21/04/2022 21/04/2022 Στην αποστολή της Εκκλησίας που είναι να ενώσει όλους τους πιστούς με το πρόσωπο του Θεανθρώπου Χριστού αναφέρθηκε στην ποιμαντορική του εγκύκλιο για το Πάσχα 2022 ο Μητροπολίτης Δράμας κ. Παύλος. Όπως τόνισε ο Σεβασμιώτατος, “δυστυχώς σήμερα οι περισσότεροι εξαντλούν την Εκκλησία στα όρια μιάς φιλανθρωπικής οργάνωσης ή θεωρούν ότι είναι κρατικός οργανισμός που έχει ως...
21 Απριλίου, 2022 - 12:30
Τελευταία ενημέρωση: 21/04/2022 - 12:02

Η Ποιμαντορική Εγκύκλιος για το Πάσχα 2022 του Μητροπολίτη Δράμας

Διαδώστε:
Η Ποιμαντορική Εγκύκλιος για το Πάσχα 2022 του Μητροπολίτη Δράμας

Στην αποστολή της Εκκλησίας που είναι να ενώσει όλους τους πιστούς με το πρόσωπο του Θεανθρώπου Χριστού αναφέρθηκε στην ποιμαντορική του εγκύκλιο για το Πάσχα 2022 ο Μητροπολίτης Δράμας κ. Παύλος. Όπως τόνισε ο Σεβασμιώτατος, “δυστυχώς σήμερα οι περισσότεροι εξαντλούν την Εκκλησία στα όρια μιάς φιλανθρωπικής οργάνωσης ή θεωρούν ότι είναι κρατικός οργανισμός που έχει ως αποστολή την στήριξη του κράτους”. 

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την εγκύκλιο:

Ελέω Θεού Επίσκοπος και Μητροπολίτης της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας,

προς

τον Ιερόν Κλήρον και τους ευσεβείς και ευλογημένους Χριστιανούς της μαρτυρικής Επαρχίας ταύτης, ευχήν και ευλογίαν επί τη λαμπροφόρω Αναστάσει του Δεσπότου Χριστού.

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

Η λέξη Πάσχα είναι εβραϊκή και σημαίνει διάβαση. Οι Εβραίοι εόρταζαν Πάσχα, επειδή πέρασαν από την σκλαβιά της Αιγύπτου στην γη της ελευθερίας, την γη Χαναάν. Οι μυριάδες των ανθρώπων που βρίσκονταν στον Άδη εόρτασαν Πάσχα, επειδή πέρασαν από τα δεσμά της αμαρτίας και του πνευματικού θανάτου στην λύτρωση και στο φως.

Το Εβραϊκό Πάσχα ήταν προσωρινό. Το Πάσχα που εορτάζουμε είναι αιώνιο κατά δύο έννοιες. Πρώτον, διότι το νέο Πάσχα θα εορτάζεται στην γη μέχρι την συντέλεια του κόσμου, και μετά την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου θα εορτάζεται ασύγκριτα τελειότερα στην βασιλεία των ουρανών. Και δεύτερον, το νέο Πάσχα είναι ασυγκρίτως ανώτερο από το Εβραϊκό που εξασφάλισε προσωρινή λύτρωση, ενώ ο Κύριος εξασφάλισε για τους ανθρώπους αιώνια λύτρωση και σωτηρία.

Αυτό έγινε, διότι το σώμα του Κυρίου μετά τον θάνατο στον τάφο δεν εφθάρη (Πρξ.β’ 27, 31), δεν έπαθε αποσύνθεση, όπως τα σώματα των νεκρών. Διότι το σώμα του Χριστού ήταν “εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου”, απαλλαγμένο από το προπατορικό αμάρτημα, σώμα χωρίς καμία αμαρτία, και κυρίως σώμα ενωμένο με την Θεότητα, όπως και η ψυχή που κατέβηκε στα βασίλεια του Άδη ήταν ενωμένη με την Θεότητα. Οι ιεροί Ευαγγελιστές δεν περιγράφουν τον χρόνο και το πως αναστήθηκε ο Κύριος.

Ως ευσυνείδητοι και ειλικρινείς ιστορικοί γράφουν μόνο ο,τι γνώρισαν και είδαν. Είδαν τον Αναστημένο Χριστό κατά τις διάφορες εμφανίσεις του και αυτές αναφέρουν. Ο Χριστός αναστήθηκε και βγήκε από τον τάφο, χωρίς ν’ ανοίξει ο τάφος. Όπως γεννήθηκε, χωρίς να βλάψει την παρθενία της Παναγίας, έτσι και αναστήθηκε, χωρίς να κυλισθεί ο λίθος ή να σπάσουν οι σφραγίδες του τάφου.

Γι’ αυτό και ψάλλει πανηγυρικά η Εκκλησία: “Χριστέ, αναστήθηκες από τον τάφο, χωρίς να σπάσεις τις σφραγίδες του, όπως όταν γεννήθηκες δεν έβλαψες τις πύλες της αγνότητας της Παρθένου”. Με την ανάστασή του ο Χριστός ενέπαιξε τους στρατιώτες, όπως τον ενέπαιξαν και αυτοί. “Θα τους περιγελάσει αυτός που στα ουράνια κατοικεί, θα τους χλευάσει ο Κύριος” (Ψλμ. 2,4).

Ο Χριστός με την ανάστασή του εξύψωσε την ανθρώπινη φύση. Αιώνια ο Χριστός θα παραμένει Θεάνθρωπος, παντοτινή απόδειξη της θείας αγάπης για τον άνθρωπο. Τους μαθητές και τους πιστούς τους αποκαλεί “αδελφούς” του, γιατί αρέσκεται να δίνει αξία και τιμή στην ανθρώπινη φύση, και τούτο προς καταισχύνη των αντιχρίστων χιλιαστών, που λένε ότι ο Χριστός μετά την ανάστασή του δεν είναι πλέον άνθρωπος.

Η ανάσταση του Χριστού αποδεικνύει ότι ο Θεός έκανε δεκτή την θυσία του Χριστού, γι’ αυτό όσοι άνθρωποι πιστεύουν στον Χριστό σώζονται και δοξάζονται.

Κατά την ημέρα της κοινής αναστάσεως θ’ αναστηθούμε με σώμα άφθαρτο και ένδοξο, ίδιο με το αναστημένο σώμα του Κυρίου. Η ανάσταση του Χριστού αποδεικνύει την θεότητά του. Αν δεν ανασταινόταν, θ’ αποδεικνυόταν πλάνος, αλλά τώρα απέδειξε ότι είναι αληθινός, ο Κύριός μας και Θεός μας, όπως ομολόγησε ο Θωμάς (Ιωάν. 20,28).

Η ανάσταση γεμίζει τα πάντα με φως, ελπίδα, χαρά, δόξα. Χαρήτε, αδελφοί, την μεγάλη χαρά της αναστάσεως. Ευφρανθήτε για τον θρίαμβο Εκείνου που μας ετίμησε, αγάπησε και θυσιάσθηκε μέχρι σταυρού και μας τίμησε με την θυσία και την ανάστασή του ως εγγύηση και της δικής μας βεβαίας αναστάσεως.

Ας χαιρόμαστε ιδιαίτερα κάθε Κυριακή που εορτάζουμε την ανάστασή του, μέχρι ν’ ανατείλει η αιώνια Κυριακή, όπου συνεχώς θα εορτάζουμε και θα απολαμβάνουμε την δόξα του.

Η ανάσταση του Χριστού είναι το θεμέλιο της πίστεώς μας, γι’ αυτό ακριβώς πολεμήθηκε όσο κανένα άλλο γεγονός. Αλλά και αποδεικνύεται όσο κανένα άλλο ιστορικό γεγονός. Αποδείξεις της αναστάσεως είναι: η μεταβολή των μαθητών, η μεταβολή του Παύλου, η γλωσσομάθεια των Αποστόλων, οι κατακτήσεις, η σοφία και τα μαρτύριά τους. Τα μαρτύρια αναριθμήτων μαρτύρων της Εκκλησίας μέχρι σήμερα. Οι προφητείες της αγίας Γραφής που εκπληρώθηκαν και εκπληρώνονται μέχρι σήμερα.

Ο Θεός στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού μας θεράπευσε από την αμαρτία, μας ανέστησε, μας ύψωσε και κάθισε στα επουράνια. Για να γίνει πραγματικότητα στον καθένα από μας, προσωπικό κτήμα, απαιτείται η συμβολή μας διά της πίστεως, του πνευματικού μας αγώνα και της μετοχής μας στα μυστήρια της Εκκλησίας, ώστε κατά την Δευτέρα Παρουσία του ν’ αναστηθούμε θεραπευμένοι από την αμαρτία με σώμα ένδοξο, ίδιο με το δικό του, και να εισέλθουμε “εις το εσώτερον του καταπετάσματος, όπου πρόδρομος υπέρ ημών εισήλθεν Ιησούς” (Εβρ. 6, 19-20).

Αυτή είναι η αποστολή της Εκκλησίας, να ενώσει όλους τους πιστούς με το πρόσωπο του Θεανθρώπου Χριστού. Όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα για την Εκκλησία. Δυστυχώς σήμερα οι περισσότεροι εξαντλούν την Εκκλησία στα όρια μιάς φιλανθρωπικής οργάνωσης ή θεωρούν ότι είναι κρατικός οργανισμός που έχει ως αποστολή την στήριξη του κράτους. Σύμφωνα όμως με τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, “Η αποστολή της Εκκλησίας είναι να εξασφαλίσει στα μέλη της την αθανασία και την αιωνιότητα κάνοντας αυτά κοινωνούς θείας φύσεως”.

Η νέκρωση του θανάτου και η καθαίρεση του άδη είναι τα μεγάλα αγαθά της αναστάσεως του Κυρίου. Η ζωή του χριστιανού είναι υπέροχη. Το βλέπουμε στα ολόφωτα πρόσωπα των αγίων της πίστεώς μας. Ο χριστιανός από εδώ έχει γεύση της αιωνίου ζωής. Το λέγει ο Χριστός· “ο τον λόγον μου ακούων και πιστεύων τω πέμψαντί με έχει ζωήν αιώνιον” (Ιωάν. 5, 24). Δεν είπε ότι θα έχει στο μέλλον, αλλά ότι ήδη έχει ζωή αιώνια.

Οι απόστολοι και οι άγιοι αισθάνονταν έντονα μέσα τους την πνευματική ανάσταση και την αιώνια ζωή, ώστε περιφρονούσαν τον σωματικό θάνατο. Αδελφοί μου, η κοινωνία μας με τον αναστημένο Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό είναι η σωτηρία μας. Αυτή η κοινωνία και η επίτευξη της σωτηρίας επιτυγχάνεται μόνο μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία είναι το ζωοποιό σώμα του ζώντος Θεανθρώπου Χριστού παρατεινόμενο σε όλους τους αιώνες. ΑΜΗΝ.

 

Μετά Πασχαλίων Πατρικῶν εὐχῶν διάπυρος πρός

τόν Ἀναστάντα Κύριον εὐχέτης πάντων ὑμῶν

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο ΔΡΑΜΑΣ Π Α Υ Λ Ο Σ

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων