20/04/2025 20/04/2025 Ανεκλάλητη χαρά και ηθική έξαρση την 12-η μ.μ. εχθές 19-4-25, για το κοσμοϊστορικό γεγονός της αναστάσεως, που συντάραξε την ανθρωπότητα και εξέτρεψε τον ρού της παγκόσμιας ιστορίας, με το ακόλουθό του πανανθρώπινο μήνυμα αγάπης και ηθικής λύτρωσης του ανθρώπου, στην Ιερά Μητρόπολη Αθηνών. Στην επιβλητική Μητρόπολη Αθηνών, που επισκοπεί για δεκαετίες τον άχραντο χαρακτήρα της...
20 Απριλίου, 2025 - 16:20
Τελευταία ενημέρωση: 20/04/2025 - 14:29

Ηθική έξαρση για την Ανάσταση του Χριστού στην Μητρόπολη Αθηνών 

Διαδώστε:
Ηθική έξαρση για την Ανάσταση του Χριστού στην Μητρόπολη Αθηνών 

Ανεκλάλητη χαρά και ηθική έξαρση την 12-η μ.μ. εχθές 19-4-25, για το κοσμοϊστορικό γεγονός της αναστάσεως, που συντάραξε την ανθρωπότητα και εξέτρεψε τον ρού της παγκόσμιας ιστορίας, με το ακόλουθό του πανανθρώπινο μήνυμα αγάπης και ηθικής λύτρωσης του ανθρώπου, στην Ιερά Μητρόπολη Αθηνών. Στην επιβλητική Μητρόπολη Αθηνών, που επισκοπεί για δεκαετίες τον άχραντο χαρακτήρα της βυζαντινής ταυτότητας της Αθήνας και είναι συνυφασμένη με τα μεγάλα γεγονότα της ιστορικής εκπόρευσης της πατρίδας μας.

  • Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος

Διάστικτος λοιπόν από κατάνυξη εχθές το βράδυ ο πάγκαλος ναός της Μητρόπολης- Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, που καταυγάζει το ευγενές μήνυμα της ορθοδοξίας στην Αθήνα μας και με την καθολική παρουσία του φιλόχριστου λαού των Αθηνών, αλλά και σύσσωμης της πολιτικής, στρατιωτικής, δικαστικής και πνευματικής ηγεσίας μας,που στην κυριολεξία κατέκλυσαν την εκκλησία, για να υποδεχθούν το Άγιο Φώς και να εορτάσουν το συγκλονιστικό γεγονός της Αναστάσεως του θεανθρώπου.

Το Μεγάλο Σάββατο συνιστά την τελευταία ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας και της Μεγάλης Σαρακοστής. Και είναι αφιερωμένο στην Ταφή και την Κάθοδο του Χριστού στον Άδη.Σεισμός εγένετο μέγας, καθώς οι Μυροφόρες πλησιάζουν τον Τάφο του Ιησού. Άγγελος Κυρίου αποσφραγίζει τον τάφο. Όταν οι δύο γυναίκες καταφθάνουν τον βλέπουν κενό και τον Άγγελο να τους αναγγέλλει ότι «Κύριος Ανέστη».

Το χαρμόσυνο γεγονός πρέπει να το διαμηνύσουν στους μαθητές του. Ο Χριστός εμφανίζεται στις δύο γυναίκες. Σύναξη των 11 μαθητών και εμφάνιση του Χριστού ενώπιόν τους. Τους προτρέπει: «Πορευθέντεςμαθητεύσαντες πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος». Τα μεσάνυχτα του Μεγάλου Σαββάτου προς Κυριακή του Πάσχα, λαμβάνει χώρα ο εορτασμός της Ανάστασης του Κυρίου. Στους ναούς σβήνουν τα φώτα και ο ιερέας εμφανίζεται στην Ωραία Πύλη, κρατώντας σε κάθε χέρι από μία δεσμίδα τριάντα τριών κεριών με το Άγιο Φως, και ψάλλοντας το «Δεύτε λάβετε Φως…».

Ακολούθως ιερείς, ψάλτες και πιστοί, βγαίνουν στο αύλειο χώρο της εκκλησίας όπου γίνεται η ανάγνωση του Ευαγγελίου της Αναστάσεως και ψάλλεται το «Χριστός Ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας και τοις εν τοις μνήμασι, ζωήν χαρισάμενος». Η ακριβής ώρα που έγινε η Ανάσταση του Ιησού, συνιστά ένα σημείο προβληματισμού και διαφωνίας μεταξύ των μελετητών, αφού κανένας από τους Ευαγγελιστές δε κάνει σαφή αναφορά σε αυτήν.

Σχετικά ο Ματθαίος αναφέρει «Οψέ Σάββατων τη επιφωσκούση εις μίαν σαββάτων», προσδιορίζοντάς την μέχρι την ανατολή του ηλίου, την πρώτη ημέρα της εβδομάδος, εννοώντας την Κυριακή. Ο δε Λουκάς αντιστοίχως αναφέρεται στη πρώτη ημέρα της εβδομάδας, τα βαθιά χαράματα: «Τη δε μια των σαββάτων, όρθρου βαθέως ήλθον επίτο μνήμα». Ενώ ο Ιωάννης σημειώνει, όταν πέρασε η ημέρα του Σαββάτου, κατά την πρώτη ημέρα της εβδομάδας, όταν ήταν ακόμα σκοτάδι: «Έρχεται πρωί σκοτίας έτι ούσης εις το μνημείον».

Και στον ίδιο προβληματισμό ο Μάρκος, ταυτίζεται ως προς την ημέρα και προσδιορίζει το χρόνο μετά τη δύση του ηλίου. «Λίαν πρωί της μιας σαββάτων έρχονται επί το μνημείονανατείλαντος του ηλίου». Εμφανές είναι ότι όλοι οι ευαγγελιστές συμφωνούν ως προς την ημέρα, Κυριακή, αλλά δίνουν καταθέτουν διαφορετικές απόψεις ως προς την ώρα της Αναστάσεως. Γεγονός που κατατείνει στην άποψη ότι δεν εστιάζουν τόσο στην ώρα, εκτιμώντας μείζονος σημασίας την ταυτοποίηση της ημέρας της ιερής Αναστάσεως.

Δοθέντος ότι έτσι θέλουν να δώσουν έμφαση στα ρηθένταυπο του Ιησού. Που είχε δηλώσει στους μαθητές του «αποκτανθήναι και τη τρίτη ημέρα εγερθήναι», δηλαδή ότι θα καταδικαστεί σε θάνατο, αλλά την τρίτη ημέρα θα αναστηθεί. Αυτό λοιπόν που επιδιώκουν όλοι οι ευαγγελιστές είναι να καταστεί σαφές ότι πράγματι, η ανάσταση του Ιησού, πραγματοποιήθηκε την τρίτη ημέρα.

Ο Ιησούς Χριστός αποθνήσκει το μεσημέρι της Παρασκευής. Μέχρι τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, είναι η πρώτη μέρα, μέχρι τα μεσάνυχτα Σαββάτου είναι η δεύτερη μέρα, οπότε ο Ιησούς πρέπει να αναστήθηκε από τις 00.01 την νύχτα της Κυριακής μέχρι και τις 24.00 της ίδιας ημέρας. Για τούτο και η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, έχει θεσπίσει ως ώρα της Ανάστασης, ακριβώς τη στιγμή που ξεκινάει η τρίτη ημέρα, με τη λογική πως όποτε κι αν αναστήθηκε ο Χριστός, η σωστή ώρα περιέχεται μέσα στην Κυριακή.

Της αναστάσιμης πανηγυρικής λειτουργίας στην Μητρόπολη εχθές, χοροστάτησε ο πάνσεπτος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος, συγχοραστούντος του ευλαβούς πρωτοσυγκέλλου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών κ.κ. Βαρνάβα Θεοχάρη, των ευσεβών ιερέων της Μητρόπολης Πατέρων κ.κ. Συνοδινού Θωμά- που είναι και ιερατικός προϊστάμενος της Μητροπόλεως – Νίκου Δημητρίου, Χρυσόπουλου Βασιλείου, των ευσεβών Θεοφιλεστάτων Επισκόπων Ευρίπου κ.κ. Χρυσοστόμου, Θεσπιών κ.κ. Παύλου και άλλων ευλαβών ιερέων της Αρχιεπισκοπής, που συμμετείχαν στην αναστάσιμη λειτουργία.

«Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατο πατήσας» και το ανέσπερο φως της αναστάσεως, να λαμπρύνει ηθικά τη ζωή σας και να σας χαρίζει υγεία και κάθε ευτυχία στη ζωή, αποτελώντας τον ατίμητο οδοδείκτη της πνευματικής σας οδοιπορίας!

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Ετικέτες:
Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων