07/03/2021 07/03/2021 «Δέν γράφει τό Εὐαγγέλιο, “ἐὰν ἔλθῃ”, ἀλλά “ὅταν ἔλθῃ”». Με αυτή την φράση, άρχισε το κήρυγμά του, την Κυριακή της Απόκρεω, 7/3/2021, ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος Γ’ μετά το πέρας της Θ. Λειτουργίας, που τέλεσε στον Ι. Ναό Ζωοδόχου Πηγής Μαυροβουνίου-Γυθείου. Είπε μεταξύ των άλλων, ερμηνεύοντας την Περικοπή του Ευαγγελίου, που έχει ως κεντρικό...
07 Μαρτίου, 2021 - 19:10
Τελευταία ενημέρωση: 07/03/2021 - 18:44

«Δε γράφει το Ευαγγέλιο, «εάν έλθῃ», αλλά «όταν έλθῃ»»

Διαδώστε:
«Δε γράφει το Ευαγγέλιο, «εάν έλθῃ», αλλά «όταν έλθῃ»»

«Δέν γράφει τό Εὐαγγέλιο, “ἐὰν ἔλθῃ”, ἀλλά “ὅταν ἔλθῃ”».

Με αυτή την φράση, άρχισε το κήρυγμά του, την Κυριακή της Απόκρεω, 7/3/2021, ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος Γ’ μετά το πέρας της Θ. Λειτουργίας, που τέλεσε στον Ι. Ναό Ζωοδόχου Πηγής Μαυροβουνίου-Γυθείου. Είπε μεταξύ των άλλων, ερμηνεύοντας την Περικοπή του Ευαγγελίου, που έχει ως κεντρικό θέμα την τελική κρίση όλων των ανθρώπων ενώπιον του Δικαιοκρίτου Χριστού κατά την Δευτέρα Παρουσία του, ότι κανένας δεν ξέρει πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία. Ούτε οι άγγελοι το γνωρίζουν. Το τέλος της ιστορίας και η χρονική πραγματοποίησή του είναι ένα από τα μυστήρια του Θεού.

Το κείμενο του Ευαγγελίου γράφει: «Όταν έλθη ο υιός του ανθρώπου» (Ματθ. κε’, 31), όχι «εάν έλθη», που δηλώνει την βεβαιότητα του ερχομού του Χριστού, μετά δόξης αυτή την φορά. Την πρώτη φορά ήλθε, ενηνθρώπησε, σαρκώθηκε εν ταπεινώσει, εν απλότητι, εκεί στη φάτνη της Βηθλεέμ. Τώρα, θα έλθει, «εν τη δόξη αυτού και πάντες οι άγγελοι μετ’ αυτού και καθίσει επί θρόνου δόξης αυτού» (στιχ. 31).

Αυτή η Δευτέρα Παρουσία ονομάζεται και με άλλες λέξεις όπως: Ημέρα, Ημέρα Κυρίου, Ημέρα κρίσεως, Αποκάλυψις της δόξης. Και ο Κύριος τότε θα είναι ο υπέρτατος κριτής, ο δικαιοκρίτης, ο υπέρτατος δικαστής, ο επανορθωτής των αδικιών, ο αδέκαστος, ο αμερόληπτος κριτής της οικουμένης, ο δίκαιος Θεός. Στη θεική κρίση υπόκεινται όλοι οι άνθρωποι και όλοι οι λαοί, οι γενεές των γενεών. Πάντες κριθήσονται. Κανείς απολύτως δεν μπορεί να αποφύγει την δικαία αυτή κρίση. Και είναι δικαία, γιατί κριτήριο είναι η αγάπη.

Αυτή, όμως, η εσχατολογική αναμονή πρέπει όλους να μας συνέχει. Άλλωστε, το λέμε, στο Σύμβολο της Πίστεως: «Και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς, ου της Βασιλείας ουκ έσται τέλος». Λέγουν μερικοί: «Εδώ τελειώνουν όλα». Όχι, είναι λάθος σκέψη αυτή. Δεν τελειώνουν όλα, γιατί μετά θάνατον, κρίσις. Κρίσις του Θεού. Και μετά, η αιωνιότητα με τον Θεό ή μακράν αυτού.

Ας προσέχουμε, διότι «ημάρτομεν, ηνομήσαμεν, ηδικήσαμεν» και μόνον με την μετάνοιά μας μπορούμε να σωθούμε και να ακούσουμε την ευκταία φωνή: «Δεύτε οι ευλογημένοι του πατρός μου, κληρονομήσατε την ητοιμασμένην υμίν βασιλείαν από καταβολής κόσμου» (στιχ. 34).

Μετά την Απόλυση, ο Σεβ. Ποιμενάρχης τίμησε δεόντως με το παράσημον της Ιεράς Μητροπόλεως Μάνης, φέρον την εικόνα της Παναγίας της Γιατρίσσης μετά τιμητικής διακρίσεως, την αρχόντισσα κυρία Παναγιώτα Σκορίνη, δωρήτρια στην Ι. Μητρόπολη Μάνης, κτήματός της, εκτάσεως 5.638 τμ, στη θέση «Σελινίτσα» Γυθείου, με αποκλειστικό σκοπό την ανέγερση Ιερού Ναού του Αγίου Νεκταρίου.

 

Για το φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ

 

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων