20/09/2019 20/09/2019 Το καλοκαίρι του 2019, η μαέστρος Karina Canellakis έγραψε ιστορία καθώς έγινε η πρώτη γυναίκα που διηύθυνε την ορχήστρα στην Πρώτη Νύχτα του Φεστιβάλ Proms στη Βρετανία. Η βιολονίστρια και μαέστρος όπως μαρτυρά και το επίθετό της, έχει ελληνικές ρίζες από την πλευρά του πατέρα της. Το βράδυ του Ιουλίου μαζί με τη συμφωνική ορχήστρα...
20 Σεπτεμβρίου, 2019 - 21:52
Τελευταία ενημέρωση: 20/09/2019 - 21:27

Η πρώτη γυναίκα μαέστρος που “κέρδισε” την Ευρώπη

Διαδώστε:
Η πρώτη γυναίκα μαέστρος που “κέρδισε” την Ευρώπη

Το καλοκαίρι του 2019, η μαέστρος Karina Canellakis έγραψε ιστορία καθώς έγινε η πρώτη γυναίκα που διηύθυνε την ορχήστρα στην Πρώτη Νύχτα του Φεστιβάλ Proms στη Βρετανία. Η βιολονίστρια και μαέστρος όπως μαρτυρά και το επίθετό της, έχει ελληνικές ρίζες από την πλευρά του πατέρα της. Το βράδυ του Ιουλίου μαζί με τη συμφωνική ορχήστρα και την χορωδία του BBC χάρισε στο κοινό μια εξαιρετική μουσική εμπειρία όπου έκλεισε με το μοναδικό Glagolitic Mass του Τσέχου συνθέτη Λέος Γιάνατσεκ.

Το ντεμπούτο της στα Proms της Αγγλίας το έκανε πριν δύο χρόνια, αλλά το ταλέντο της είχε διαφανεί από το 2008, όταν είχε αποδώσει με μοναδικό τρόπο την 6η Συμφωνία του Γκουστάβ Μάλερ «Είναι τιμή για μένα και είμαι πολύ ιδρωμένη» δήλωσε χαριτολογώντας όταν κατέβηκε από τη σκηνή.

Η 38χρονη μαέστρος ξεκίνησε την καριέρα της ως βιολονίστρια, «Έπαιζα δεύτερο βιολί και έπαιζα με την καρδιά μου» είπε σε συνέντευξή της στο Τρίτο Ραδιόφωνο του BBC. Ο άνθρωπος που έπεισε την Karina Canellakis να αφήσει το δοξάρι και να πιάσει την μπαγκέτα ήταν ο Βρετανός Μαέστρος σερ Σάιμον Ράτλ. «Μου είπε: μπορεί να μην βλέπεις πολλούς ανθρώπους που να σου μοιάζουν εκεί πάνω, αλλά ειλικρινά πιστεύω πως θα μπορούσες να το κάνεις», «Αυτό ήταν που άλλαξε το μοτίβο της σκέψης μου και που έδωσε μια μικρή ώθηση να φτιάχνω μουσική χωρίς μουσικό όργανο στα χέρια μου, παρόλο που στην αρχή ήταν αρκετά τρομακτικό» είπε σε συνέντευξή της στο BBC.

Το μουσικό ταξίδι της Canellakis ξεκινάει από πολύ μικρή ηλικία, καθώς οι γονείς της μουσικοί και οι ίδιοι, (o πατέρας της είναι μαέστρος και η μητέρα της είναι πιανίστα) της έδωσαν τα πρώτα μουσικά ερεθίσματα. Μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη και φοίτησε στη σχολή Julliard, εκεί ξεκίνησε μαθήματα βιολιού, ενώ συνέχισε τις σπουδές της στο Curtis Institute, όπου δασκάλα της ήταν και η Ida Kavafian, μια από τις πιο σημαντικές βιολονίστριες της Αμερικής.

Λίγα χρόνια αργότερα, ολοκληρώνοντας τις σπουδές της ξεκίνησε να παίζει επαγγελματικά βιολί στη Συμφωνική Ορχήστρα του Σικάγο ενώ παράλληλα έκανε και κάποιες εμφανίσεις στη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Μπέργκεν.

Από το 2005 έως το 2007, η 38χρονη ήταν στη Φιλαρμονική Ορχήστρα-Ακαδημία του Βερολίνου, εκεί γνώρισε τον Simon Rattle που την ενθάρρυνε να ασχοληθεί με την διεύθυνση ορχήστρας.

Σπούδασε επίσημα διεύθυνση ορχήστρας στη Σχολή Juilliard από το 2011 έως το 2013, με τον Alan Gilbert βασικό μέντορα της. Μαθήτευσε επίσης δίπλα στον Ιταλό μαέστρο Fabio Luisi, στο Φεστιβάλ Μουσικής του Ειρηνικού (Pacific Music Festival). Το 2013 ήταν η χρονιά που η μαέστρος κέρδισε υποτροφία στο Taki Concordia Conducting, το οποίο προωθεί ταλαντούχες γυναίκες μαέστρους όπως η Karina Canellakis.

Από το 2014 έως το 2016, ήταν βοηθός διευθυντή της Συμφωνικής Ορχήστρας του Ντάλλας, ενώ την ίδια χρονιά κλήθηκε να αντικαταστήσει τον βιολιστή Jaap van Zweden και να παίξει στη θέση του χωρίς πρόβα τη 8η Συμφωνία του Shostakovich.

«Η συγκεκριμένη εμπειρία μου έδωσε αυτοπεποίθηση και δύναμη. Θυμάμαι να είναι όλα θολά εκείνη τη μέρα, κολυμπούσα για ώρες μέχρι να έρθει η στιγμή να ανέβω στη σκηνή. Πήγαν όλα τόσο καλά που ένιωσα σα τον John Lennon από την αποδοχή και το χειροκρότημα του κοινού. Ήταν τρελό» έχει πει σε συνέντευξή της.

Στο Ευρωπαϊκό κοινό έκανε το ντεμπούτο της το 2015 αντικαθιστώντας στην Ορχήστρα Μουσικής Δωματίου, τον μαέστρο Nikolaus Harnoncourt. Οι επιτυχίες της Karina Canellakis συνέχισαν και την επόμενη χρονιά, καθώς το 2016 κέρδισε το βραβείο Georg Solti για τη Διεύθυνση Ορχήστρας, ενώ το Σεπτέμβριο του 2017 έπαιξε για πρώτη φορά στο The Proms, με τη Συμφωνική Ορχήστρα του BBC, και έκανε και την πρώτη της εμφάνιση με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου.

Τον Μάρτιο του 2018, η 38χρονη διήθυνε ως guest την Radio Philharmonic Orchestra; (RFO), δίνοντας συναυλίες στην Ουτρέχτη και το Άμστερνταμ. Μετά από αυτή τη σειρά συναυλιών τον Μάιο του 2018, η RFO ανακοίνωσε το διορισμό της Κανελλάκης ως μαέστρου για το 2019-2020, με αρχική σύμβαση τεσσάρων ετών. Ο διορισμός της αυτό σηματοδότησε την πρώτη ουσιαστικά θέση της ως μαέστρος. Αυτό που κάνει όμως ξεχωριστή αλλά και πρωτοπόρο την Καρίνα Κανελλάκης, είναι πως για πρώτη φορά στα χρονικά κατακτά μια θέση που για χρόνια άνηκε σε άνδρες. Η 38χρονη σπάει τα στερεότυπα δημιουργώντας νέα πρότυπα, σε μια κοινωνία που αναζητα την ισότητα και την εξέλιξη.

Τον Δεκέμβριο του 2018, πραγματοποιήθηκε η ετήσια συναυλία των Βραβείων Νόμπελ με τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα της Στοκχόλμης, να τη διευθύνει η Κανελλάκης, ούσα για άλλη μια φορά η πρώτη γυναίκα σε αυτή τη θέση. Τον Απρίλιο του 2019, η RSO η ορχήστρα του Βερολίνου, ανακοίνωσε το διορισμό της Κανελλάκης ως επικεφαλή guest μαέστρο, για την περίοδο 2019-2020. Η μεγάλη στιγμή όμως για την Καρίνα Κανελλάκης ήταν αυτή στα Proms την 19η Ιουλίου του 2019, που διηύθυνε τη Συμφωνική Ορχήστρα του BBC, τη χορωδία αλλά και τους σολίστες-τραγουδιστές. Έγραψε ιστορία μέσα στο Royal Albert Hall του Λονδίνου, αφού ήταν η πρώτη γυναίκα που κράτησε την μαεστρική μπαγκέτα στα 125 χρόνια των Proms. H Καρίνα Κανελλάκης δεν έχει πραγματοποιήσει ακόμη κάποια συναυλία στην Ελλάδα ενώ το προσεχές διάστημα θα περιοδεύει από την Στοκχόλμη ως την Νέα Υόρκη, και από το Σαν Φρανσίσκο ως το Αμβούργο, χαρίζοντας μοναδικές στιγμές από το πόντιουμ της σκηνής.

Πηγή: www.ellines.com

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων