08/09/2020 08/09/2020 Η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της UNESCO στις 8 Σεπτεμβρίου του 1965, κατά τη διάρκειας της Συνόδου της Τεχεράνης και από το 1966 γιορτάζεται κάθε χρόνο. Άλλωστε, η εξάλειψη του αναλφαβητισμού είναι ένα από τα πρωταρχικά καθήκοντα του διεθνούς οργανισμού, που υπάγεται στον ΟΗΕ. Ο φετινός εορτασμός είναι αφιερωμένος...
08 Σεπτεμβρίου, 2020 - 8:48
Τελευταία ενημέρωση: 08/09/2020 - 8:40

Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού – Η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας και ο ρόλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας

Διαδώστε:
Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού – Η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας και ο ρόλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας

Η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της UNESCO στις 8 Σεπτεμβρίου του 1965, κατά τη διάρκειας της Συνόδου της Τεχεράνης και από το 1966 γιορτάζεται κάθε χρόνο. Άλλωστε, η εξάλειψη του αναλφαβητισμού είναι ένα από τα πρωταρχικά καθήκοντα του διεθνούς οργανισμού, που υπάγεται στον ΟΗΕ. Ο φετινός εορτασμός είναι αφιερωμένος στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας, στον ρόλο των εκπαιδευτικών αλλά και στην ανάγκλη προσαρμογής των μεθόδων διδασκαλίας τόσο για παιδιά όσο και για ενήλικες στα νέα δεδομένα.

Ο Ορθόδοξη Εκκλησία ανά τον κόσμο εφαρμόζει προγράμματα μάθησης και ενίσχυσης της εκπαίδευσης, ιδρύοντας σχολεία κυρίως σε περιοχές όπου υπάρχει έντονο πρόβλημα.
Το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας με τις κατά τόπους ιεραποστολές παίζει σημαντικό ρόλο στον περιορισμό του αναλφαβητισμού στην Αφρική, ενώ οι Μητροπόλεις του Οικουμενικού Θρόνου λειτουργούν εκπαιδευτικά ιδρύματα σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Δεν είναι τυχαίο ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει αφιερώσει το 2020 στην νεολαία.
Σύμφωνα με την UNESCO, 750 εκατομμύρια ενήλικες σ’ όλο τον κόσμο είναι αναλφάβητοι και περισσότερα από 250 εκατομμύρια παιδιά, κυρίως στις φτωχές χώρες της Ασίας και της Υποσαχάρειας Αφρικής. Στόχος της UNESCO είναι όλα τα παιδιά του κόσμου, αγόρια και κορίτσια, να έχουν πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Η χώρα μας θεωρεί αναλφάβητο όποιον δεν έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του στο εξατάξιο δημοτικό σχολείο, ενώ άλλες χώρες για να χαρακτηρίσουν κάποιον εγγράμματο αρκούνται στη γνώση γραφής και ανάγνωσης. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των εγγραμμάτων ενηλίκων φθάνει το 91% του πληθυσμού (94% άνδρες και 88% γυναίκες, ποσοστό ιδιαίτερα χαμηλό για μια χώρα – μέλος της Ε.Ε. 560 χιλιάδες ελληνίδες δεν έχουν τελειώσει το δημοτικό). Αντίθετα, το ποσοστό των εγγραμμάτων ανηλίκων ως 15 ετών κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα (99,5% στο σύνολο – 99,4% στους άνδρες και 99,5% στις γυναίκες).

Τόσο η οικονομική κρίση των περασμένων ετών όσο και η πανδημία έχουν δυσχεράνει την κατάσταση για την μέση ελληνική οικογένεια.
Η Εκκλησία της Ελλάδος με τις κατά τόπους Μητροπόλεις έχουν οργανώσει κοινωνικά φροντιστήρια και άλλες εκπαιδευτικές δομές, οι οποίες γρήγορα προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα τηλεκπαίδευσης

H φετινή ημέρα επικεντρώνεται στην διδασκαλία και τη μάθηση εν μέσω της πανδημίας, με έμφαση στον ρόλο των εκπαιδευτικών και των μεταβαλλόμενων μεθόδων. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της UNESCO η πρόσφατη κρίση COVID-19 ανέδειξε το υφιστάμενο χάσμα μεταξύ πολιτικού λόγου και πραγματικότητας: ένα κενό που υπήρχε ήδη στην εποχή πριν από την πανδημία και επηρεάζει αρνητικά τη μάθηση των νέων και των ενηλίκων.
Μέσω ενός διαδικτυακού συνεδρίου, θα ξεκινήσει μια συλλογική παγκόσμια συζήτηση που θα θέσει νέες βάσεις στις μεθόδους διδασκαλίας των νέων και των ενηλίκων στην εποχή μετά την πανδημία.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων