02/05/2024 04/05/2024 Στο Ιερό Ησυχαστήριο της Παναγίας Γοργοϋπηκόου Ναυπάκτου, λειτούργησε το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης 2 Μαΐου 2024, εορτή της παραδόσεως του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος πλαισιούμενος από τον Πρεσβύτερο π. Νικόλαο Δημόπουλο και τον Διάκονο π. Παΐσιο Παρασκευά. Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του ανέλυσε το τροπάριο που...
02 Μαΐου, 2024 - 17:37
Τελευταία ενημέρωση: 04/05/2024 - 21:40

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου στην Ιερά Μονή Γοργοϋπηκόου το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης

Διαδώστε:
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου στην Ιερά Μονή Γοργοϋπηκόου το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης

Στο Ιερό Ησυχαστήριο της Παναγίας Γοργοϋπηκόου Ναυπάκτου, λειτούργησε το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης 2 Μαΐου 2024, εορτή της παραδόσεως του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος πλαισιούμενος από τον Πρεσβύτερο π. Νικόλαο Δημόπουλο και τον Διάκονο π. Παΐσιο Παρασκευά.

Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του ανέλυσε το τροπάριο που αρχίζει με την φράση «Τοῦ δείπνου σου τοῦ μυστικοῦ…» και το οποίο αυτήν την ημέρα ψάλλεται και αντί του «Χερουβικού ύμνου».

Μεταξύ των άλλων τόνισε ότι ο Δείπνος (η θεία Ευχαριστία) είναι μυστικός και ο υμνογράφος προσεύχεται στον Θεό να τον παραλαμβάνη ως συνδαιτημόνα. Είναι μυστικός γιατί ενεργεί στον έσω άνθρωπο, τον κρυμμένο από τα βλέμματα των ανθρώπων και από εκεί αγιάζει τον όλο άνθρωπο.

Συγχρόνως, ο άνθρωπος που πρόκειται να κοινωνήση, δίνει και τρεις ομολογίες, ότι δεν θα αποκαλύψη το μυστήριο στους εχθρούς του, δεν θα του δώση προδοτικό φίλημα, όπως ο Ιούδας, και θα έχη την αυτομεμψία του ληστού, ο οποίος ζήτησε από τον Χριστό να τον θυμηθή, όταν θα έλθη στην Βασιλεία Του.

Κατέληξε ότι αυτές είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να συμμετάσχη ο άνθρωπος στο μυστήριο της θείας Ευχαριστίας, διότι τίποτε δεν γίνεται χωρίς προϋποθέσεις, απροϋπόθετα δηλαδή.

Μετά την θεία Λειτουργία στο Αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής ομίλησε για το ότι η αρχαία εικόνα των ημερών αυτών ήταν και είναι η «άκρα ταπείνωσις» του Χριστού, η οποία είναι σύνθεση όλων των γεγονότων των ημερών αυτών, δηλαδή του Πάθους και του Σταυρού, της Αποκαθηλώσεως και του Ενταφιασμού του Σώματος του Χριστού, αλλά και η «υπερύψωσίς Του». Έτσι η άκρα ταπείνωσις του Χριστού είναι και η δόξα Του.

Περισσότερες φωτογραφίες:

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων