21/01/2019 21/01/2019 Μία ακόμη εκδήλωση για τα μέλη των ενοριακών Σχολών Γονέων της Τοπικής μας Εκκλησίας πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 20/1, στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας. Στην εκδήλωση μίλησε ο Πρωτ. Βασίλειος Θερμός, Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, Δρ της Θεολογικής Σχολής Αθηνών, Επίκουρος Καθηγητής Ποιμαντικής στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών, με θέμα «Πίστη, Συζυγία, Φύλο: συνδυάζονται και τα τρία;»....
21 Ιανουαρίου, 2019 - 14:44
Τελευταία ενημέρωση: 21/01/2019 - 14:45

«Πίστη, Συζυγία, Φύλο: συνδυάζονται και τα τρία;»

Διαδώστε:
«Πίστη, Συζυγία, Φύλο: συνδυάζονται και τα τρία;»

Μία ακόμη εκδήλωση για τα μέλη των ενοριακών Σχολών Γονέων της Τοπικής μας Εκκλησίας πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 20/1, στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας. Στην εκδήλωση μίλησε ο Πρωτ. Βασίλειος Θερμός, Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, Δρ της Θεολογικής Σχολής Αθηνών, Επίκουρος Καθηγητής Ποιμαντικής στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών, με θέμα «Πίστη, Συζυγία, Φύλο: συνδυάζονται και τα τρία;».

Ο π. Βασίλειος επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι όλοι έχουμε πολλαπλές ταυτότητες. Κάποιες εξαρτώνται από άλλες (φύλο, σύζυγος-γονέας). Ενίοτε δεν συμβιβάζονται: Σύζυγος και Τέκνο και Γονέας (ισορροπίες χάνονται με ηλικιωμένους γονείς), Χριστιανός και Έλληνας (ανάλογα με αριθμό μεταναστών), Γονέας και Πολίτης και Χριστιανός (κομπίνες και αναξιοκρατία), Χριστιανός και οπαδός κόμματος ή εθνικιστής κ.ο.κ. Πιστοί γονείς έχουν ταυτότητα Γυναίκας-Συζύγου-Χριστιανής, Άνδρα-Συζύγου-Χριστιανού. Και Μητέρας-Πατέρα. Σχετίζεται, όμως, ως αποτέλεσμα της αρμονίας των τριών άλλων.

Για διάφορους λόγους δυσκολεύονται οι άνθρωποι να ανταποκριθούν και στα τρία. Όταν ‘πρέπει’ να θυσιάσουν κάποια ταυτότητα, ποιος είναι ο αδύναμος κρίκος; Στους άνδρες: το Χριστιανός. Θα αγωνισθούν για το Σύζυγος (συνείδηση) και για το Άντρας (αυτοεικόνα). «Οι πολλές ακολουθίες και νηστείες είναι για τις γυναίκες», «το να προσεύχεσαι για το κάθε τι δείχνει αδυναμία». Η αυτοεικόνα άνδρα ορίζεται αρνητικά: τί δεν είναι, δεν πρέπει να ασχολείται με γυναικείες δουλειές, δεν πρέπει να κατευθύνεται από τη γυναίκα του, δεν πρέπει να αισθάνεται πως η Εκκλησία και ο πνευματικός του λένε τί να κάνει. Ο τρόπος με τον οποίο η γυναίκα του θρησκεύει τον κάνει να αισθάνεται ότι δεν θα έχει αυτονομία, δεν θα έχει αναφορά σε αυτόν, αλλά στον πνευματικό που μπαίνει ανάμεσα και μειώνει ανδρική ταυτότητα. Θυσιάζει τον Χριστιανισμό, για να δασώσει τον ανδρισμό.

Στην γυναίκα είναι η ταυτότητα της Γυναίκας. Θα αγωνισθούν για το Σύζυγος (συνείδηση) και για το Χριστιανή (ενοχή). Αυτοεικόνα μητέρας, μεσογειακό πρότυπο, διχασμένο είδωλο γυναίκας. «Δεν χρειάζεται πολλή θηλυκότητα, αυτά είναι των κοσμικών γυναικών», «Γυναίκα με ερωτικές επιθυμίες είναι πρόστυχη», «μητέρα παραμερίζει τη σύζυγο». Και τα δύο περιθωριοποιούν το τρίτο. Χριστιανές γίνονται καλές μητέρες, όχι ερωμένες, γεγονός που έχει συνέπειες στην συμπεριφορά και στην θρησκευτικότητα των ανδρών. Με καλύτερους γάμους λιγότερες γυναίκες σε εκκλησιαστικά έργα, αλλά περισσότερα ζευγάρια.

Στους Γονείς; Εξαρτάται άμεσα από ιδιότητες Συζύγου και Φύλο. Ο έρωτας των γονέων θα δώσει ασφάλεια και πρότυπα γάμου. Η υγιής ταυτότητα φύλου θα δώσει σωστές ταυτίσεις. Με ελλιπείς ταυτότητες Συζύγου και Φύλου δύσκολα περνά η επίδραση ως Χριστιανού ή καταλήγει νοσηρή.

Η Αλήθεια δουλεύει για την Αγάπη. Η Αγάπη περνά μέσα από την Αλήθεια. «Με αγαπούν αλλά δεν είναι αληθινοί». Αγάπη ανατροφής χωρίς Αλήθεια: ηθικολογία.

Ο τρόπος με τον οποίο κάποιος/α είναι Πατέρας/Μητέρα πρέπει να αυξάνει την αγάπη και την εκτίμηση του ζευγαριού.

Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση, την οποία συντόνισε ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Αρχιμ. Δαμασκηνός Κιαμέτης.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων