28/07/2021 28/07/2021 Με ομιλίες βουλευτών συνεχίζεται για τρίτη ημέρα η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την ενίσχυση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί αργά το απόγευμα με την ψήφισή του. Σημεία αιχμής στην αντιπαράθεση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης είναι η διάταξη για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το μέτρο ελάχιστης...
28 Ιουλίου, 2021 - 11:33
Τελευταία ενημέρωση: 28/07/2021 - 13:45

Εκκλησιαστική Εκπαίδευση: Σήμερα η ψηφοφορία στη Βουλή

Διαδώστε:
Εκκλησιαστική Εκπαίδευση: Σήμερα η ψηφοφορία στη Βουλή

Με ομιλίες βουλευτών συνεχίζεται για τρίτη ημέρα η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την ενίσχυση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί αργά το απόγευμα με την ψήφισή του.

Σημεία αιχμής στην αντιπαράθεση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης είναι η διάταξη για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το μέτρο ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

Στο νομοσχέδιο συμπεριλαμβάνονται και άρθρα που αφορούν την Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκκλησιαστική Εκπαίδευση τα οποία μεταξύ άλλων προβλέπουν την κατάργηση των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών Θεσσαλονίκης και Βελλάς Ιωαννίνων. Επίσης, προβλέπει τη δημιουργία Σχολών Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ) διετούς φοίτησης ενώ, σχετικά με τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκεια εισάγει κατώτατο αριθμό μαθητών για τη λειτουργία τους. Ένα μέτρο το οποίο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις καθώς ένα εκκλησιαστικό σχολείο αν δε συμπληρώσει συγκεκριμένο αριθμό μαθητών (κατώτατο όριο 120 για Γυμνάσια και Λύκεια, 60 για Λύκεια) σταδιακά οδηγείται σε λουκέτο.

Κεραμέως: Προβληματικές οι Εκκλησιαστικές Ακαδημίες

Στην ομιλία της χθες στην Ολομέλεια της Βουλής, αναφερόμενη στην Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, η κ. Κεραμέως αρχικά σημείωσε: «Η εκκλησιαστική μας εκπαίδευση χρήζει εκσυγχρονισμού και αναδιοργάνωσης. Ο τελευταίος νόμος για την εκκλησιαστική εκπαίδευση ψηφίστηκε το 2006. Και ως κύριο στόχο είχε την ίδρυση των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, δομών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η βάση εισαγωγής των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών και απορρόφηση των αποφοίτων τους είναι ιδιαίτερα προβληματικές». Θέλοντας να τεκμηριώσει τη θέση της χρησιμοποίησε ως παράδειγμα τα μη Ιερατικά τμήματα, δηλαδή αυτά της Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων και της Εκκλησιαστικής Μουσικής και Ψαλτικής, λέγοντας: «Θα σας αναφέρω ένα ενδεικτικό παράδειγμα: Από τα μη Ιερατικά τμήματα η Εκκλησία της Ελλάδος έχει προσλάβει σε έντεκα χρόνια έναν απόφοιτο. Σε έντεκα χρόνια έναν απόφοιτο! Αυτή είναι η κατάσταση κυρίες και κύριοι του Σύριζα που ανεχτήκατε. Έναν απόφοιτο σε έντεκα χρόνια! Και διατηρούμε δομές εκκλησιαστικής εκπαίδευσης οι οποίες μάλιστα ο Σύριζα λέει να ενισχύσουμε». 

Η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι σήμερα κληρικοί μισθοδοτούμενοι από το δημόσιο μπορεί να είναι και απόφοιτοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και το γεγονός αυτό έχει άμεση επίδραση στο προσωπικό της Εκκλησίας και τη σχέση της με την κοινωνία. «Με το παρόν σχέδιο νόμου επιχειρούμε να οργανώσουμε εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση τη δευτεροβάθμια με τη μετά δευτεροβάθμια Ανώτατη Εκκλησιαστική εκπαίδευση, αναβαθμίζοντας τον κλήρο και τις εκκλησιαστικές σπουδές».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ – Προβληματικές χαρακτήρισε τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες από την Ολομέλεια της Βουλής η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων