ΚΕΣΟ: Οι πρώτες δράσεις του 2025 σε Ανθούσα και Άμφισσα με ευλογίες Αρχιεπισκόπου και Μητροπολιτών

Με το δεξί μπήκε το 2025 για το Κέντρο Στήριξης Οικογενείας (ΚΕΣΟ), για δύο λόγους. Ο πρώτος αφορά τις συγχαρητήριες επιστολές, για το έργο του ΚΕΣΟ, που έστειλε ο Μακαριώτατος κατά την εκπνοή του 2024 και ο δεύτερος αφορά τις τρεις πρώτες επισκέψεις, που πραγματοποίησε το Κέντρο ως φορέας, με αφορμή τη διδασκαλία του επαγγελματικού Προσανατολισμού σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το προνόμιο για τις συγκεκριμένες δράσεις του ΚΕΣΟ, δίνει η Υπουργική Απόφαση [20883/ΓΔ4/12-02-2020(Β΄456)] βάσει της οποίας μπορεί να υλοποιεί δια ζώσης ή Διαδικτυακά τις ανάλογες παραδόσεις Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τίτλο «Σχεδιάζοντας Επαγγέλματα με αυτογνωσία», στα Σχολεία Μ. Εκπαίδευσης της Επικράτειας, αλλά και της Ομογένειας.
Οι πρώτες παραδόσεις του 2025 πραγματοποιήθηκαν στο Γυμνάσιο της Ανθούσας και σε δύο σχολεία της Άμφισσας και είχαν την ευλογία του Αρχιεπισκόπου κ.κ. Ιερώνυμου, του Αναπληρωτή Προέδρου του ΚΕΣΟ κ. Αγαθάγγελου, του Πρωτοσύγκελου της ΙΑΑ κ. Βαρνάβα της συναίνεσης των μελών του Δ.Σ του Εκκλησιαστικού Ιδρύματος της ΙΑΑ. Επιπρόσθετα είχαν την ευλογία των σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Μεσογαίας κ. Νικολάου και Φωκίδας κ. Θεόκτιστου. Μάλιστα με τον τελευταίο η Διευθύντρια του ΚΕΣΟ συμφώνησε στην υλοποίηση μελλοντικών δράσεων στην πρωτεύουσα του νομού Φωκίδας.
Η επίσκεψη στο Γυμνάσιο Ανθούσας πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιανουαρίου. Πρόκειται για σύγχρονο εκπαιδευτικό συγκρότημα στο οποίο η κα Φερεντίνου μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν και να οπλίσουν τα παιδιά με γνώσεις διαδραστικές. Έτσι, στο Γυμνάσιο Ανθούσας λειτουργούν ομάδες Ρομποτικής, Πολιτιστικής και Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ακόμα διαθέτουν ευαισθησία και στους γενικότερους στόχους της εκπαίδευσης των μαθητών μεριμνούν και για την ενημέρωση γύρω από την αντιμετώπιση των ΑΜΕΑ, με στόχο τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας, καθώς και η ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας.
Τρεις ημέρες αργότερα δηλαδή στις 16 τρέχοντος πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην Άμφισσα, γνωστή και ως Σάλωνα. Η αρχαία ονομασία της Πόλης σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, «Άμφισσα ονομάσθη δια το όρεσιν περιέχεσθαι», επειδή η πόλη περιβάλλεται από βουνά Γκιώνα και Παρνασσό τα οποία ήταν χιονισμένα και προσέδιδαν ιδιαίτερη γοητεία στο τοπίο. Στις αρχές του 13ου αιώνα με την έναρξη της Λατινοκρατίας, η Άμφισσα μετονομάστηκε από τους Φράγκους κατακτητές σε “La Sole” (τα Σάλωνα). Ονομασία, που διατηρήθηκε μέχρι και το τέλος της Τουρκοκρατίας. Μετά, το 1833 η πόλη ξαναπήρε επίσημα το αρχαίο όνομα Άμφισσα.
Πρώτος σταθμός στην πρωτεύουσα της Φωκίδας ήταν το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο –Λύκειο (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ) με την Διευθύντρια κα Φραγκούλη να υποδέχεται την ομάδα του ΚΕΣΟ. Εδώ τα παιδιά με τις σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας των νοητικών, αναπτυξιακών, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών, εντυπωσίασαν με τα όνειρα τους και τα επαγγέλματα, που θέλουν να ακολουθήσουν, όπως: του μάγειρα, του μηχανικού αυτοκίνητων, της παρασκευάστριας αρωμάτων, αλλά και του ψάλτη. Ακόμα μετέδωσαν αγάπη εκφράζοντας ένα πλούτο συναισθημάτων, απρόσμενο. Διδάξαν όμως και οι εκπαιδευτικοί οι όποιοι μετουσιώνουν την έννοια του λειτουργού της εκπαίδευσης, που όχι μόνο αγαλλιάζουν και διδάσκουν τα συγκεκριμένα παιδιά, αλλά τέσσερεις εξ αυτών καθημερινά πηγαινοέρχονται από Πάτρα και άλλοι δύο από Ιτέα!
Η δεύτερη επίσκεψη του Κέντρου στην Άμφισσα ήταν στο Γιάγτζειο και Δελμούζειο Γυμνάσιο Άμφισσας, που Διευθύνει η κα Μυταρά. Η ιστορία του Γυμνασίου Άμφισσας είναι μακρά και συμπορεύεται τόσο με την ιστορία της πόλης όσο και με την ιστορία της νεότερης Ελλάδας. Αφού μέσα από τα αρχεία των σχολείων παρακολουθεί κανείς όλες τις μεταρρυθμίσεις του εκπαιδευτικού συστήματος από το 1882, που υποδέχτηκε τους πρώτους μαθητές του έως σήμερα.
Το Δελμούζειο έλαβε το όνομα του από τον γεννηθέντα στην Άμφισσα μεγάλο διανοούμενο, παιδαγωγό και πολιτικό Αλέξανδρο Δελμούζο (1880-1956) του οποίου η προτομή δεσπόζει στα αριστερά της εισόδου του πετρόκτιστου ιστορικού Γυμνασίου της Άμφισσας. Ο Αλέξανδρος Δελμούζος (1880-1956) υπήρξε ο κύριος εκπρόσωπος του εκπαιδευτικού δημοτικισμού. Διατέλεσε Διευθυντής του Μαρασλείου Διδασκαλείου για εννιά χρόνια και καθηγητής παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης όπου ίδρυσε το (Πρότυπο) Πειραματικό σχολείο του ΑΠΘ. Το δεύτερο κτήριο ανοικοδόμησε ο μεγαλέμπορος, παράγοντας της εποχής Νικόλαος Γιαγτζής (1786-1875) και στέλεχος της Φιλικής Εταιρείας και ευεργέτης της πόλης.
Εδώ οι προβληματισμοί των παιδιών εντυπωσίασαν. Θέλουν να ασχοληθούν με τη γη και τη γεωπονία, δεδομένου ότι στην πόλη τους λειτουργεί το τμήμα Περιφερειακής και Οικονομικής Ανάπτυξης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά δεν μπορούν, διότι τα χωράφια είναι σπαρμένα με φωτοβολταϊκά, όπως είπαν. Επίσης εξέφρασαν το παράπονο τους διότι «από τις προπέρσινες φωτιές, έχει αποζημιωθεί μόνο το 1/6 των ζημιών των φημισμένων ελαιώνων της Άμφισσας δηλαδή τίποτα».
Η λειτουργία της Νοσηλευτικής Σχολής, στην πόλη τους είναι μια καλή διέξοδος με την προϋπόθεση να υπάρχει επαγγελματική αποκατάσταση σε νοσοκομεία ή Κέντρα Υγείας. Ακόμα έγινε γνωστό ότι οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη, ακόμα και για τις λύσεις των ασκήσεων του σχολείου.
Το συμπέρασμα ήταν ότι οι τρεις επισκέψεις σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν γόνιμες, υποδειγματικές και αξιέπαινες και αξίζουν συγχαρητηρίων.
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.