08/01/2024 08/01/2024 Στην δεύτερη νέα Ενορία, η οποία προσφάτως υπήχθη με την έγκριση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην κανονική δικαιοδοσία της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, την Ενορία Κοιμήσεως της Θεοτόκου Παλαιοχωρίου Δωριέων, του Δήμου Αμφικλείας – Ελάτειας, η οποία και μέχρι πρότινος ανήκε στην πνευματική δικαιοδοσία της Ιεράς Μητροπόλεως Φωκίδος, ιερούργησε ως οικείος Ποιμενάρχης την...
08 Ιανουαρίου, 2024 - 7:36
Τελευταία ενημέρωση: 08/01/2024 - 7:49

Φθιώτιδος Συμεών: «Έχουμε ανάγκη από πραγματικότητα σχέσεων και όχι από εικονικές πραγματικότητες»

Διαδώστε:
Φθιώτιδος Συμεών: «Έχουμε ανάγκη από πραγματικότητα σχέσεων και όχι από εικονικές πραγματικότητες»

Στην δεύτερη νέα Ενορία, η οποία προσφάτως υπήχθη με την έγκριση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην κανονική δικαιοδοσία της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, την Ενορία Κοιμήσεως της Θεοτόκου Παλαιοχωρίου Δωριέων, του Δήμου Αμφικλείας – Ελάτειας, η οποία και μέχρι πρότινος ανήκε στην πνευματική δικαιοδοσία της Ιεράς Μητροπόλεως Φωκίδος, ιερούργησε ως οικείος Ποιμενάρχης την Κυριακή μετά τα Φώτα, 7 Ιανουαρίου 2024, εορτή της Συνάξεως του Τιμίου Προδρόμου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών.

Η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία μεταδόθηκε απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου.

Το Ιερό Αναλόγιο διηκόνησε ο Πρωτοψάλτης κ. Θωμάς Αρχανιώτης, πλαισιούμενος από τοπικούς ιεροψάλτες και μαθητές του Παραρτήματος Αμφικλείας του Ωδείου της Ιεράς Μητροπόλεως «Γερμανός ο Μελωδός».

Το κήρυγμα του Μητροπολίτη Φθιώτιδος

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών αναφερόμενος στο πρόσωπο του Τιμίου Προδρόμου χαρακτηριστικά σημείωσε:

«Ο Τίμιος Πρόδρομος ήταν τόσο ισχυρή προσωπικότητα όχι μόνο για την ασκητικότητά του, όχι μόνο για την αφοσίωση του, όχι μόνο για την πίστη τους στο Θέλημα του Θεού, όχι μόνο για την συνέπεια του στην τήρηση των εντολών του Θεού αλλά κυρίως για τον πόθο του και τη λαχτάρα του να κηρύξει τον ερχομό του Μεσσία και όχι απλώς να κηρύξει τον Ερχομό του Μεσσία, αλλά να προετοιμάσει τον δρόμο, ώστε οι άνθρωποι να είναι έτοιμοι να δεχτούν το Σωτήρα και Λυτρωτή του κόσμου, αυτόν τον οποίον περίμεναν, ποθούσαν και λαχταρούσαν από την πτώση των Πρωτοπλάστων, από τότε που ξεκίνησε το δράμα της ανθρωπότητας, από τότε που ο Αδάμ και η Εύα, οι προπάτορές μας, οδήγησαν ολόκληρη την ιστορία του κόσμου σε περιπέτεια.

Οι άνθρωποι όμως που αγαπούσαν το Θεό, οι άνθρωποι οι οποίοι ζούσαν με τη νοσταλγία του Παραδείσου περίμεναν και ανέμεναν την εκπλήρωση των επαγγελιών, των προφητειών, των δεσμεύσεων του ίδιου του Θεού ότι θα στείλει τον Μονογενή Υιόν Αυτού ίνα σώςη τον κόσμο και ακριβώς όταν «ήγγικε το πλήρωμα του χρόνου» για να σαρκωθεί ο Υιός και Λόγος του Θεού, να γεννηθεί δηλαδή ο Χριστός και να έρθει στην ιστορία του κόσμου, τότε βρέθηκε ο Ιωάννης ο Πρόδρομος για να προετοιμάσει αυτό το έδαφος, βρέθηκε ο άνθρωπος ο οποίος βεβαίωσε τους ανθρώπους της εποχής του αυτό που ακούσαμε σήμερα στο Ευαγγελικό Ανάγνωσμα από τον Ευαγγελιστή Ιωάννη «ίδε ο αμνός του Θεού». Αυτός είναι ο αμνός του Θεού είπε στους μαθητές Του, οι οποίοι έγιναν οι πρώτοι μαθητές του Χριστού, αυτό είπε στους ανθρώπους της εποχής του, αυτό βεβαίωσε ο Ιωάννης ο Πρόδρομος, ο οποίος έχαιρε τόσο μεγάλης εκτιμήσεως και αποδοχής σε σημείο πολλοί εκ των ανθρώπων να θεωρούν ότι αυτός είναι ο Μεσσίας, ή άλλοι να θεωρούν ότι αυτός είναι ο Ηλίας ο προφήτης ο όποιος ξαναήλθε ή ότι είναι πάντως μία προσωπικότητα με θεϊκά χαρακτηριστικά. Γι’ αυτό κι ο Ευαγγελιστής Ιωάννης τόσο όμορφα μας βεβαιώνει ότι δεν ήταν εκείνος το Φως «ἀλλ᾿ ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός». Δεν ήταν ο Πρόδρομος το Φως, αλλά ήταν αυτό,ς ο οποίος έδωσε τη μαρτυρία για το Φως που το Φως είναι ο Χριστός, ο Χριστός είναι το Φως όπως ο ίδιος μας βεβαιώνει: «εγώ ειμί το Φως» μας λέει μέσα στην Καινή Διαθήκη. Μπορεί για τον Ιωάννη τον Πρόδρομο να μίλησε ο ίδιος ο Χριστός και να είπε ότι: « οὐκ ἐγήγερται ἐν γεννητοῖς γυναικῶν μείζων αὐτοῦ», μεγαλύτερος άνδρας δηλαδή μέσα στον κόσμο δεν έχει γεννηθεί από τον Πρόδρομο αλλά ο Πρόδρομος δεν έπαψε ούτε στιγμή να φανερώνει και να κηρύττει το Χριστό, να φανερώνει και να κηρύττει τον ισχυρότερο, ο οποίος έρχεται αλλά και να καταθέτει όπως ακούσαμε σήμερα μία συγκλονιστική μαρτυρία.

Λέει ο Πρόδρομος ο ίδιος λόγια τα οποία μας μεταφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής στην περικοπή που ακούσαμε πριν από λίγο, ότι αυτός, ο οποίος με απέστειλε να σας βαπτίζω εν ύδατι, το βάπτισμα της μετανοίας, δηλαδή ο ίδιος ο Θεός, ο οποίος έστειλε τον προφήτη Του και τον έστειλε μεταξύ των άλλων, όχι μόνο να διδάσκει στην έρημο, όχι μόνο να φανερώνει και να κηρύττει την αλήθεια του λόγου του Θεού αλλά και να βαπτίζει το βάπτισμα της μετανοίας, να οδηγεί δηλαδή τους ανθρώπους σε καθαρμό προκειμένου να είναι καθαροί και έτοιμοι να δεχθούν τον Μεσσία και Λυτρωτή του κόσμου. Βεβαιώνει λοιπόν ο Πρόδρομος ότι αυτός ο οποίος με απέστειλε να βαπτίζω εν ύδατι, Αυτός με διαβεβαίωσε ότι όταν έλθει αυτός στον οποίον θα βαφτίσεις και θα δεις το Πνεύμα το Άγιον να καταβαίνει και να μένει πάνω σε αυτόν, τότε να ξέρεις ότι αυτός είναι ο οποίος κομίζει το βάπτισμα όχι μόνο της μετανοίας, το βάπτισμα όχι μόνο του ύδατος αλλά και το βάπτισμα του Πνεύματος γι αυτό και μαρτυρεί και μας δίνει τη μαρτυρία του ο Ιωάννης ότι είδε το πνεύμα καταβαίνον «ωσεί περιστεράν».

Έχουμε στο βάπτισμα του Χριστού που εορτάσαμε χθες και εορτάζουμε αυτές τις μέρες την φανέρωση της Αγίας Τριάδος, ο μεν Πατήρ με φωνή εκ του ουρανού βεβαιώνει «ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός εν ω ευδόκησα» και από την άλλη το Πνεύμα το Άγιον καταβαίνει «οσεί περιστεράς» και βεβαιώνει του λόγου το ασφαλές, όπως ψάλλουμε στο Απολυτίκιο της εορτής, και για αυτό κλείνει η σημερινή περικοπή, γι’ αυτό λέει ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος: «αυτό, το οποίο σας καταθέτω, αυτό το οποίο σας αφήνω ως μαρτυρία και ως παρακαταθήκη είναι αυτό το οποίο εώρακα, αυτό το οποίο είδα με τα μάτια μου, αυτό το οποίο έζησα και αυτό μαρτυρώ ότι αυτός όντως είναι ο Υιός του Θεού».

Αυτή είναι η μαρτυρία του Προδρόμου. Έρχεται και μας φανερώνει στη ζωή μας το Φως, τον ίδιο τον Χριστό προκειμένου να αξιωθούμε ακολουθώντας την οδόν του Προδρόμου, ο οποίος ως φωνή «βοώντος εν τη ερήμω» κραυγάζει και φωνάζει μέσα στην ερημία της πολύβουης καθημερινότητας μας, κραυγάζει μέσα στην ερημία του θορύβου και της ταραχής στην οποία ζει ο σύγχρονος κόσμος γιατί ο κόσμος μας σήμερα ζει το εξής παράδοξο: πληθώρα πληροφοριών, πληθώρα δεδομένων, υπερπλεονασμός λόγου παντού, στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, στο διαδίκτυο, στα social media, στα βιβλία, σε εφημερίδες, παντού, στη γειτονιά, στο δρόμο, μιλάμε ακατάπαυστα οι άνθρωποι, αλλά το ερώτημα δεν είναι αν μιλάμε, το ερώτημα είναι αν επικοινωνούμε. Το ερώτημα δεν είναι αν υπάρχει πλεονασμός λόγου, το ερώτημα είναι αν υπάρχουν σχέσεις, αν υπάρχουν πραγματικές σχέσεις επικοινωνίας και αγάπης ή αν τελικά ο άνθρωπος παρά ότι μπορεί να έχει χιλιάδες φίλους σε ένα κοινωνικό μέσο δικτύωσης τελικά έχει επικοινωνία ή βιώνει μία ερημία, μία μοναξιά, μία εγκατάλειψη; Εστω και αν αισθάνεται ότι συνομιλεί με όλο τον πλανήτη, έστω και αν αισθάνεται ότι με μία ανάρτηση, την οποία μπορεί να κάνει ότι μπορεί να διαμορφώσει, να επηρεάσει ολόκληρη την κοινή γνώμη ή να φτάσει στα πέρατα της οικουμένης, έστω και αν νιώθει ότι είναι μπροστά σε ένα παγκόσμιο ακροατήριο. Τι γίνεται όμως τελικά;

Είμαστε πραγματικά σε κοινωνία και σε σχέση ή ζούμε μία μοναξιά την οποία ενδεχομένως δεν θέλουμε να την παραδεχτούμε και την περικαλύπτουμε, την εξωραΐζουμε με διάφορα περιτυλίγματα δήθεν κοινωνικότητας;

Σε αυτή λοιπόν την ερημιά γιατί αυτή είναι η αλήθεια η πικρή, σε αυτή τη μοναξιά και την ερημία, που βιώνει ο άνθρωπος, ο όποιος αποκόπτεται από τη φυσιολογική, την παραδοσιακή, την γήινη θα λέγαμε πραγματικότητα της ζωής η οποία διασφαλίζει σχέσεις κοινωνίας και επικοινωνίας, ο άνθρωπος, ο οποίος χάνει την ουσία και παρασέρνεται από την εικόνα, από τη μέθη και τη μαγεία της εικόνας βιώνει μία ερημία και σε αυτή την ερημία έρχεται φωνή «βοώντος εν τη ερήμω» ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος για να μας καλέσει να βρούμε την αλήθεια της ζωής, αυτή την οποία συνάντησε μέσα στον Ιορδάνη ποταμό, αυτή η οποία καταδέχθηκε να λάβει βάπτισμα για να καταξιώσει το δικό μας βάπτισμα, για να καταξιωθεί στη δική μας δυνατότητα να αναβαπτιζώμεθα καθημερινά μέσα στην κολυμβήθρα των σχέσεων με το Θεό και με τον συνάνθρωπο. Δεν θα βρούμε νόημα ζωής πουθενά αλλού παρά μονάχα στην αγάπη, παρά μονάχα στην επικοινωνία, παρά μονάχα στους ανθρώπους με τους οποίους μπορούμε να συζητήσουμε, να επικοινωνήσουμε, να μοιραστούμε πράγματα και όχι να καταθέσουμε σκοτεινούς ή ανώνυμους ή ψευδωνυμους ή μακρινούς ψηφιακούς ηλεκτρονικούς και διαδικτυακούς διαλόγους. Έχουμε ανάγκη από πραγματικότητα σχέσεων και όχι από εικονικές πραγματικότητες και σε αυτήν την πραγματικότητα σχέσεων έρχεται ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος να μας πει: «ίδε ο Αμνός του θεού». Εδώ είναι οι σχέσεις. Αυτό έρχεται να μας πει ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος. Αν ψάχνεις ουσία στη ζωή σου, αν ψάχνεις αγάπη στη ζωή σου, αν ψάχνεις επικοινωνία αληθινή στη ζωή σου, άσε τις εικονικές τρισδιάστατες ή πολυδιάστατες πραγματικότητες και κοίτα τον Αμνό του θεού ώστε να μπορέσεις και εσύ να νιώσεις και να ομολογήσεις:

«Ἐσημειώθη ἐφ’ ἡμᾶς τὸ φῶς τοῦ προσώπου σου, Κύριε»

Σημειώθηκε το φως του προσώπου του Κυρίου στο πρόσωπό μας ή παραμένουμε σκοτεινοί, απελπισμένοι, απογοητευμένοι, χαμένοι στις σκέψεις μας, τις φοβίες μας, τις ανασφάλειες μας, στις καχυποψίες μας, στα άγχη μας, στα κόμπλεξ μας; Αυτό είναι το ερώτημα που οφείλουμε να θέσουμε και αυτό είναι το δώρο που οφείλουμε να κάνουμε στον εαυτό μας. Να τον αγαπήσουμε πραγματικά και το ωραιότερο δώρο που μπορούμε να προσφέρουμε στον εαυτό μας και στους άλλους είναι τον ίδιο τον Χριστό. Τον Χριστό να χαρίσουμε στον εαυτό μας και στη ζωή μας. Αυτό θα είναι το ωραιότερο δώρο που μπορούμε να μας κάνουμε και να μας κάνουνε όσοι μας αγαπούν.

Προσφέρετε και χαρίστε τον Χριστό στη ζωή των άλλων. Χαρίστε το φως του Χριστού και τότε πραγματικά τελειώνει η έρημος, τελειώνει η ξηρασία. Τότε πραγματικά έχουμε όαση, τότε έχουμε άνοιξη, αναγέννηση, αναβάπτιση, νέα ζωή, τη ζωή του Χριστού, τη ζωή της αγάπης, τη ζωή της αληθινής κοινωνίας».

Τον Σεβασμιώτατο προσεφώνησαν με εγκαρδιότητα και αγάπη, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη τους για την υπαγωγή της Ενορίας στην πνευματική και κανονική δικαιοδοσία της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, ο Εφημέριος της Ενορίας π. Παναγιώτης Φατούρος, ο κ. Παναγιώτης Αποστολόπουλος, Πρόεδρος της Κοινότητος Παλαιοχωρίου, καθώς ο κ. Δημήτριος Κάκος, τ. Πρόεδρος της Κοινότητος.

Ακολούθησε εόρτιο κέρασμα εκ μέρους του Συλλόγου Παλιαοχωριτών, όπου ο Σεβασμιώτατος είχε μία ευχάριστη επικοινωνία με όλους τους κατοίκους του χωριού.
Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία μεταξύ των πιστών παραβρέθηκε η Δήμαρχος Αμφίλειας – Ελάτειας κ. Αθανασία Στιβακτή με μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Παλαιοχωριτών κ. Ηλίας Στρωτός.

Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος πραγματοποίησε εόρτιες επισκέψεις στον εορτάζοντα Δήμαρχο Στυλίδος κ. Ιωάννη Αποστόλου, στον εορτάζοντα Βουλευτή Φθιώτιδος κ. Ιωάννη Οικονόμου, καθώς και διαδικτυακά ευχήθηκε στον κωλυόμενο εορτάζοντα Βουλευτή Φθιώτιδος κ. Ιωάννη Σαρακιώτη.

Δείτε ΕΔΩ φωτογραφικό υλικό 

Φωτογραφίες: Δημήτριος Ανάγνου

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων