04/06/2021 04/06/2021 Την εισαγωγική διάλεξη στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πυρηνικής Ιατρικής έκανε ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, και ως επίτιμος Διδάκτωρ του Τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων. Το συνέδριο διεξήχθη μεταξύ 27-30 Μαΐου διαδικτυακά, με διεθνή συμμετοχή και πρόεδρός του ήταν ο Καθηγητής Πυρηνικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών, Δημήτριος Αποστολόπουλος. Τον Σεβασμιώτατο, που ανέπτυξε το θέμα «Ορθόδοξη...
04 Ιουνίου, 2021 - 10:39
Τελευταία ενημέρωση: 04/06/2021 - 10:19

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πυρηνικής Ιατρικής

Διαδώστε:
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πυρηνικής Ιατρικής

Την εισαγωγική διάλεξη στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πυρηνικής Ιατρικής έκανε ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, και ως επίτιμος Διδάκτωρ του Τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων. Το συνέδριο διεξήχθη μεταξύ 27-30 Μαΐου διαδικτυακά, με διεθνή συμμετοχή και πρόεδρός του ήταν ο Καθηγητής Πυρηνικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών, Δημήτριος Αποστολόπουλος.

Τον Σεβασμιώτατο, που ανέπτυξε το θέμα «Ορθόδοξη θεολογία και επιστήμη», σε δύο υποκεφάλαια: 1. Δυτική θεολογία και επιστήμη και 2. Σχέση μεταξύ ορθόδοξης θεολογίας και επιστήμης, προσεφώνησε ο Καθηγητής Ιατρικής κ. Ανδρέας Φωτόπουλος.

Την σχέση αυτή, είπε ο Σεβασμιώτατος, πρέπει να την δούμε μέσα από δύο βασικές αρχές της ορθοδόξου θεολογίας, που καθορίζουν την σχέση του Θεού με τον κόσμο και την σχέση του ανθρώπου με τον Θεό και τον κόσμο. Οι αυτές αρχές της ορθοδόξου θεολογίας τις οποίες ανέλυσε είναι: α) ότι δεν υπάρχει μια ενιαία μεθοδολογική αρχή για την γνώση του Θεού και του κόσμου, όπως διδάσκει η σχολαστική θεολογία, αλλά υπάρχει διπλή μεθοδολογία, και β) ότι η θεολογία δεν είναι φιλοσοφία, αλλά πνευματική ιατρική.

Επίσης, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος αναφέρθηκε στον Francis Collins, επικεφαλής του προγράμματος αποκωδικοποίησης του γονιδιώματος, ο οποίος στο βιβλίο του «Η γλώσσα του Θεού» διακρίνει τέσσερεις επιλογές που γίνονται σήμερα για την σχέση μεταξύ πίστεως και επιστήμης. Η πρώτη επιλογή είναι «όταν η επιστή­μη παραμερίζει την πίστη», η δεύτερη «όταν η πίστη παραμερίζει την επιστήμη», η τρίτη «όταν η επιστήμη ζητά θεία βοήθεια» όταν ταυτίζονται απόλυτα μεταξύ τους, και η τέταρτη «όταν η επιστήμη και η πίστη βρίσκονται σε αρμονία».

Μπορείτε να διαβάσετε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου κάνοντας κλικ εδώ

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων