08/12/2019 08/12/2019 Δεν είναι εύκολο κάποιος να δει καλά την καρδιά του, να εξετάσει καλά τον εαυτό του. Μόνο με την φώτιση του Θεού μπορεί να αντιληφθεί την κατάσταση του και διαμέσου του πνευματικού του. Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου Ιερά αγρυπνία τελέστηκε το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, στην οποία προεξήρχε και κήρυξε τον θείο...
Ενορίες : Ευαγγελίστριας Πειραιώς
08 Δεκεμβρίου, 2019 - 17:47
Τελευταία ενημέρωση: 08/12/2019 - 18:04

Θαύμα σημαίνει αποκατάσταση της φύσεως

Διαδώστε:
Θαύμα σημαίνει αποκατάσταση της φύσεως

Δεν είναι εύκολο κάποιος να δει καλά την καρδιά του, να εξετάσει καλά τον εαυτό του. Μόνο με την φώτιση του Θεού μπορεί να αντιληφθεί την κατάσταση του και διαμέσου του πνευματικού του.

Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου

Ιερά αγρυπνία τελέστηκε το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, στην οποία προεξήρχε και κήρυξε τον θείο λόγο, ο Πρωτοπρεσβύτερος Αντώνιος Χρήστου, κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας.

Η αγρυπνία και η ομιλία εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει».

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ:

 

 

Η ομιλία του π. Αντωνίου, επικεντρώθηκε στην ευαγγελική περικοπή της ημέρας, που αναφέρεται στη θεραπεία της συγκύπτουσας γυναίκας, την οποία ο Χριστός θεράπευσε χωρίς εκείνη να το ζητήσει.

Θαύμα, τόνισε, δε είναι κάτι το υπερφυσικό, αλλά σημαίνει αποκατάσταση της φύσεως.

Δηλαδή, δεν έχουμε φτιαχτεί από την κατασκευή μας, ούτε να πεθαίνουμε, ούτε να αρρωσταίνουμε.

Κι αυτή η γυναίκα, όπως ο ίδιος ο Κύριος εξηγεί, 18 χρόνια ήταν σε αυτή την κατάσταση. Και παρά τις τόσες δυσκολίες, ήταν στην συναγωγή για να λατρεύσει τον Θεό.
«Ο Κύριος κάνει το θαύμα, την αγγίζει, κάτι αδιανόητο για εκείνη την εποχή, αφού οι ασθενείς εθεωρούντο ακάθαρτοι, και την θεραπεύει, την αποκαθιστά.

Και όλοι θαύμασαν το γεγονός, εκτός από τον αρχισυνάγωγο, τον κατεξοχήν αρχιερέα, ο οποίος σκανδαλίστηκε, γιατί η ημέρα που έγινε η θεραπεία, ήταν Σάββατο.»

Και ναι μεν υπάρχει η αργία του Σαββάτου, συνέχισε ο π. Αντώνιος, αλλά με το πνεύμα που ο ίδιος ο Χριστός εξηγεί.

Ότι δηλαδή, το Σάββατο έγινε για τον άνθρωπο και όχι το ανάποδο. Δυστυχώς όμως οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι, είχαν τόσο πολύ κακοποιήσει την έννοια του Σαββάτου.

Και ο αρχισυνάγωγος αντέδρασε γιατί ήθελε να σπείρει υπόνοιες, ότι ο Χριστός παραβιάζει το νόμο του Θεού. Ο Κύριος δεν του χαρίστηκε καθόλου και τον λέει υποκριτή.

Ο Χριστός αγαπάει πολύ τον αμαρτωλό, απεχθάνεται όμως την αμαρτία. Ο αμαρτωλός έχει συναίσθηση της αμαρτωλότητός του, και κάποια στιγμή θα κληθεί να μετανοήσει.

Ο υποκριτής όμως, δεν έχει συναίσθηση της υποκρισίας του και θεωρεί ότι εφαρμόζει τις εντολές του Θεού και είναι υπόδειγμα για να τον ακολουθούν οι άλλοι άνθρωποι. Και γι’ αυτό ο Κύριος είναι αμείλικτος.

Αυτή η αντίληψη, παρατήρησε ο π. Αντώνιος, υπάρχει και μέσα στην Εκκλησία μας, σε ανθρώπους που δεν καθρεφτίζουν την ζωή τους με βάση το Ευαγγέλιο και τις εντολές του Θεού.

«Η ευαγγελική αυτή περικοπή, αφορά όλη την πνευματική μας ζωή. Δεν είναι εύκολο κάποιος να δει καλά την καρδιά του, να εξετάσει καλά τον εαυτό του.

Μόνο με την φώτιση του Θεού μπορεί να αντιληφθεί την κατάσταση του και διαμέσου του πνευματικού του, ο οποίος βρίσκεται εκεί για να μας δείξει τα σφάλματα μας, που οι ίδιοι πολλές φορές, δεν τα έχουμε αντιληφθεί.»

 

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων