02/03/2020 02/03/2020 Την Κυριακή της Τυρινής 1 Μαρτίου το απόγευμα, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου τελέσθηκε ο Εσπερινός της Συγχωρήσεως. Εφέτος, το κεντρικό θέμα των ομιλιών στους Κατανυκτικούς Εσπερινούς στην Ναύπακτο θα είναι η αξία της Αγίας Γραφής στην ζωή μας. Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος στην μυσταγωγική εισαγωγική ομιλία του με θέμα...
02 Μαρτίου, 2020 - 20:20
Τελευταία ενημέρωση: 02/03/2020 - 20:24

Να αγαπάτε και να διαβάζετε την Αγία Γραφή

Διαδώστε:
Να αγαπάτε και να διαβάζετε την Αγία Γραφή

Την Κυριακή της Τυρινής 1 Μαρτίου το απόγευμα, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου τελέσθηκε ο Εσπερινός της Συγχωρήσεως.

Εφέτος, το κεντρικό θέμα των ομιλιών στους Κατανυκτικούς Εσπερινούς στην Ναύπακτο θα είναι η αξία της Αγίας Γραφής στην ζωή μας.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος στην μυσταγωγική εισαγωγική ομιλία του με θέμα «Η Αγία Γραφή στην λατρεία», έδωσε τον ορισμό της Αγίας Γραφής –Παλαιάς και Καινής Διαθήκης–, τον οποίο διέστειλε από τον προτεσταντικό όρο «Βίβλος». Η λατρεία της Εκκλησίας μας, τόσο οι Ακολουθίες και προσευχές όσο και η θεία Λειτουργία, γέμουν από αναφορές στην Αγία Γραφή.

 

 

Στο ερώτημα γιατί οι Πατέρες που συνέγραψαν τις Ακολουθίες και το τυπικό της θείας Λειτουργίας χρησιμοποιούν σε τέτοιο βαθμό την Αγία Γραφή, ο Σεβασμιώτατος είπε ότι αυτό έγινε γιατί ήθελαν με τον τρόπο αυτό να ερμηνεύσουν την Αγία Γραφή, και όχι απλώς γιατί ήταν η πιο ασφαλής πηγή λόγων για την υμνογραφία. Υπάρχουν πολλοί τρόποι ερμηνείας της Αγίας Γραφής: συμβολικός, ηθικός, ατομικός, συνθηματικός κλπ., αλλά η αυθεντικότερη ερμηνεία της Αγίας Γραφής δίνεται στην λατρεία της Εκκλησίας. Τα τροπάρια και οι ευχές ερμηνεύουν την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη, γιατί υπάρχει ταυτότητα εμπειρίας μεταξύ Ευαγγελιστών-Αποστόλων και Πατέρων-Υμνογράφων. Και αυτή η ερμηνεία γίνεται μέσα στο κλίμα της λατρείας, της προσευχής.

Ο Σεβασμιώτατος ανέφερε επίσης τρία ερμηνευτικά κλειδιά της Αγίας Γραφής, που είναι η καθοδήγηση του Θεού στον Ισραήλ, η προφητεία ότι θα έρθη ο Χριστός, και το γεγονός της ελεύσεως του Χριστού στον κόσμο. Και όπως ο άνθρωπος κατά την ανάπτυξή του, πρώτα ανοίγεται στον κόσμο διά της αισθήσεως, μετά εσωτερικεύει και διανοείται περί του κόσμου και στο τέλος συγκροτεί την δική του θεωρία περί του κόσμου, έτσι και το ανθρώπινο πνεύμα, πρώτα ανοίγεται προς την φύση προσευχόμενο μέσω αυτής στον Θεό με δοξολογία, έπειτα προσεύχεται με τον νού στην λογική και στην καρδιά και στο τέλος αναβαίνει σε θεωρία του Θεού.

Και ο Σεβασμιώτατος κατέληξε με την προτροπή προς τους εκκλησιασθέντες Χριστιανούς του ποιμνίου του, να αγαπούν και να διαβάζουν την Αγία Γραφή, μέσα από την προοπτική και την ερμηνευτικά κλειδιά της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπως φαίνεται στις ιερές Ακολουθίες και στην θεία Λειτουργία, ώστε να την ερμηνεύουν ορθόδοξα και να μην την παρερμηνεύουν κακόδοξα και αιρετικά.

Στο τέλος οι πιστοί που γέμισαν τον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, έδωσαν τον ασπασμό της συγγνώμης, ενώ ο χορός υπό τον κ. Παντελή Αναστασόπουλο έψαλαν τα κατανυκτικά τροπάρια.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΛΗΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΔΩ

 

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων