07/12/2025 06/12/2025 Ο Χριστός ένα Σάββατο μπήκε σε μια εβραϊκή συναγωγή και δί-δασκε. Μεταξύ των ακροατών του ήταν και μια άρρωστη γυναίκα. Επί δέκα οκτώ χρόνια ήταν «συγκύπτουσα». Διπλωμένη στη μέση, χωρίς να μπορεί να σηκώσει εντελώς το κεφάλι της. Χωρίς καν να το ζητήσει η ίδια, ο Χριστός τη θεράπευσε. Η γυναίκα αυτή δεν ήταν απλώς...
07 Δεκεμβρίου, 2025 - 9:00
Τελευταία ενημέρωση: 06/12/2025 - 18:21

Ο εργάτης αμαρτίας – π. Δημητρίου Μπόκου

Διαδώστε:
Ο εργάτης αμαρτίας – π. Δημητρίου Μπόκου

Ο Χριστός ένα Σάββατο μπήκε σε μια εβραϊκή συναγωγή και δί-δασκε. Μεταξύ των ακροατών του ήταν και μια άρρωστη γυναίκα. Επί δέκα οκτώ χρόνια ήταν «συγκύπτουσα». Διπλωμένη στη μέση, χωρίς να μπορεί να σηκώσει εντελώς το κεφάλι της.

Χωρίς καν να το ζητήσει η ίδια, ο Χριστός τη θεράπευσε. Η γυναίκα αυτή δεν ήταν απλώς ασθενής. Είχε «πνεύμα ασθενείας». Ήταν άρρωστη από επή-ρεια δαιμονικού πνεύματος. Τη γυναίκα αυτή «έδησεν ο σατανάς δέκα και οκτώ έτη». Όμως ο Χριστός ήλθε στον κόσμο για ένα συγκεκρι-μένο λόγο. «Εις τούτο εφανερώθη ο Υιός του Θεού, ίνα λύση τα έργα του διαβόλου» (Α΄ Ιω. 3, 8). Γι’ αυτό και λύνει την θυγατέρα του Αβραάμ από τα δεσμά του σατανά θεραπεύοντάς την (Κυριακή Ι΄ Λουκά).

Ώστε έχουμε και αρρώστιες που προκαλούνται από τον διάβολο; Καθόλου παράξενο. Εξ αρχής ο διάβολος στοχεύει αταλάντευτα στην καταστροφή του ανθρώπου. Δεν αντέχει να βλέπει δημιούργημα από ύλη, με σάρκα και οστά, να ζει στον Παράδεισο, από όπου αυ-τός, πνεύμα με πολύ ανώτερες προοπτικές, εξέπεσε. Με τη σατανική του μαεστρία λοιπόν σχεδιάζει την πτώση του ανθρώπου, την έξω-σή του από τον Παράδεισο, για να οδηγήσει στη φθορά, την αρρώ-στια και τον θάνατο το θεόπλαστο και θεόμορφο σώμα του. Αίτιος λοιπόν για να αρρωσταίνουν τα ανθρώπινα σώματα «ο αλιτήριος γέ-γονε σατανάς» (αγ. Κύριλλος Αλεξανδρείας, Εξήγησις υπομνηματική εις το Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον, εν ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ, Θεσ/νίκη 2005, τ. 26, σ. 26).

Ως όπλο του για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιεί την αμαρτία, στην οποία και είναι άριστα εκπαιδευμένος, αφού με πείσμονα τρόπο «απ’ αρχής ο διάβολος αμαρτάνει» (Α΄ Ιω. 3, 8), όντας ο κατ’ εξοχήν εργάτης της αμαρτίας. Χωρίς αυτήν δεν θα γινόταν ποτέ φθαρτός και θνητός ο άνθρωπος. Η αμαρτία είναι η μοναδική αιτία και πηγή του θανάτου, γι’ αυτό και όλη η δύναμή του βρίσκεται σ’ αυτήν. Είναι το φαρμακε-ρό του κεντρί. «Το δε κέντρον (κεντρί) του θανάτου η αμαρτία» (Α΄ Κορ. 15, 56). Ο θάνατος είναι η αμοιβή, ο μισθός, «τα οψώνια» που χαρίζει η αμαρτία.

Γενικά λοιπόν, σε όλους μας ανεξαιρέτως αιτία της φθοράς, της αρρώστιας, του θανάτου, είναι η αμαρτία που εισήλθε με την πτώση των πρωτοπλάστων στον κόσμο. Ειδικά όμως για τον καθένα μας, είναι χίλιες-δυο οι επί μέρους αιτίες των ασθενειών μας. Και φυσικά, η έμμεση ή και άμεση επήρεια του διαβόλου. Και η μεν έμμεση διε-νεργείται ακαταπαύστως σε όλους μας. Η άμεση όμως, μεμονωμένα και ενίοτε. Όταν υπάρχει δαιμονική κατοχή πάνω στον άνθρωπο.

Στο μέτρο που επιτρέπει ο Θεός, ο διάβολος επιφέρει ασθένεια και ταλαιπωρία στον άνθρωπο. Άμεσο παράδειγμα οι δαιμονισμένοι, που υποφέρουν σε υπέρτατο βαθμό, με πάμπολλα αλγεινά συμπτώ-ματα, ψυχικά και σωματικά. Αλλά και κάθε Χριστιανός και ιδιαίτερα οι άγιοι. Θέλεις να πάρεις τον Θεό στα σοβαρά; Περίμενε άγριες δαι-μονικές επιθέσεις. «Ετοιμάζου προς επαγωγάς δαιμόνων και καρτερώς τας μάστιγας υπόμενε. Ως γαρ θήρες άγριοι επελεύσονταί σοι και παν σου κακώσουσι το σώμα» (αγ. Νείλος ο ασκητής, Περί προσευχῆς, 91, Φιλοκα-λία, ἐκδ. ΑΣΤΗΡ, Αθήναι 1974, τ. Α΄, σ. 184).

Οι κακώσεις αυτές είναι αρρώστιες, αλλά και άμεσες πληγές. Ο ά-γιος Ιάκωβος (Τσαλίκης) δέχτηκε και τα δυο. Αρρώστιες και δαιμονι-κά χτυπήματα στο σώμα του. Στα χέρια, για να μη μπορεί να κάνει τον σταυρό του, στο στόμα, στο σαγόνι, στο στήθος. Περνούσαν μή-νες για να γίνει καλά, να φύγουν τα σημάδια. Μια δαιμονισμένη τού είπε: «Έχεις ταπείνωση και έχεις μέσα σου τον Χριστό. Αλλιώς θα σε εί-χα διαλύσει. Τόσες αρρώστιες (σου έβαλα) κι εσύ επιμένεις… Δες τα πόδια σου. Σαπίσανε…» (είχε μεγάλο πρόβλημα κυκλοφοριακό). (Στυλ. Παπαδόπουλος, Ο μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης, εκδ. ΑΚΡΙΤΑΣ, Αθήνα 2003, σ. 86-87, 149).

Ο Χριστός νικά τον πρωτεργάτη της αμαρτίας. Και θα αποκατα-στήσει οριστικά τον άνθρωπο στην τέλεια μορφή ζωής για την οποία πλάστηκε.

Καλή, εὐλογημένη ἑβδομάδα! Καλό Σαρανταήμερο!
ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (7-13 ΔΕΚ. 2025)
(γιὰ τοὺς ἐντοπίους)

  1. Καθημερινά, 15 Νοε.-24 Δεκ., Ιερὸ Σαρανταλείτουργο, ώρα 6.30-9.00 π. μ. Κατά τις μεγάλες εορτές, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
  2. Την Κυριακή Ι΄ Λουκά, 7-12-2025, του αγίου Αμβροσίου, επισκόπου Μεδιολάνων, ώρα 7.00-10.00 π. μ.
  3. Την Τρίτη, 9-12-2025, η Σύλληψη της αγίας Άννης, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
  4. Την Παρασκευή, 12-12-2025, του αγίου Σπυρίδωνος, επισκόπου Τριμυθούντος, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
  5. Καθημερινά, ώρα 5.15-6.30 μ. μ., Θ΄ Ώρα-Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο-Χαιρετισμοί.
  6. Καθημερινά, ώρα 5.30 μ. μ. και εξής, Ιερά Εξομολόγηση, πλην Σαββάτου και Κυριακής. Άλλες ώρες με ραντεβού (τηλ. 6980 898 504).

«Αντιύλη». Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα. Τηλ. 6980 898 504

Το νέο e-mail μας: [email protected]

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων