27/02/2022 27/02/2022 Στον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου ιερούργησε σήμερα, Κυριακή των Απόκρεω, 27 Φεβρουαρίου 2022, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος. Ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου, προεξήρχε της αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας και στη συνέχεια τέλεσε ιερό μνημόσυνο, υπέρ αναπαύσεως του μακαριστού...
27 Φεβρουαρίου, 2022 - 17:50
Τελευταία ενημέρωση: 27/02/2022 - 17:47

Η Κυριακή των Απόκρεω στην Ιερά Πόλη Μεσολογγίου

Διαδώστε:
Η Κυριακή των Απόκρεω στην Ιερά Πόλη Μεσολογγίου

Στον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου ιερούργησε σήμερα, Κυριακή των Απόκρεω, 27 Φεβρουαρίου 2022, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος.

Ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου, προεξήρχε της αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας και στη συνέχεια τέλεσε ιερό μνημόσυνο, υπέρ αναπαύσεως του μακαριστού Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κυρού Θεοκλήτου με την ευκαιρία της ονομαστικής του εορτής, των σαράντα χρόνων αρχιερατικής διακονίας και των δεκαπέντε χρόνων από την κοίμησή του.

Κηρύσσοντας τον θείο λόγο ομίλησε για την κρίση του Θεού. Αναφέρθηκε στο ότι θα υπάρξει η Μέλλουσα Καθολική Κρίση, όπου θα κριθούν οι άνθρωποι για τα έργα τους, αλλά όμως προϋπάρχουν και δύο άλλες κρίσεις.

Η πρώτη κρίση είναι ότι ο Θεός κρίνει τους ανθρώπους μέσα στην ιστορία, αφού δεν είναι ξένος προς την κτίση και την ιστορία. Αυτός δημιούργησε τον κόσμο και τον άνθρωπο. Αυτό το κάνει μέσα από τον Άσαρκο Λόγο που εμφανιζόταν στους Προφήτες και τους Δικαίους της Παλαιάς Διαθήκης, αλλά και με την Ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού στην Καινή Διαθήκη.

Ο Προφητάναξ Δαυίδ γράφει: «Δίκασον Κύριε τοὺς ἀδικούντας με, πολέμησον τοὺς πολεμούντας με». Έτσι, υπάρχει ο άτεγκτος «πνευματικός νόμος» που είναι ισχυρότερος από τους λεγομένους φυσικούς νόμους και ο Θεός, όταν είναι προς το συμφέρον του ανθρώπου, επεμβαίνει και κρίνει με τον δικό του τρόπο.

Η δεύτερη κρίση είναι ότι ο Θεός κρίνει στην λεγόμενη μετα-ιστορία. Ο όρος «μετα-ιστορία» δηλώνει το να μελετά κανείς την ιστορία της ιστορίας, δηλαδή την ουσία της ιστορίας.

Αυτό σημαίνει ότι όλος ο κόσμος έγινε δια του Λόγου, γι’ αυτό και σε όλη την κτίση υπάρχουν «οι μικροί λόγοι» ή «λόγοι των όντων», που είναι λόγοι φύσεως, λόγοι προνοίας και λόγοι κρίσεως, όπως λέγει ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής. Ο Θεός δημιουργεί, προνοεί και κρίνει τον κόσμο. Εμείς βλέπουμε την ιστορία από τα εξωτερικά γεγονότα, αλλά τον κόσμο τον κυβερνά ο Θεός∙ κρίνει τους ανθρώπους και οδηγεί την ιστορία προς το τέλος.

Ο Χριστός, στην αρχή της δράσεώς Του, είπε: «Αὕτη ἐστίν ἡ κρίσις, ὅτι τὸ φῶς ἐλήλυθεν εἰς τὸν κόσμον καὶ ἠγάπησαν οἱ ἀνθρωποι μᾶλλον τὸ σκότος ἤ τὸ φῶς∙ ἦν γὰρ πονηρὰ αὐτῶν τὰ ἔργα» (Ιωάνν. γ’, 19). Ο Χριστός είναι το φως του κόσμου, όσοι ζουν εν Χριστώ είναι φωτεινοί, όσοι ζουν στο σκοτάδι είναι σκοτεινοί. Έτσι γίνεται η κρίση του Θεού από τώρα.

Ο Χριστός λίγο πριν από τη Σταύρωσή Του είπε: «Νῦν κρίσις ἐστί τοῦ κόσμου τούτου» και άρχισαν τα Πάθη, ο Σταυρός και η Ανάσταση του Χριστού και όλοι κρίθηκαν, ανάλογα με τη στάση που τήρησαν, έναντι του Χριστού. Στην ζωή μας από ότι κάνουμε κρινόμαστε.
Μέσα από αυτήν την προοπτική και όσοι προτιμούν τον πόλεμο που είναι μια τραγωδία γιατί σκοτώνονται άνθρωποι, βασανίζονται, ταλαιπωρούνται και πληγώνονται ψυχικά μικρά παιδιά, κρίνονται από τον Θεό.

Στο βιβλίο της Ιεράς Αποκαλύψεως, του αγίου Ιωάννου του Θεολόγου φαίνεται ο πόλεμος μεταξύ του Αρνίου και του Θηρίου και τελικός νικητής είναι το Αρνίον, ο Χριστός.

Ο Σεβασμιώτατος κατέληξε την ομιλία του λέγοντας ότι και τώρα υπάρχει κρίση, αφού όλοι κρίνονται, ανάλογα με τη στάση που τηρούν έναντι του Χριστού και της Εκκλησίας, αλλά θα υπάρξει και μέλλουσα και τελική κρίση, όταν ο Θεός θα κρίνει τελεσίδικα τους ανθρώπους, όμως η κρίση αρχίζει από τώρα, από την ιστορία. Γι’ αυτό πρέπει να αγωνιζόμαστε να τηρούμε τις εντολές του Θεού και να είμαστε με το Φως.

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, κατά την ακολουθία του μνημοσύνου του μακαριστού Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κυρού Θεοκλήτου, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου αναφέρθηκε στον μακαριστό Αρχιερέα λέγοντας ότι τον γνώριζε από το έτος 1963, πριν ακόμη εκλεγεί Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

Πράγματι ήταν ένας διακεκριμένος Ιεράρχης της Εκκλησίας του Χριστού, με ορθόδοξο και εκκλησιαστικό φρόνημα, ο οποίος επιτέλεσε σημαντικό έργο, όπου εργάστηκε, στα Καλάβρυτα, στην Πάτρα, στην Αθήνα και τέλος στη Μητρόπολη αυτή. Έτσι, άφησε μνήμη ορθοδόξου και καλού ιεράρχου, με αγάπη στον Θεό, την Εκκλησία και τους ανθρώπους. Και επιτέλεσε την διακονία του με σεμνότητα, αρχοντιά και ευαγγελική ζωή. Ευχήθηκε δε, ο Θεός να τον αναπαύσει εν σκηναίς δικαίων.

Ευχαρίστησε τους ιερείς και διακόνους με τους οποίους συλλειτούργησαν, τους συνεργάτες του μακαριστού Μητροπολίτου Θεοκλήτου, τους ιεροψάλτες του Ιερού Ναού και όλους τους εκκλησιασθέντες.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων