08/12/2020 08/12/2020 Η κατάρτιση ενός Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, αποτελεί μία από τις πιο βασικές δράσεις της Γενικής Γραμματείας Δικαιοσύνης και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, η οποία βρίσκεται στο τελικό της στάδιο, μετά από πρόσκληση του Γενικού Γραμματέα Δικαιοσύνης και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Πάνου Αλεξανδρή και του γραφείου της Unicef...
08 Δεκεμβρίου, 2020 - 10:32
Τελευταία ενημέρωση: 08/12/2020 - 11:30

Η κατάσταση παιδιών και νέων στην Ελλάδα

Διαδώστε:
Η κατάσταση παιδιών και νέων στην Ελλάδα

Η κατάρτιση ενός Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, αποτελεί μία από τις πιο βασικές δράσεις της Γενικής Γραμματείας Δικαιοσύνης και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, η οποία βρίσκεται στο τελικό της στάδιο, μετά από πρόσκληση του Γενικού Γραμματέα Δικαιοσύνης και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Πάνου Αλεξανδρή και του γραφείου της Unicef στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή διαβούλευση έντεκα Υπουργείων, όπου η Unicef παρουσίασε την κατάσταση των Παιδιών και των Νέων στην Ελλάδα.

Στη διαδικτυακή αυτή συνάντηση ο Luciano Calestini, αντιπρόσωπος του γραφείου της Unicef στην Ελλάδα έθεσε τις προτεραιότητες δράσεων.

Κύριες θεματικές ήταν το δικαίωμα του παιδιού στην υγεία, την εκπαίδευση, ενώ συζητήθηκαν τα θέματα της προστασία των δικαιωμάτων τους, τα φαινόμενα κακοποίησης, η προσβασιμότητα των παιδιών και των νέων στη Δικαιοσύνη, η έμφυλη βία, καθώς επίσης θέματα κοινωνικού αποκλεισμού για ευάλωτες κατηγορίες, όπως παιδιά με αναπηρίες, παιδιά Ρομά, κ.λπ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου στην διαδικτυακή σύνδεση, εκπροσώπησαν:

Την Προεδρία Κυβέρνησης η Παυλίνα Σπανδώνη.

Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων η Σίσσυ Γκίκα,

Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης.

Το υπουργείο Εσωτερικών ο Αθανάσιος Μπαλέρμπας,

Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ο Γεώργιος Σταμάτης και η Μαρία Συρεγγέλα,

Το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου ο Μάνος Λογοθέτης, και η Ειρήνη Αγαπηδάκη,

Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ο υποστράτηγος Γεώργιος Καστάνης και

Το υπουργείο Εξωτερικών ο Μοσκώφ Ηρακλής, και ο κ. Ιωάννου.

Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα, εκπροσώπησε το ΥΠΑΙΘ, σήμερα Δευτέρα 7-12-2020 στη Διαδικτυακή Διαβούλευση, σε επίπεδο Γενικών Γραμματέων, για την Κατάσταση των Παιδιών και των Νέων στην Ελλάδα, που συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τη UNICEF και στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (συμπεριλαμβανομένων της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας και της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων), Μετανάστευσης και Ασύλου (συμπεριλαμβανομένης της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων), Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εξωτερικών, Υγείας, καθώς και της Προεδρίας της Κυβέρνησης και της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού Εσωτερικών Πολιτικών.

Στην τοποθέτησή της η Γενική Γραμματέας, αφού ευχαρίστησε το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τη UNICEF για τη διοργάνωση, υπογράμμισε την εξαιρετική συνεργασία που έχει το Υπουργείο Παιδείας με τη UNICEF, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην Ομάδα Συνεργασίας ΥΠΑΙΘ, ΙΕΠ, UNICEF, ΔΟΜ και Ύπατης Αρμοστείας.

Στη συνέχεια, η Γενική Γραμματέας, ορμώμενη από τα αρχικά ευρήματα της ανάλυσης της UNICEF σχετικά με την Κατάσταση των Παιδιών και των Νέων στην Ελλάδα, παρουσίασε τις στρατηγικές προτεραιότητες για τα παιδιά και τα δικαιώματά τους, από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας.

Ξεκινώντας από το δικαίωμα στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα από τη βάση του εκπαιδευτικού συστήματος, η Γενική Γραμματέας τόνισε τη σημασία της πλήρους διεύρυνσης της διετούς προσχολικής αγωγής και του εμπλουτισμού του προγράμματος του Νηπιαγωγείου με δημιουργικές δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα.

Επιπρόσθετα, η Γενική Γραμματέας αναφέρθηκε στον σχεδιασμό Νέων Προγραμμάτων Σπουδών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με επίκεντρο την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και άρσης ανισοτήτων, αλλά και στην ενίσχυση και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Παράλληλα, η Γενική Γραμματέας έκανε αναφορά στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εφαρμόζονται φέτος πιλοτικά, στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και τις δράσεις των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, που διατρέχουν το σύνολο της εκπαίδευσης, συμβάλλουν στην καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων και άπτονται δικαιωμάτων όπως αυτά της υγείας, της προστασίας, της αξιοπρέπειας, ενώ, ταυτόχρονα, βοηθούν στην ενδυνάμωση των γνώσεων και της προσωπικότητας των νέων. Επιπλέον, η Γενική Γραμματέας ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για τον θεσμό του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, ο οποίος έχει στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση κρίσεων στο περιβάλλον του σχολείου.

Τέλος, η Γενική Γραμματέας τόνισε ότι, στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, βασικός πυλώνας του στρατηγικού σχεδιασμού του ΥΠΑΙΘ είναι οι δράσεις για την ενσωμάτωση στην εκπαίδευση παιδιών ΑμεΑ, καθώς και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως τα παιδιά προσφύγων-μεταναστών.

Κλείνοντας, η Γενική Γραμματέας εξήρε το γεγονός ότι όλες οι ενέργειες του ΥΠΑΙΘ γίνονται πάντα με γνώμονα το όφελος των παιδιών, αφού αυτά είναι το αύριο του τόπου μας, αυτά είναι που δίνουν έμπνευση στο όραμά μας και νόημα στις μεταρρυθμίσεις μας.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων