χρησιμοποιώντας την, να επιτύχη πλούσιο ψάρεμα από ανθρώπους.

Έρχεται μια γυναίκα από τη Σαμάρεια να βγάλη νερό. Η πηγή της ζωής, καθισμένος κοντά στο πηγάδι ζητά να πιή, μη θέλοντας να πιή, αλλά να δώση. Δώσε μου να πιώ, για να σου δώσω να πιής νερό αφθαρσίας. Γιατί εγώ διψώ τη σωτηρία των ανθρώπων. Διψώ, όχι για να πιώ, αλλά για να ποτίσω.

Κι η Σαμαρείτισσα, την ψυχή της είχε βουτηγμένη στις πορνείες και φιλονικεί για την πόση λίγου νερού. Κι ο Ιησούς της είπε τούτο· Αν εγνώριζες την δωρεά του Θεού και ποιος είναι αυτός που σου λέει «δώσε μου να πιώ», θα γύρευες εσύ απ’ αυτόν και θα σου έδινε νερό ζωντανό.

Πρόσεξε τώρα τη σοφία του Κυρίου· πρόσεξε την καλωσύνη του διδασκάλου. Της είπε, καθένας που πίνει απ’ αυτό το νερό θα διψάση πάλι· όποιος όμως πιή από το νερό που θα του δώσω εγώ, δε θα διψάση στον αιώνα. Άφησε την πάλη για τα πρόσωπα και στρέφεται στην πάλη ανάμεσα στα φαινόμενα νερά και στ’ αφανή χαρίσματα.

Αλλά κατέβαινε στο επίπεδο της γυναίκας ο Χριστός και υποχωρούσε στην αδυναμία της γυναίκας για να την ανεβάση λίγο-λίγο στο ύψος των δυνατών.

Δεν φανέρωσε σ’ αυτήν από την αρχή την ομορφιά της θεότητος, αλλά άναψε την επιθυμία της ψυχής της, λέγοντάς της: καθένας που πίνει απ’ αυτό το νερό, θα διψάση πάλι· όποιος όμως πιή απ’ το νερό που θα δώσω εγώ, δε θα διψάση στον αιώνα. Αλλά το δικό μου νερό θα γίνη πηγή που σκιρτά προς την αθανασία. Άφησε την πάλη των προσώπων και ήρθε στην αφθονία των χαρισμάτων.

Κι η γυναίκα του λέει: Κύριε, δώσε μου αυτό το νερό, να μη διψώ, ούτε να έρχωμαι να βγάζω από το πήγαδι. Είδες πως αμέσως επίστεψε πως το νερό που δίνει ο Χριστός δεν επιτρέπει τη γέννηση της δίψας; Της ξύπνησε λίγο-λίγο την επιθυμία για τα πνευματικά νάματα. Πίστεψε πως ήταν νερό που το έπινες και δεν ξαναδιψούσες.

Της λέει ο Ιησούς: Πήγαινε, φώναξε τον άνδρα σου κι έλα. Αν έχης σύντροφο της ζωής σου, ας γίνει και στην πίστη σου σύντροφος. Μην παίρνεις μόνη σου τη δωρεά των πνευματικών χαρισμάτων.

Τότε λέει η γυναίκα: Δεν έχω άνδρα. Άρχισε η γυναίκα να ξεσκεπάζει τις αμαρτίες της. Άρχισε να εξομολογείται. Καλά είπες, της λέει ο Ιησούς, ότι δεν έχω άνδρα. Είχες πέντε κι αυτός που έχεις τώρα δεν είναι άνδρας σου.

Του λέει η γυναίκα. Κύριε, νομίζω πως είσαι προφήτης. Οι πατέρες μας τελούν τη λατρεία τους σ’ αυτό το βουνό και σείς οι Ιουδαίοι λέτε, ότι ο τόπος της λατρείας είναι τα Ιεροσόλυμα.

Συνεχίζει ο Ιερός Χρυσόστομος: Η πόρνη ανοίγει συζήτηση δογματική κι αφού νόμισε ότι ο Κύριος είναι προφήτης. Τον παραδέχεται ως Κύριο και δεν ζητά τίποτα παραπάνω από την επιβεβαίωση της προγονικής πίστης. Κι ο Κύριος απαντά με την αντάξια σοφία του. Επειδή αυτή τον θεωρούσε Ιουδαίο κι εκείνη ήταν Σαμαρείτισσα, δεν θέλησε ν’ απαντήσει στην ερώτησή της, για να μη διαψεύσει το λόγο της και να μην την πεισμώση, γιατί ήθελε να την οδηγήσει στο δρόμο της σωτηρίας.

Γι’ αυτό, αφού άφησε και τα δύο αυτά, καθοδηγεί τη γυναίκα στην πνευματικώτερη λατρεία και της λέει: Γυναίκα, πίστεψέ με, ότι έρχεται στιγμή και είναι τώρα, οπότε ούτε σ’ αυτό το βουνό, ούτε στα Ιεροσόλυμα δε θα προσκυνήσουν το Θεό, αλλά οι αληθινοί προσκυνηταί θα του αποδώσουν λατρεία πνευματική και αληθινή

Προσέξετε πως οικοδομεί την πίστη της γυναίκας και πως, λίγο-λίγο, ανεβάζει ανάλαφρα την φύση της στον ουρανό. Δεν περιορίζεται σε λόγια η λατρεία του Θεού, αλλά απλώνεται παντού η επίγνωση της Θείας Χάρης. Δεν οικειοποιούνται πιά Ιουδαίοι και Σαμαρείτες το σύμβολο του νόμου.

Γιατί αυτοί που προσκυνούν το Θεό, πρέπει να προσφέρουν λατρεία πνευματική και αληθινή. Όχι λατρεία με ολοκαυτώματα. Όχι πιά τήρηση του Σαββάτου. Όλα εκείνα, σα σκιά έχουν περάσει, όλα τώρα έγιναν καινούργια. Τα δώρα της σωτηρίας θέλω να τα επεκτείνω σ’ όλη την οικουμένη.

Του λέει η γυναίκα· Ξέρω ότι έρχεται ο Μεσσίας που λέγεται Χριστός. Όταν έρθει εκείνος, θα μας τα φανερώση όλα. Η πόρνη φιλοσοφεί ζητήματα πνευματικά, φέρνει στο στόμα της τις Θείες Γραφές. Κι αν το σώμα της έχη βουτυχθή στην ακαθαρσία της πορνείας, η ψυχή της έχει καθαρισθεί με την αναφορά και την ανάγνωση των Θείων Γραφών.

Ξέρω ότι έρχεται ο Μεσσίας. Ιδού πνευματική προκοπή, ιδού πόρνη που τα γνωρίζει όλα. Προσέξετε πως από τα βάθη της γης πέταξε στους ουρανούς. Μεσσία αποκαλεί τον Χριστό που αποστέλλεται και αναμένεται, εκείνον που έρχεται για την σωτηρία όλου του κόσμου, και είναι προφήτης και κύριος.

Προσέξετε πως αρπάζει τη δωρεά των πνευματικών χαρισμάτων. Προσέξετε πως όλα τα εκθέτει με τεκμηρίωση από τη Γραφή. Ξέρω ότι έρχεται ο Μεσσίας, που τον λένε Χριστό· όταν έρθη αυτός, θα μας τα φανερώση όλα. Αυτόν αναζητώ, αυτόν προσδοκώ, αυτόν περιμένω να υποδεχθώ. Της λέει ο Ιησούς, εγώ που σου μιλώ είμαι. Αυτό που σε πολλούς αποστόλους έκρυψε, στην πόρνη αποκαλύπτει φανερά.
Στού Κλεόπα, δεν φανερώθηκε στους αποστόλους.

Δεν φανέρωσε τον εαυτό του σ’ εκείνους, ενώ στη γυναίκα λέει, Εγώ είμαι που σου μιλώ. Αυτό μόνο στον Παύλο το έκαμε, το φανέρωσε από τον ουρανό και του είπε: «Σαύλε, Σαύλε, γιατί με καταδιώκεις; Και ο Σαύλος ρώτησε· ποιος είσαι, Κύριε; Κι Εκείνος αποκρίθηκε: Είμαι ο Ιησούς Χριστός, που συ κυνηγάς». Αυτό, το λέει τώρα στην Σαμαρείτισσα: «Είμαι εγώ που σου μιλώ».

Εκείνη όμως άφησε τη στάμνα της και μπήκε στην πόλη και φώναξε στους πολίτες: Ελάτε να δήτε κάποιον που μου είπε όλα όσα έκανα. Μήπως είναι αυτός ο Χριστός; Τους ξυπνά την επιθυμία, να βγούν και να πιαστούν. Όπως πιάστηκε στο δίχτυ, θέλει να πιάση. Είδε ένα Ιουδαίο κι οδηγεί τους άλλους να φτάσουν από τον άνθρωπο στον Θεό.

Πόρνη, με συνείδηση αποστόλου, την ονομάζει ο Ιερός Χρυσόστομος, που έγινε από τους αποστόλους πιο δυνατή. Γιατί οι απόστολοι περίμεναν να συμπληρωθεί η Θεία Οικονομία και τότε άρχισαν τ’ αποστολικά τους κηρύγματα. Η πόρνη όμως, πριν από την Ανάσταση, ευαγγελίζεται το Χριστό. Διαλαλώ τα αμαρτήματά μου, για να οδηγήσω σας.

Για να δήτε σείς το Θεό που έφτασε στον κόσμο, πομπεύω τα σφάλματά μου.

Πρόσεξε τη σοφία της γυναίκας, πρόσεξε την ευγνωμοσύνη της πόρνης. Ένα αμάρτημα της είπε ο Χριστός, την πορνεία μονάχα, κι εκείνη κηρύττει Αυτόν που γνωρίζει τα πάντα, κηρύττει πιο μεγαλόφωνα από τους αποστόλους. Κι από την πόλη εκείνη των Σαμαρειτών πίστεψαν σ’ Αυτόν πολλοί.

Εν κατακλείδι, μας προτρέπει ο Ιερός Χρυσόστομος: Ας συνομιλήσωμε λοιπόν με το Χριστό, γιατί και τώρα ανάμεσά μας στέκεται και μας μιλά με το στόμα των προφητών και των αποστόλων.

Σήμερα, Αδελφοί μου, καλωσορίζουμε στον Καθεδρικό μας Ναό τον Εξοχώτατο Πρέσβη της Ουκρανίας στη Σουηδία κ. Plakhotniuk Andrii και τον Αιδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερο κ. Mykolay Kryhin από την Ουκρανία, μαζί με την Πρεσβυτέρα του Ιουλία και τον γιό τους Μιχαήλ, οι οποίοι επισκέπτονται τη Στοκχόλμη για δύο μόνον μήνες, για να στηρίξουν πνευματικά τους εμπερίστατους Ουκρανούς πρόσφυγες αδελφούς μας, που εγκατέλειψαν τις πατρογονικές τους εστίες, εξαιτίας του πολέμου, και ήλθαν στη Σουηδία, για ένα καλύτερο αύριο!

Επαναλαμβάνω και πάλι προς τον Εξοχώτατο και τον π. Mykolay και προς όλους τους αδελφούς Ουκρανούς ότι ο Καθεδρικός μας Ναός στη Στοκχόλμη και όλοι οι ναοί της Ιεράς Μητροπόλεως Σουηδίας και πάσης Σκανδιναυΐας είναι στη διάθεσή σας, για να τελείτε τη Θεία Λειτουργία και τις λοιπές ιερές ακολουθίες σας, στη μητρική σας γλώσσα, ακολουθώντας το δικό σας τυπικό και εκκλησιαστικό ημερολόγιο, και διατηρώντας τα πατροπαράδοτα ήθη και έθιμά σας.

Η πίστη καταπολεμά τον πόλεμο, με την αναγέννηση και την αλλαγή του ανθρώπου. Πετυχαίνει νίκες, όχι με τα όπλα, αλλά με τη θυσία, όπως το βλέπουμε στο παράδειγμα του Κυρίου και των μαρτύρων της Εκκλησίας μας. Ας προσευχηθούμε, να κατακτήσουμε έναν από τους λόγους της Αρχιερατικής προσευχής του Κυρίου μας: «Μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί, ὅτι αὐτοί υἱϊοί Θεοῦ κληθήσονται» (Ματθ. 5,9).

Χριστός Ανέστη, Αδελφοί μου!

 

 

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων