10/06/2020 10/06/2020 Συνεχίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων η συζήτηση και ψήφιση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» Η σημερινή ημέρα αναμένεται με ενδιαφέρον καθώς θα παρέμβει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και οι αρχηγοί των κομμάτων. Χθες, η διεξήχθη η συζήτηση “επί της αρχής” του νομοσχεδίου,...
10 Ιουνίου, 2020 - 8:30

Πρωθυπουργός και αρχηγοί κομμάτων μιλούν για την Παιδεία

Διαδώστε:
Πρωθυπουργός και αρχηγοί κομμάτων μιλούν για την Παιδεία

Συνεχίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων η συζήτηση και ψήφιση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

Η σημερινή ημέρα αναμένεται με ενδιαφέρον καθώς θα παρέμβει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και οι αρχηγοί των κομμάτων.
Χθες, η διεξήχθη η συζήτηση “επί της αρχής” του νομοσχεδίου, ενώ σήμερα το μεσημέρι θα διεξαχθεί συζήτηση “ επί των άρθρων” και θα διεξαχθεί η ψηφοφορία
Το πολυνομοχέδιο έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις. Όπως διεφάνη κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβουλεύσης έντονη είναι διαφωνία μεγάλης μερίδας του ελληνικού λαού για την εισαγωγή των θεματικών ενοτήτων στις οποίες περιλαμβάνεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Υπενθυμίζεται ότι, τη διαφωνία της για το θέμα αυτό εξέφρασε και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Μάλιστα, χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υπεραμύνθηκε των θεματικών ενοτήτων, περιγράφοντας τους 6 άξονες της νομοθετικής πρωτοβουλίας.
Εξειδικεύοντας τον πρώτο άξονα και τα νέα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, η υπουργός αναφέρθηκε στους 4 βασικούς θεματικούς κύκλους, και τις επιμέρους θεματικές τους:
α) Το Ευ Ζην, με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από τις εξαρτήσεις, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή, β) το Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση και η πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές, γ) την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με προγράμματα εθελοντισμού καθώς και αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, και δ) τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν τεχνολογίες αιχμής, τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό.

Η αντίδραση της αντιπολίτευσης

Έντονη ήταν η κριτική της αντιπολίτευσης, στο πλαίσιο της οποίας υπήρξαν και αναφορές στις διαδηλώσεις για τον θάνατο του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ.

Στη διαφορά προσέγγισης κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρθηκε ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Αδριανός: Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνεται ως δημοκρατική υποχρέωση, όχι την ενθάρρυνση της διάκρισης αλλά την εξισωτική ισοπέδωση. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή αυτής της θεώρησης στο δημόσιο σχολείο “διευρύνει τις ανισότητες και το χάσμα με πλούσιες οικογένειες” είπε ο κ. Αδριανός. Σημείωσε, επίσης, ότι η προσέγγιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης βαπτίζει ρετσινιά την αριστεία, απορρίπτει εξ αρχής κάθε συζήτηση για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, και θέλει την καθυπόταξη των πανεπιστημίων σε ασφυκτικό κεντρικό έλεγχο που καταπνίγει πρωτοβουλία, αλλά και σε βίαιες και περιθωριακές μειονότητες που δεν έχουν καμία σχέση με την αποστολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης είπε ότι την ώρα που εμείς δίνουμε τη μάχη να μη περάσει αυτό το νομοσχέδιο, που οι διατάξεις του είναι διαποτισμένες από ένα είδος κοινωνικού πολέμου εναντίον της μεγάλης πλειοψηφίας της νέας γενιάς, και που οδηγεί σε απαρτχάιντ διακρίσεων κατά των παιδιών των κατώτερων τάξεων, χιλιάδες πολίτες διαδηλώνουν στην Αθήνα, με σύνθημα “καμία ειρήνη, χωρίς δικαιοσύνη”.

Η αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου επέκρινε την κυβέρνηση, λέγοντας ότι αντί να πιάσει το νήμα από το 2014, από την τότε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ συνεχίζει με “ρετούς” την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ.

Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Γιάννης Δελής σημείωσε ότι ο αγώνας σε όλο τον κόσμο, για τις πιο στοιχειώδεις αστικές ελευθερίες, ενάντια στη ρατσιστική και κρατική βία, σε ένα συμπέρασμα μόνο οδηγεί, ότι όποιος κι αν είναι ο διαχειριστής του, ο καπιταλισμός σημαίνει φτώχεια, ρατσισμό, άγρια καταστολή, πόλεμο, σημαίνει “δεν μπορώ να αναπνεύσω”. Όσο για το νομοσχέδιο, είπε ότι έχει ψευδεπίγραφο τίτλο, και στη πράξη χαντακώνει τις ανάγκες των νέων της λαϊκής πλειοψηφίας, ξεπαραδιάζει τους γονείς και ροκανίζει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Το νομοσχέδιο εκπροσωπεί τις παθογένειες του παρελθόντος είπε η αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Σοφία-Χάιδω Ασημακοπούλου. Στην κριτική της στάθηκε κυρίως στη στελέχωση των σχολείων στην επαρχία, καθώς και στην ανάγκη στήριξης της ειδικής αγωγής.

Θέλετε μια εκπαίδευση που να παράγει “εργαλεία” για την αναπαραγωγή του συστήματος τόνισε η αγορήτρια του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο. Η συντηρητική λογική της κυβέρνησης «αποστρέφεται την ιδέα της ευρείας παιδείας και δημιουργεί κάστες εκπαίδευσης με διαχωρισμούς από την τρυφερή ηλικία» είπε η κα Σακοράφα. Ειδικά για την αναγραφή της διαγωγής, μίλησε για στιγματισμό που οδηγεί στην περιθωριοποίηση του μαθητή στο σχολείο και θα τον ακολουθεί σε όλη τη ενήλικη ζωή του.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων