13/03/2023 13/03/2023 «Βλέπουμε ότι ο Ιησούς είναι ο τέλειος Ιερέας και Ιατρός. Ως γιατρός ψυχών συγχωρεί πρώτα τις αμαρτίες και μετά θεραπεύει το σώμα από τις ασθένειες». Αυτά είπε μεταξύ άλλων ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ την Κυριακή Β’ Νηστειών,. μετά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας στο παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου της Πατριαρχικής Κατοικίας. Της Σβετλάνα Λεβίτσκι...
13 Μαρτίου, 2023 - 10:58
Τελευταία ενημέρωση: 13/03/2023 - 10:43

Ο Πατριάρχης Ρουμανίας για την θεραπεία από ασθένειες

Διαδώστε:
Ο Πατριάρχης Ρουμανίας για την θεραπεία από ασθένειες

«Βλέπουμε ότι ο Ιησούς είναι ο τέλειος Ιερέας και Ιατρός. Ως γιατρός ψυχών συγχωρεί πρώτα τις αμαρτίες και μετά θεραπεύει το σώμα από τις ασθένειες». Αυτά είπε μεταξύ άλλων ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ την Κυριακή Β’ Νηστειών,. μετά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας στο παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου της Πατριαρχικής Κατοικίας.

  • Της Σβετλάνα Λεβίτσκι

«Το Ευαγγέλιο της Κυριακής ουσιαστικά μας δείχνει ότι η άφεση των αμαρτιών είναι η αρχή της θεραπείας των ασθενειών», τόνισε ο Μακαριώτατος. «Δεν πρέπει να κρίνουμε γρήγορα τους άρρωστους, λέγοντας ότι τιμωρούνται από τον Θεό, γιατί συχνά η ασθένεια είναι ένα μυστηριώδες κάλεσμα για ταπεινοφροσύνη, είναι έκκληση για σωτηρία», είπε ο Πατριάρχης κ.κ. Δανιήλ.

«Όταν κάποιος αναζητά τη θεραπεία του σώματος από μια ασθένεια, ταυτόχρονα αναζητά τη θεραπεία της ψυχής του για να επιτύχει τη σωτηρία. Τι είναι η σωτηρία; Η ένωση του ανθρώπου με τον αιώνια Θεό», υπογράμμισε.

Όμως, όπως ανέφερε ο Μακαριώτατος, στην σημερινή ευαγγελική περικοπή, φαίνεται ότι η ασθένεια του παράλυτου ήταν άμεσα αποτέλεσμα αμαρτίας. Ωστόσο, «ο Ιησούς δεν αποκαλύπτει την ζωή του αμαρτωλού, δεν αναφέρει τις αμαρτίες του, επειδή δεν θέλει να τον ταπεινώσει ενώπιον του λαού. Ο Ιησούς θεραπεύει, αλλά δεν ταπεινώνει, δεν μειώνει την αξιοπρέπεια του αμαρτωλού που έρχεται κοντά Του», τόνισε ο Προκαθήμενος της εν Ρουμανία Ορθοδόξου Εκκλησίας.

«Αυτό το Ευαγγέλιο μάς προτρέπει να αναζητούμε μαζί με τη θεραπεία των σωματικών ασθενειών τη θεραπεία της ψυχής από τις αμαρτίες μέσω της εξομολόγησης, μέσω της μετάνοιας και μέσω της συνάντησης με τον ίδιο τον Χριστό, τον Ιατρό των ψυχών και των σωμάτων», επεσήμανε.

Αναφερόμενος σε αυτούς που μετέφεραν τον άρρωστο άνδρα, είπε: «Οι τέσσερις άνδρες που έφεραν τον άρρωστο άνθρωπο στον Ιησού αντιπροσωπεύουν την φιλεύσπλαχνη Εκκλησία, η οποία, σε όλες τις ακολουθίες της, περιλαμβάνει προσευχές για τους αρρώστους, για όσους έχουν ανάγκη, για όλες τις ψυχές που επικαλούνται τη βοήθεια του Θεού».

Από τους τέσσερις άνδρες «μαθαίνουμε ότι όταν ο άνθρωπος υποφέρει, πρέπει να του παρέχουμε βοήθεια και να τον πάμε στην Εκκλησία του Χριστού».

Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς

Στη συνέχεια, ο Μακαριώτατος μίλησε για τον βίο του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης και θεολόγου του ακτίστου φωτός.

«Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς υπερασπίστηκε την Ορθόδοξη πίστη και την Ορθόδοξη θεολογία, την θεολογία του ακτίστου φωτός», είπε χαρακτηριστικά.

«Αυτή η θεολογία του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά είναι η θεολογία της Ορθοδοξίας και είναι μια θεολογία εμπειρίας, όχι μόνο βασισμένη σε αποσπάσματα από τις Ιερές Γραφές, αλλά και στην εμπειρία των Ησυχαστών αγίων», κατέληξε ο Πατριάρχης κ.κ. Δανιήλ.

 

Πηγή basilica (Ștefana Totorcea)

Φωτογραφία: Αρχείο Basilica.ro / Raluca Ene

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων