30/03/2021 30/03/2021 Την Κυριακή Β΄ Νηστειών, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος ιερούργησε στην Ενορία Αγίου Γεωργίου Παλαιοχώρας. Με τις γνωστές προφυλάξεις για την ενσκήψασα πανδημία οι ενορίτες προσήλθαν στο Ποτήριο της Ζωής, με επικεφαλής τον Αντιδήμαρχο Ζερβοχωρίων κ. Χρήστο Κομπόγιαννο, τον Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου κ. Νικόλαο Καμπούρη, τον Πρόεδρο του Δημοτικού...
30 Μαρτίου, 2021 - 22:16
Τελευταία ενημέρωση: 30/03/2021 - 22:27

Ιερισσού Θεόκλητος: «Η αμαρτία είναι η παράχρηση της ελευθερίας του αυτεξούσιου»

Διαδώστε:
Ιερισσού Θεόκλητος: «Η αμαρτία είναι η παράχρηση της ελευθερίας του αυτεξούσιου»

Την Κυριακή Β΄ Νηστειών, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος ιερούργησε στην Ενορία Αγίου Γεωργίου Παλαιοχώρας.

Με τις γνωστές προφυλάξεις για την ενσκήψασα πανδημία οι ενορίτες προσήλθαν στο Ποτήριο της Ζωής, με επικεφαλής τον Αντιδήμαρχο Ζερβοχωρίων κ. Χρήστο Κομπόγιαννο, τον Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου κ. Νικόλαο Καμπούρη, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Ραδιοφώνου και Δημοτικό Σύμβουλο εκπαιδευτικό κ. Χρήστο Φυλαχτό, την Πρόεδρο του Συλλόγου Γυναικών κα Μάγδα Λειβαδιώτη κ.α.

Στο κήρυγμά του ο Επίσκοπός με την ευκαιρία της αναγνώσεως από το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο της Περικοπής του Παραλύτου της Καπερναούμ (Μαρκ. β΄ 1-12) και του λόγου του Κυρίου μας προς τον Παράλυτο: «Τέκνον, αφέωνταί σοι αι αμαρτίαι σου» (Μαρκ. β΄5), έκανε λόγο για την αμαρτία και το βάρος αυτής της επιλογής του ανθρώπου στη διαχρονική ρότα του.

«Η αμαρτία, είναι τελικά η κακή χρήση, η κατάχρηση, η παράχρηση της ελευθερίας, του αυτεξούσιου με το οποίο μας επροίκισε ο Θεός και όλων των δυνατοτήτων που χάρισε απλόχερα Εκείνος στον άνθρωπο. Είναι η παράχρηση της ίδιας της ζωής και του κόσμου! Ο Ευάγριος ο Ποντικός παρατηρεί: “Το κακόν εκ της παρ’ ο πρέπει χρήσεως γεννάται”, δηλαδή, “Το κακό γεννιέται από την παράχρηση, από την κατ’ εξακολούθηση επιτέλεση εκείνου που είναι αντίθετο προς την φυσιολογική και αληθινή συμπεριφορά”, είναι η έκπτωση από την “κατά φύσιν” ύπαρξη στην “παρά φύσιν” ατομικότητα, η είσοδος του “παρά φύσιν” στην ανθρώπινη ζωή, η κακή αλλοίωση της ανθρώπινής φύσεως και η μόλυνση και η εξασθένιση του αρχικού μας είναι! Ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων θα διακηρύξη: “Δεινόν η αμαρτία και νόσος χαλεπωτάτη ψυχής η παρανομία”, δηλαδή, “Είναι φοβερό πράγμα η αμαρτία και βαρύτατη αρρώστια της ψυχής η παράβαση του Νόμου του Θεού!”. Τελικά αποβαίνει για τον κόσμο και για τον άνθρωπο μια αλόγιστη κίνηση, μια παράλογη και άχρηστη περιπέτεια και κυρίως “οδός προς θάνατον”, η καλύτερα, κατά τον άγιο Διάδοχο Φωτικής, το γλύστρημα του ανθρώπου στον θάνατο και στον Άδη! Να γιατί ο Κύριος απευθυνόμενος στον Παράλυτο της Καπερναούμ πρώτα του συγχώρεσε τις αμαρτίες κι έπειτα τον σήκωσε, τον ανάστησε υγιή από το κρεββάτι του! Γιατί είναι βαρύτερος ο θάνατος της ψυχής από τον σωματικό θάνατο!», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιώτατος.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων