13/09/2023 13/09/2023 Τοῦ Μητροπολίτη Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως & Πολυκάστρου Δημητρίου Καλή χρονιά, σέ ὅλους. Αἰσιοδοξία ἀνθρωπιᾶς. Ἀμοιβαία στούς περισσότερους (ἄν ὄχι σέ ὅλους) μιά προσληπτότητα συμμαθητῶν καί ἐκπαιδευτικῶν μέ ἀνάλογη διάθεση ἐγκαρδίωσης. Πιό πολύ κι ἀπό τίς πολύτιμες γνώσεις, μᾶς χρειάζεται μιά σωστή κι ἀρτιωμένη κοινωνικοποίηση, μέ τό δικό σας ἄνοιγμα μεταξύ σας. Οἱ δικές σας καρδιές ξεκλειδώνουν...
13 Σεπτεμβρίου, 2023 - 11:50
Τελευταία ενημέρωση: 13/09/2023 - 11:54

Μητροπολίτης Γουμενίσσης: Απευθυνόμενος προς την μαθητιώσα νεολαία

Διαδώστε:
Μητροπολίτης Γουμενίσσης: Απευθυνόμενος προς την μαθητιώσα νεολαία

Τοῦ Μητροπολίτη Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως & Πολυκάστρου Δημητρίου

Καλή χρονιά, σέ ὅλους. Αἰσιοδοξία ἀνθρωπιᾶς. Ἀμοιβαία στούς περισσότερους (ἄν ὄχι σέ ὅλους) μιά προσληπτότητα συμμαθητῶν καί ἐκπαιδευτικῶν μέ ἀνάλογη διάθεση ἐγκαρδίωσης. Πιό πολύ κι ἀπό τίς πολύτιμες γνώσεις, μᾶς χρειάζεται μιά σωστή κι ἀρτιωμένη κοινωνικοποίηση, μέ τό δικό σας ἄνοιγμα μεταξύ σας.

Οἱ δικές σας καρδιές ξεκλειδώνουν πιό εὔκολα, ὅσο περνοῦν τά χρόνια οἱ δικές μας κλειδαριές “σκουριάζουν”. Μή χάνετε τήν εὐκαιρία νά εἶστε ἀνοικτοί, ποτέ ὅμως εὐχείρωτοι. Μή γίνετε “ἐργαλεῖα” κανενός. Οὔτε νά βλέπετε τον ἄλλο σάν ἐργαλεῖο. Αὐτό εἶναι ἀπανθρωπιά, ἡ χειρότερη ἀμορφωσιά.

Ἄν δέν κατεβεῖς στά μέτρα τοῦ ἄλλου, δέν τόν μαθαίνεις, δέν σέ μαθαίνει.

Καί τό λιγότερο, δέν μπορεῖς νά δουλεψεις μαζί του σέ βάσεις δεδομένων, ὅπως εἶναι ἡ παιδεία καί ἡ γνώση.

Ὁ Χριστός κι ἡ Παναγία μας, πού τό πέτυχαν αὐτό μέ μιά τελειότητα συγκατάβασης καί τό συνεχίζουν μέ τόν καθένα μας, νά εἶναι καθημερινά μαζί σας.

Ἀπό τήν πρώτη-πρώτη μέρα μέχρι τήν τελευταία τούτης τῆς χρονιᾶς.

Ἄς τούς ἀναζητήσουμε συνεργούς στήν ἐκπαιδευτική καί τή (δι)μοφωτική διαδικασία.

Πρῶτα μέ μιά προσευχή πόνου γιά τόσα στερημένα παιδιά ἀνά τόν κόσμο, καί στίς πυρίκαυστες καί στίς πλημμυροπαθεῖς περιοχές μας.

Κι ἔπειτα μέ μιά προσευχή ἀλληλέγγυας ἔγνοιας γιά τούς συμμαθητές μας καί τούς δασκάλους τῆς ζωῆς μας.

Ὅλοι οἱ λεβέντες τῆς ἱστορίας μας ἔτσι πρόκοψαν κι ἔτσι ἔστησαν τή ζωή καί τή ζήση τους. Γιατί εἶχαν τήν τόλμη νά ἀφήνουν στήν ἄκρη τήν ἰδιοτέλεια καί ἔτσι μάθαιναν τόν ἄλλο, τό διπλανό, τόν ἀναγκεμένο, μέ τήν ἔγνοια τῆς ἀνθρωπιᾶς καί τήν ἔγνοια τῆς πίστης.

***

Στήν ἐποχή μας διακυβεύεται ἡ ἰσορροπία τῶν ἀνθρώπων. Οἱ ἄλλοι γίνονται ἀντικείμενα ζήλιας, ἐκμετάλλευσης, βίας, κέρδους, εὐτελισμοῦ, ἀνυποληψίας. Ὄχι γιατί εἶναι φτιαγμένοι μέ εὐτελέστερο ὑλικό ἀπό μᾶς, ἀλλά γιατί ὁ ἀτομισμός μᾶς ἐθίζει νά… παραμορφώνουμε τίς εἰκόνες τους μέσα μας μέ ἠλεκτρονικά παιχνίδια.

Ὅλα σχεδόν τά ἰσοπέδωσε ὁ μετανεωτερισμός. Τό προσωπικό κέρδος, ἡ ἀτομική προτεραιότητα, οἱ ἰδιοτελεῖς ἐπιτυχίες καί ἀπολαύσεις μαράζωσαν τήν πληθωριστική μας ζωή. Παλιότερα συναντούσαμε πιό δίπλα μας ἀπολογισμούς ἀγάπης καί ἀνθρωπιᾶς. Σήμερα ἔχουμε παντοῦ ἰσολογισμούς ἰδιοτέλειας. Κι ἄς φαινόμαστε πιό ἀνοιχτοί κι ἐκσυγχρονισμένοι, πιό ἐπικοινωνιακοί.
Μέ τά κινητά μας κατά κανόνα δανείζουμε ἀτομισμό καί μόνο ἀτομισμό.

Αὐτή ἡ ἐξέλιξη ἔχει ἐλπίδα ἀναστροφῆς;

Ἤ μήπως διαβρώνει τό σημερινό καί τόν αὐριανό ζωτικό μας χῶρο καί διαπολιτισμό;

Ἡ ἐκπαιδευτική διαδικασία, ἡ σχολική τάξη, ἡ ἐπικοινωνία τοῦ διαλείμματος πόσο πιό ἀνθρώπινους μᾶς κάνει; Πόσο πιό ἐπιθετικούς μᾶς ἀποδεικνύει; Μέ ἀδυσώπητα τά ὁρμέμφυτά μας;

Κι ὅμως, σήμερα, οἱ ἄλλοτε ἄπιαστες εὐκαιρίες μόρφωσης καί ἐπιμόρφωσης εἶναι ἁπτές. Τά δεδομένα καί οἱ δυνατότητες συμμετοχῆς στίς πολλαπλασιασμένες γνώσεις μεγαλύτερες. Τά δικτυωμένα ἐργαλεῖα ἐκπαίδευσης μᾶλλον διαθέσιμα τό ἴδιο σέ ὅλους, μέσα κι ἀπό τή λεγόμενη ἠλεκτρονική παιδεία. Ἡ παιδεία γίνεται ὅλο καί περισσότερο πολυδύναμη καί διευρυμένη.

Καί ἡ ἀνθρωπιά;

Πόσο μοιραζόμαστε ἕνα πηγαῖο χαμόγελό μας μέ τό συμμαθητή μας ἤ τό μαθητή μας, μιά αἴσθηση σιγουριᾶς καί μιά ἀνάσα καλοσύνης;

Ἐδῶ κυρίως ξανοίγεται “πεδίον δράσης λαμπρό” γιά ἐκπαιδευτικούς καί μαθητεύοντες. Αὐτό πού ἔχω, πουλάω. Καί τί ἔχω; Τί ἔχουμε;

***

Ἡ μόνη ἐλπίδα εἶναι ἡ ζωντανή σχέση μέ τόν ἀληθινό Θεό. Γιατί τότε καί μόνον τότε ὁ ἄνθρωπος, μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ, μπορεῖ νά δεῖ τό διπλανο του καί τόν παραπέρα ὡς συνάνθρωπο καί ἀδελφό. Μπορεῖ νά συμμετάσχει στή λίγη ἔκρηξη χαρᾶς καί στήν περισσή ἀπόθλιψη λύπης.

Ἕνας σπουδαῖος κοινωνικός διαμορφωτής ἔλεγε ὅτι ὁ μεταπτωτικός ἄνθρωπος, ἄν δέν προσέχει, ἔστω κι ἄν διαθέτει λογικότητα, μέ σκοτισμένη τή λογική καί ξεχαρβαλωμένες κρίσεις μεταβολίζει τήν κακότητα σέ κοινωνική δεοντολογία.

Καί δέν ὑπάρχει λύση;

Πόσο ὄμορφα κι ἁπλά τό εἶπε ὁ 94χρονος Μητροπολίτης Καρυστίας καί Σκύρου στούς μαθητές τοῦ γυμνασίου τῆς Κύμης: «Νά κρατᾶτε τό Χριστό ἀπό τό χέρι. Εἶναι σταθερός φίλος καί δέν θά σᾶς προδώσει ποτέ. Ἀκόμα κι ἄν ἐσεῖς τόν ξεχάσετε, Ἐκεῖνος θά σᾶς περιμένει. Ἄν τόν ρωτήσετε θά σᾶς πεῖ πῶς νά χαίρεστε τίς χαρές σας καί πῶς νά ξεπερνᾶτε τίς δυσκολίες σας. Καλή σχολική χρονιά μέ ὑγεία, ἀγάπη ἀληθινή, ὑπομονή καί δημιουργικότητα!»

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων