24/07/2021 24/07/2021 Η φωνή του Προφήτη Ιεζεκιήλ στην εποχή μας – Χωρίς Μετάνοια δεν έχουμε μέλλον Του Σεβ. Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ Ο Προφήτης Ιεζεκιήλ αν και έζησε τον έκτο αιώνα π.Χ. οι προφητείες του παραμένουν επίκαιρες και για την εποχή μας. Αν και στο βιβλίο του αναφέρεται στους Εβραίους, που με την αχαριστία τους και την...
24 Ιουλίου, 2021 - 11:50
Τελευταία ενημέρωση: 24/07/2021 - 13:23

Η φωνή του Προφήτη Ιεζεκιήλ στην εποχή μας

Διαδώστε:
Η φωνή του Προφήτη Ιεζεκιήλ στην εποχή μας

Η φωνή του Προφήτη Ιεζεκιήλ στην εποχή μας – Χωρίς Μετάνοια δεν έχουμε μέλλον

Του Σεβ. Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ

Ο Προφήτης Ιεζεκιήλ αν και έζησε τον έκτο αιώνα π.Χ. οι προφητείες του παραμένουν επίκαιρες και για την εποχή μας. Αν και στο βιβλίο του αναφέρεται στους Εβραίους, που με την αχαριστία τους και την αγνωμοσύνη τους στις ευεργεσίες του Θεού που τους απελευθέρωσε από τη γη της δουλείας των Αιγυπτίων και τους οδήγησε στη γη της επαγγελίας, είναι εξίσου διδακτικό και για την εποχή μας. Τόσο με την απομάκρυνση μας από το Θεό με την οικολογική λεηλασία που έχουμε προξενήσει στην ομορφιά της Δημιουργίας του Θεού, στο Πλανήτη μας, όσο και με τις καθημερινές κοινωνικές αδικίες, με θύματα εκατομμύρια αθώα άπορα και ορφανά παιδάκια που πεθαίνουν τόσο πρόωρα, όχι γιατί δεν υπάρχουν τα μέσα να προστατεύσουμε τη ζωή τους, αλλά επειδή η σύγχρονη κοινωνία τις βλέπουμε τις κοινωνικές αυτές αδικίες ως να συμβαίνουν σε άλλο Πλανήτη, σε άλλο κόσμο. Η κάθε μορφή αδικίας, είτε δίπλα μας είτε μακριά μας αποτελεί απειλή για όλους μας. Η Βαβυλώνιος Αιχμαλωσία αποτέλεσε τελικά την επιλογή του αχάριστου Λαού με τον τρόπο που ζούσε ερήμην της δικαιοσύνης του Θεού για τους ανθρώπους και το Περιβάλλον. Τελικά αυτός που είναι δίκαιος με τους άλλους προστατεύει και τον εαυτό του και την οικογένεια του και το Έθνος του και το σώμα της Ανθρωπότητας. Αν ένα μέλος του σώματος ασθενεί, ασθενεί όλο το σώμα, η προστασία του άλλου οδηγεί στη καλύτερη μορφή προστασίας και του εαυτού μου. Αυτό είναι και το μήνυμα του Προφήτη Ιεζεκιήλ κι όλων των Μεγάλων Προφητικών Μορφών της Ιστορίας μας.

«Εκείνος που γνωρίζει τι καλό πρέπει να κάνει και δεν το κάνει, επιτελεί αμαρτία» (Ιακώβου 4 17). Βασικά αυτό τονίζει και το βιβλίο του Μεγάλου Προφήτη Ιεζεκιήλ . Την ίδια πορεία λίγο πολύ ακολουθούν και πολλοί εκ των Χριστιανών που γνώρισαν τις Εντολές του Θεού αλλά κάνουν τα δικά τους, με τις κάθε μορφής αδικίες και στους συνανθρώπους τους με τη διαφθορά , αλλά και προς τη Φύση με τις οικολογικές μας αμαρτίες, που εκδηλώνονται ως ανεξέλεγκτη μόλυνση των πάντων γύρω μας με τον τρόπο της παραγωγής και του τρόπου της ζωής μας.

Μάλιστα οι αμετανόητοι , επειδή δεν ακολουθούν το δρόμο του Θεού, χαρακτηρίζονται ως «αποστάτες» «Άνθρωπε, σε στέλνω στους Ισραηλίτες, στο έθνος των αποστατών, που έχει επαναστατήσει εναντίον μου· αυτοί όπως και οι πρόγονοί τους δε σταμάτησαν τις παραβάσεις τους απέναντί μου μέχρι σήμερα» (Ιεζεκιήλ 2,4)

Με σαφήνεια ο Προφήτης Ιεζεκιήλ τονίζει ότι ο άνθρωπος με την επιτέλεση οποιασδήποτε αδικίας (αμαρτίας) οδηγεί τον εαυτό του στο θάνατο, με την μετάνοια μπορεί να ζήσει. Επιπλέον τονίζει ότι ο καθένας είναι υπεύθυνος για τη ζωή του. Στο κεφ. 18, χωρία 19 – 24 διαβάζουμε τα ακόλουθα σημεία

19«Εσείς όμως αναρωτιέστε: “γιατί να μην υποφέρει ο γιος εξαιτίας της ανομίας του πατέρα του;” Η απάντηση είναι ότι, ο γιος κάνει το σωστό και το δίκαιο και τηρεί με προσοχή όλους τους νόμους μου· γι’ αυτό θα ζήσει, οπωσδήποτε. 20Ο άνθρωπος όμως που κάνει το κακό θα πεθάνει· ο γιος δεν θα υποφέρει εξαιτίας της ανομίας του πατέρα του ούτε ο πατέρας θα υποφέρει εξαιτίας της ανομίας του παιδιού του. Η δικαιοσύνη του δικαίου θα αναγνωρίζεται στον ίδιο και η ασέβεια του ασεβή θα καταλογίζεται σε βάρος του ίδιου.

21»Αν όμως ένας ασεβής πάψει να αμαρτάνει και εφαρμόσει τους νόμους μου και καθετί που είναι σωστό και δίκαιο, τότε οπωσδήποτε θα ζήσει, δε θα πεθάνει. 22Καμιά από τις προηγούμενες παραβάσεις του δε θα του καταλογιστεί· θα ζήσει λόγω των δικαίων πράξεών του. 23Δεν χαίρομαι όταν ένας άνθρωπος πεθαίνει εξαιτίας της αμαρτίας του», λέει ο Κύριος, ο Θεός. «Προτιμώ να μετανοήσει και να ζήσει».

24»Αντίθετα, αν ένας δίκαιος ξεφύγει από τον ίσιο δρόμο και πράξει την αδικία, όλες τις βδελυρές πράξεις που κάνει ένας ασεβής, τότε καμία από τις δίκαιες πράξεις του δεν θα του λογαριαστεί. Αυτός θα πεθάνει για την αμαρτία που διέπραξε».

Η κρίση του Θεού για τη κάθε γενιά των ανθρώπων είναι η ίδια όπως στην εποχή των αχάριστων εβραίων

30Γι’ αυτό θα σας κρίνω, Ισραηλίτες, τον καθέναν από σας με τον τρόπο που ενεργείτε· εγώ, ο Κύριος ο Θεός, το λέω.»Μετανοήστε και σταματήστε τις παραβάσεις σας, για να μη σας οδηγήσει στην καταστροφή η ανομία σας. 31Σταματήστε τις παραβάσεις σας εναντίον μου κι ανανεώστε την καρδιά σας και το φρόνημά σας. Γιατί θέλετε να πεθάνετε, Ισραηλίτες; 32Ξέρετε ότι εγώ δε χαίρομαι όταν ένας άνθρωπος πρέπει να πεθάνει. Αυτό το λέω εγώ, ο Κύριος ο Θεός. Μετανοήστε, λοιπόν, για να ζήσετε». (Ιεζεκιήλ 18, 30 -32). Η Μετάνοια οδηγεί στη ζωή. Γι’αυτό ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος ξεκίνησε το κήρυγμα του για την προετοιμασία μας να δεχθούμε το Χριστό με το κήρυγμα της Μετανοίας, τονίζοντας ως καρπούς της μετανοίας να μοιραζόμαστε όσα έχουμε μ’ αυτούς που δεν έχουν (ο έχων δύο χιτώνας να δίνει τον ένα σ’ αυτό που δεν έχει». Το ίδιο και ο Ιησούς Χριστός ξεκίνησε το κήρυγμα του για τη σωτηρία μας με το κήρυγμα της Μετανοίας (μετανοείτε ήγγικε η Βασιλεία των Ουρανών), το ίδιο κι απόστολος Πέτρος την ημέρα της Πεντηκοστής , στη Γενέθλιο ημέρα της Εκκλησίας, μετά την ομιλία του, όταν τον ρώτησαν οι ακροατές του τι πρέπει να κάνουν, τους πρότρεψε να μετανοήσουν και να βαπτισθούν. Το αποτέλεσμα του νέτου τρόπου ζωής τους ήταν να τα μοιράζονται όλα και να μη υπάρχει ουδείς φτωχός και πεινασμένος ανάμεσά τους. Τα είχαν όλα κοινά (βλέπε Πράξεις Αποστόλων κεφ. 2 και 4).

Η εποχή μας χρειάζεται την ποιμαντική διακονία της Εκκλησίας για το κήρυγμα της Μετανοίας στους σύγχρονους αμετανόητους «αποστάτες» από το δρόμο του Θεού. Στο κεφ. 33, 8 – 9 ο Προφήτης Ιεζεκιήλ είναι σαφής 8”Όταν πω για έναν αμαρτωλό ότι το δίχως άλλο πρέπει να πεθάνει, κι εσύ δεν του πεις τίποτα για να τον προειδοποιήσεις ν’ αλλάξει τρόπο ζωής, ο αμαρτωλός θα πεθάνει εξαιτίας της αμαρτίας του· εγώ όμως θα θεωρήσω υπεύθυνο εσένα. 9Αν όμως πεις στον αμαρτωλό ν’ αλλάξει τρόπο ζωής αλλά αυτός δεν μεταστραφεί, αυτός θα πεθάνει εξαιτίας της αμαρτίας του, εσύ όμως θα έχεις προφυλάξει τη ζωή σου”. Η έννοια της Μετάνοιας εδώ πρέπει να κατανοείται ως αλλαγή του τρόπου της ζωής μας (μετάνοια= αλλαγή νου- νέος τρόπος σκέψεως που οδηγεί σε νέο τρόπο ζωής= ο Απόστολος Παύλος μας καλεί να έχουμε «νου Χριστού» κι ως «κενός άνθρωπος» μετά τη βάπτιση να μετέχουμε στη ζωή του Χριστού ζώντας με δικαιοσύνη και αγάπη για όλους).

Πόσο επίκαιρος αλήθεια είναι ο λόγος του Προφήτη Ιεζεκιήλ και για την γενιά μας “εγώ ο Κύριος, ο αληθινός Θεός, βεβαιώνω ότι δε χαίρομαι για το θάνατο του ασεβή, αλλά θέλω να αλλάξει τρόπο ζωής και να ζήσει. Γυρίστε, γυρίστε πίσω απ’ τον κακό σας δρόμο! Γιατί θέλετε να πάτε στην καταστροφή» (Ιεζεκιήλ 33,10-11).

Η μετάνοια δεν είναι μια θεωρητική ομολογία ότι κάπου έκανες λάθη, αλλά η προσωπική σου κίνηση να εργασθείς όσο μπορείς για την αποκατάσταση της δικαιοσύνης για τις αδικίες που έκανες «14Κι αν πω σ’ έναν άνομο ότι το δίχως άλλο θα πεθάνει, αλλά αυτός μετανοήσει και πράξει το ορθό και το δίκαιο 15τότε οπωσδήποτε θα ζήσει, δε θα πεθάνει –αν δηλαδή επιστρέψει το ενέχυρο ή ό,τι άλλο άρπαξε και τηρήσει τους νόμους που οδηγούν στη ζωή και δεν ξαναπράξει το κακό. 16Καμιά από τις αμαρτίες που έκανε δε θα υπολογιστεί εναντίον του, γιατί θα έχει πράξει το νόμιμο και το δίκαιο· οπωσδήποτε θα ζήσει” (Ιεζεκιήλ 33,14 – 15).

Όπως σήμερα η Διεθνής Επιστημονική Επιτροπή του ΟΗΕ για τα προβλήματα της Κλιματικής Αλλαγής θεωρεί ως πρώτο αίτιο των οικολογικών καταστροφών τον τρόπο της ζωής και της παραγωγής των ανθρώπων μετά την λεγόμενη βιομηχανική επανάσταση των διακοσίων τελευταίων ετών, ο Προφήτης Ιεζεκιήλ με σαφήνεια τονίζει πως η διαφθορά των ανθρώπων καταστρέφει και τη Γη. 16 «Ο Κύριος μου είπε ακόμη: 17«Άνθρωπε, όταν οι Ισραηλίτες κατοικούσαν στη χώρα τους, τη μόλυναν με τη διαγωγή τους και τις πράξεις τους. Η συμπεριφορά τους ενώπιόν μου ήταν ακάθαρτη, όπως το αίμα που χάνει η γυναίκα στον καιρό της περιόδου της. 18Έτσι, εξαπέλυσα την οργή μου πάνω τους για τους φόνους που έκαναν στη χώρα και για τα είδωλα με τα οποία τη μόλυναν. 19Τους διασκόρπισα ανάμεσα στα έθνη, τους έσπειρα στις ξένες χώρες. Τους τιμώρησα ανάλογα με τη διαγωγή τους και τις πράξεις τους. 20Και μέσα στα έθνη όπου πήγαν, βεβήλωσαν κι εκεί το άγιο όνομά μου, γιατί ο κόσμος έλεγε γι’ αυτούς: “αυτοί είναι ο λαός του Κυρίου, κι όμως ο Κύριος δεν μπόρεσε να εμποδίσει την εξορία τους από τη χώρα του!” 21Και λυπήθηκα, που έβλεπα το άγιο όνομά μου να βεβηλώνεται από τους Ισραηλίτες ανάμεσα στα έθνη όπου πήγαιναν» (Ιεζεκιήλ 36, 16-21).

Η οικολογική μας μετάνοια από τις οικολογικές μας αμαρτίες ως ένας τρόπος ζωής χωρίς μολύνσεις και οικολογική λεηλασία του Περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας των συνανθρώπων μας είναι η μόνη μας ελπίδα για την επιβίωση μας και μάλιστα των γενεών που ακόμη δεν έχουν γεννηθεί, που αν συνεχίσουμε να ζούμε με τον τρόπο που ζούμε δεν την γλυτώνουν με τίποτα, στην αρχή θα πρέπει να κυκλοφορούν με μια μποτίλια οξυγόνο όπως γίνεται σήμερα στην εντατική με τους βαριά ασθενείς του κορονοϊού ή να ψάχνουμε για άλλο Πλανήτη όπως ο Μπέζος και ο Ρίτσιαρτ, αν δηλαδή είσαι πολυεκατομμυριούχος.

Τελειώνοντας τις σύντομες αναφορές μας στο βιβλίο του Μεγάλου Προφήτη Ιεζεκιήλ να τονίσουμε και τη πρόταση που μας κάνει για τη λύση του προβλήματος της Μετανάστευσης και των Προσφύγων, για να μη ξεχνούμε ότι η όλη Δημιουργία, ολόκληρος ο Πλανήτης μας είναι Δημιουργία του Θεού κι ανήκει στο Θεό και εμείς οι άνθρωποι απλώς είμαστε φιλοξενούμενοι της φιλευσπλαχνίας και φιλανθρωπίας του Θεού που ερχόμαστε σ’ αυτό τον κόσμο χωρίς ακόμη ρούχα και φεύγουμε πάλι κάποια στιγμή ανοίγοντας τα χέρια μας χωρίς να παίρνουμε τίποτα υλικό μαζί μας, εκτός από τη καλοσύνη μας, την αγάπη μας και το βαθμό της φιλοξενίας που προσφέρουμε και εμείς στους πρόσφυγες και στους μετανάστες και σ’ όσους έχουν την ανάγκη μας και μπορούμε να βοηθήσουμε, είτε βρίσκονται δίπλα μας είτε μακριά μας, όπως κάνουν αρκετές ευσεβείς οικογένειες που βοηθούν άπορα και ορφανά παιδιά, ως να είναι δικά τους, γιατί τα βλέπουν κι αυτά ως παιδιά του Θεού. «21»Θα μοιράσετε τη χώρα ανάμεσα στις φυλές των Ισραηλιτών. 22Θα την μοιράσετε με κλήρο για σας και για τους ξένους που ζουν ανάμεσά σας και έχουν αποκτήσει παιδιά στη χώρα σας. Θα συμπεριφέρεστε στους ξένους σαν ν’ ανήκουν στο λαό του Ισραήλ. Αυτοί θα πάρουν κλήρο γης μαζί μ’ εσάς, μαζί με τις φυλές των Ισραηλιτών. 23Σ’ όποια φυλή κατοικεί ο ξένος, εκεί θα του δώσετε το μερίδιό του. Αυτά λέω εγώ ο Κύριος, ο Θεός». (Ιεζεκιήλ 47,21 -23)

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων