28/03/2022 28/03/2022 Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Αιτωλικό τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας την Κυριακή Γ’ Νηστειών, 27 Μαρτίου 2022 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος. Στο τέλος του Όρθρου πραγματοποιήθηκε η τελετή της λιτανεύσεως και προσκυνήσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού. Κατά...
28 Μαρτίου, 2022 - 14:13
Τελευταία ενημέρωση: 28/03/2022 - 13:21

Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στο Αιτωλικό και στο Αγρίνιο

Διαδώστε:
Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στο Αιτωλικό και στο Αγρίνιο

Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Αιτωλικό τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας την Κυριακή Γ’ Νηστειών, 27 Μαρτίου 2022 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος.

Στο τέλος του Όρθρου πραγματοποιήθηκε η τελετή της λιτανεύσεως και προσκυνήσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού.

Κατά το κήρυγμά του, ο Σεβασμιώτατος κ. Ιερόθεος αναφέρθηκε στον Σταυρό του Χριστού τον οποίο προσκυνούμε την Γ’ Κυριακή των Νηστειών, στο μέσον της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Τόνισε ιδιαίτερα ότι στο πλοίο της ζωής μας που πλέουμε σε πελάγη και φουρτουνιασμένες θάλασσες ο Σταυρός ομοιάζει με το κατάρτι – ιστό της ζωής μας.

Όπως στο καράβι το κατάρτι δημιουργεί ισορροπία∙ δένονται σε αυτό τα πανιά (στο ιστιοφόρο)∙ βρίσκεται ο εφίστιος, λευκός φανός∙ ανεβαίνει σε αυτό ο ναύτης για να δει μακριά∙ και στα σύγχρονα πλοία υπάρχουν, εκεί, οι κεραίες επικοινωνίας, έτσι γίνεται και στη ζωή μας με τον Σταυρό του Χριστού.

Με την ενέργεια του Σταυρού αποκτούμε ισορροπία μεταξύ διαφόρων άκρων∙ αποκτούμε την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος∙ βλέπουμε το λαμπρό φως της ελπίδας και της Ανάστασης∙ ανεβαίνουμε ψηλά για να δούμε μακριά προς την Βασιλεία του Θεού και δεν κολλάμε στο παρόν, αλλά συνδεόμαστε με τον Θεό, έχοντας διαρκή επικοινωνία μαζί Του, δια της προσευχής.

Ο Σεβασμιώτατος, ολοκληρώνοντας την ομιλία του, είπε ότι ο Σταυρός που συνδέεται με την Ανάσταση του Χριστού μας εμπνέει στη ζωή μας και μας ενδυναμώνει. Μερικοί λένε ότι με τον Σταυρό δεν πηγαίνει κανείς μπροστά, εννοώντας ότι δεν μπορεί να εξασκήσει το εμπόριο και να προοδεύσει κοινωνικά. Το σίγουρο είναι ότι με τον Σταυρό πηγαίνει κανείς στο βάθος της καρδιάς του με την αυτομεμψία, ανεβαίνει ψηλά προς την Βασιλεία του Θεού και ατενίζει το φως της δόξας του Θεού.

Κατά την απόλυση της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε τη χαρά του γιατί λειτούργησε για πρώτη φορά στο Αιτωλικό, σε αυτόν τον όμορφο Ναό με το περίτεχνο ηπειρώτικο τέμπλο και τον ξακουστό Επιτάφιο και γιατί είναι μεγάλη ευλογία να συμμετέχει κανείς στη Θεία Λειτουργία και πολύ περισσότερο να είναι ο λειτουργός του Θεού του Υψίστου. Κάθε Θεία Λειτουργία είναι σύνοδος ουρανού και γης.

Επίσης προέτρεψε τους πιστούς να είναι χαρούμενοι και υπερήφανοι που είναι ορθόδοξοι χριστιανοί και μετέχουν της Θείας Ευχαριστίας και να προσεύχονται και να επικαλούνται την δύναμη του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού επαναλαμβάνοντας το «Σταυρέ τοῦ Χριστοῦ, σῶσον ἡμᾶς τῇ δυνάμει σου» και «Σταυρέ τοῦ Χριστοῦ στερέωσόν μου τήν διάνοια».

Το απόγευμα της Κυριακής ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού στον μεγαλοπρεπή Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.

Κατά την έναρξη του Εσπερινού μετέφερε στον Ιερό Ναό την δεξιά χείρα του αγίου Καλλινίκου, Επισκόπου Εδέσσης, η οποία ετέθη στο μέσον του Ναού, δίπλα από τον Τίμιο Σταυρό, προς προσκύνηση, ενίσχυση και αγιασμό των πιστών.

Ο Σεβασμιώτατος κατά την ομιλία του Κατανυκτικού Εσπερινού παρουσίασε το θέμα: «Από την πτώση στην Ανάσταση».
Μίλησε για την ανάμνηση της εξόδου του ανθρώπου από τον παράδεισο και την πορεία του μέχρι το Πάσχα, διαρθρώνοντας την ομιλία του σε τρία συγκεκριμένα σημεία.

Πρώτον, ότι το νόημα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι η πορεία από την πτώση στην Ανάσταση, στο Πάσχα που είναι η ένωση μας με τον Θεό. Αυτός είναι ο σκοπός της ορθοδόξου θεολογίας και αυτής της ίδιας της Εκκλησίας.

Δεύτερον, ότι υφίσταται μια συγκεκριμένη μέθοδος θεογνωσίας. Όπως σε κάθε επιστήμη υπάρχει ιδιαίτερη μέθοδος γνώσεως, το ίδιο γίνεται και στην Εκκλησία και την ορθόδοξη θεολογία. Αυτή η μέθοδος περιγράφεται στην διδασκαλία του Χριστού, των Αποστόλων και των Πατέρων της Εκκλησίας και είναι η κάθαρση, ο φωτισμός και η θέωση των οποίων προσδιόρισε τη σημασία.

Τόνισε ότι δεν μπορεί να υπάρξει αυθεντική εκκλησιαστική ζωή και ορθόδοξη θεολογία έξω από την μέθοδο αυτή «της ορθοδόξου ευσεβείας», η οποία συνδέεται με τα μυστήρια της Εκκλησίας.

Στο τρίτο μέρος της ομιλίας του, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου, με την ευκαιρία της προσκυνήσεως της δεξιάς χειρός του αγίου Καλλινίκου, Επισκόπου Εδέσσης, του Αιτωλού, ύστερα από πρόσκληση του εφημερίου του Ιερού Ναού π. Κωνσταντίνου Καντάνη ανέφερε πως είδε αυτή την μέθοδο, κατά τα πολλά χρόνια που ήταν μαζί του, ως υποτακτικός του, παραμένοντας μαζί του στην Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης και κατά την διάρκεια της ασθενείας του που αξιώθηκε, κατά την πρόρρησή του αγίου Καλλινίκου, να του κλείσει τα μάτια.

Παρουσιάζοντας την αγία του βιοτή, τον παρουσίασε ως αγιορείτη, κατά την καρδία, Επίσκοπο, ως Αποστολικό Πατέρα κατά την διδασκαλία, ως πνευματικό πατέρα με αρχοντική αγάπη και ως «μάρτυρα τῇ προαιρέσει».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του τόνισε ότι μελετώντας την ζωή των Αγίων μαθαίνουμε τόσο την μέθοδο της ορθοδόξου ευσεβείας, όσο και τους ευλογημένους καρπούς της.

 

 

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων