24/06/2022 24/06/2022 Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου της αρχοντικής Κωμοπόλεως Αγίου Προδρόμου της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου τιμήθηκε σεμνομεγαλόπρεπα ο Τίμιος ένδοξος Πρόδρομος και Βαπτιστής Ιωάννης, του οποίου η Εκκλησία μας στις 24 και 25 του μηνός Ιουνίου τιμά τα ευλογημένα γενέθλια. Στον ανακαινιζόμενο αυτό Ιερό Ναό προέστη του Εσπερινού ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού,...
24 Ιουνίου, 2022 - 21:56
Τελευταία ενημέρωση: 24/06/2022 - 22:11

Αρχιερατικός Εσπερινός για το γενέσιο του Προδρόμου στην ομώνυμη κωμόπολη της Μητροπόλεως Ιερισσού

Διαδώστε:
Αρχιερατικός Εσπερινός για το γενέσιο του Προδρόμου στην ομώνυμη κωμόπολη της Μητροπόλεως Ιερισσού

Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου της αρχοντικής Κωμοπόλεως Αγίου Προδρόμου της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου τιμήθηκε σεμνομεγαλόπρεπα ο Τίμιος ένδοξος Πρόδρομος και Βαπτιστής Ιωάννης, του οποίου η Εκκλησία μας στις 24 και 25 του μηνός Ιουνίου τιμά τα ευλογημένα γενέθλια. Στον ανακαινιζόμενο αυτό Ιερό Ναό προέστη του Εσπερινού ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, ακολουθούμενος από τον Διάκονό του π. Αμφιλόχιο Χάιτα και πλαισιούμενος από πλειάδα Κληρικών, τόσο από την οικεία Ιερά Μητρόπολη, όσο και από τις όμορες Μητροπόλεις και το Άγιον Όρος.

Ευπρεπισμένος ο Ναός της Παναγίας και στολισμένος με τα άνθη της ευσεβείας του Λαού ανέμενε τον σεπτό Ποιμενάρχη, με επικεφαλής τον Εφημέριό του, τον ακούραστο Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο, Παν. Αρχιμ. π. Δωρόθεο Ζέρβα.

Πολύς ο Λαός της Ενορίας και των περιχώρων που κατέκλυσε το Ιερό της Παντανάσσης Παλλάδιο· στο κέντρο του ήταν θησαυρισμένη και καταστόλιστη η παλαιά ιερά εικόνα του Προδρόμου, που πιθανώς να αποτελούσε εικόνα του παλαιού τέμπλου του Ιερού αυτού Ναού. Αγιασμένη η Εικόνα και θαυματουργή σκέπει όχι μονάχα τον Άγιο Πρόδρομο, αλλά και ολόκληρη την Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού, αποτελώντας καύχημα και σέβασμα του Σεβασμιωτάτου.

Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του, αφού προέβαλε ως κυρία πρότασή του την αρχή της Προς Εβραίους Επιστολής του Απ. Παύλου: «Πολυμερῶς καί πολυτρόπως πάλαι ὁ Θεός λαλήσας τοῖς πατράσιν ἐν τοῖς προφήταις, ἐπ’ ἐσχάτου τῶν ἡμερῶν τούτων ἐλάλησεν ὑμῖν ἐν υἱῷ…», δηλαδή, “Πολλές φορές καί μέ πολλούς τρόπους κατά τόν πρό Χριστοῦ παλαιότερο χρόνο μίλησε ὁ Θεός στούς προγόνους μας διά μέσου τῶν προφητῶν, κατά τίς τελευταῖες δέ ἡμέρες καί καιρούς, πού ἔλαβε τέλος ἡ Παλαιά Διαθήκη, μᾶς μίλησε διά μέσου τοῦ Υἱοῦ Του…” (Ἑβρ α΄ 1), ανέπτυξε ως θέμα του τον ρόλο των Προφητών στην πορεία της Παλαιάς Διαθήκης και γενικότερα της Εκκλησίας μας.

Ο Τίμιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, είπε ο Δεσπότης, υπήρξε η κορωνίδα των Προφητών και θεολογικό-ιστορικό μεταίχμιο της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. «Κατασφράγισε με την παρουσία Του την Παλαιά Οικονομία, τον καιρό της Παλαιάς Διαθήκης και επέδειξε με τη μαρτυρία Του τον Αμνό του Θεού, τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, την ένσαρκη Καινή Διαθήκη και Εκκλησία μέσα στην οποία ο Θεός κατεργάστηκε τη σωτηρία του ανθρώπου. Άλλωστε, το Τροπάριο του Τιμίου Προδρόμου το διακηρύσσει: «Σου αρκεί και μόνο Πρόδρομε η μαρτυρία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού που πρόσφερες στον κόσμο»!

Με την ευκαιρία αυτή ο ομιλητής με λόγια απλά ερμήνευσε τον όρο Προφήτης του Θεού. Οι Προφήτες, είπε, είναι χαριτωμένα και πεπληρωμένα με Άγιο Πνεύμα πρόσωπα ανθρώπινα που ο Θεός Πατήρ, δηλαδή ο Ιαχβέ της Παλαιάς Διαθήκης και οικονομίας επέλεξε, για να διαμηνύσουν την έλευση του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Ο Ησαίας, ο Ιερεμίας, ο Ιεζεκιήλ, ο Δανιήλ, ο ‘Ωσηέ, ο Αββακούμ κ.λπ. υπήρξαν τα στόματα τα πάγχρυσα, οι οφθαλμοί, οι πόδες και οι χείρες του Θεού που μέσα από τον λόγο Τους Εκείνος κατήγγειλε σε όλους τα θελήματά Του. Παρετήρησε στο σημείο αυτό ο Σεβασμιώτατος το α΄ πρόσωπο με το οποίο οι μεγάλοι Προφήτες συνομιλούσαν με τον Θεό και Τον παρακαλούσαν λέγοντες: «Λάλει Κύριε και ο δούλος σου ακούει»! Υπήρξαν με άλλα λόγια οι διαγγελείς του μηνύματος του Θεού στον άνθρωπο και τον κόσμο, κατά τον αείμνηστο καθηγητή της Παλαιάς Διαθήκης Παναγιώτη Μπρατσιώτη. Το κήρυγμά Τους επισφραγίζει την Παλαιά Διαθήκη και μαζί με τα ιστορικά Της Βιβλία αποτελεί την όλη προετοιμασία του Λαού του Θεού για να δεχθή τον σεσαρκωμένο Λόγο του Θεού στα σπλάγχνα του, δηλαδή την ένσαρκη Καινή Διαθήκη που είναι ο Χριστός μας.

Στο σημείο αυτό παρετήρησε ο Σεβασμιώτατος ότι είναι αδύνατον να κηρυχθή η Καινή Διαθήκη, δηλαδή ο Χριστός μας στον κόσμο, εάν δεν γνωρίζουμε το κήρυγμα των Προφητών, που χαρακτηρίζεται ως Παλαιά Διαθήκη της Οικονομίας. Να γιατί ο Ιερός Χρυσόστομος παρατηρεί ότι η Καινή Διαθήκη προϋποθέτει την Παλαιά και η Παλαιά Διαθήκη ερμηνεύει την Καινή. Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος λέγοντας ότι ο Προφήτης είναι το στόμα του Θεού και ο φίλος Του, όχι ο Θεός. Ο Ιωάννης με παρρησία εκήρυξε ότι δεν είναι ο Υιός του Θεού, αλλά επέδειξε ως Αμνό του Θεού τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, του οποίου και Πρόδορομος και Προφήτης και μαρτυρία υπήρξε. Τέλος, ο Σεβασμιώτατος με πόνο πολύ παρεκάλεσε τον Λαό του Θεού να κλείνη τα αυτιά του σε σημερινούς αυτόκλητους προφήτες, που κεχωρισμένοι από τον Χριστό μας κηρύττουν δήθεν εν ονόματι του Χριστού μας, γενόμενοι- καθώς νομίζουν- εξαγγελείς του μηνύματός Του σήμερα στον κόσμο, ενώ κατ’ ουσίαν αυτοχρίονται προφήτες για αυτοπροβολή και ίδια συμφέροντα, ευτελίζοντας κατ’ άνθρωπον την Εκκλησία και το μήνυμά της στον σύγχρονο κόσμο.

Μετά το πέρας του Εσπερινού έλαβε χώρα Λιτάνευση της περιπύστου εικόνος του Προδρόμου ανά τις οδούς του Αγίου Προδρόμου επ’ ευλογία του Λαού.

 

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων