05/08/2021 05/08/2021 Στον Εσπερινό και στη Μικρή Παράκληση της Υπεραγίας Θεοτόκου, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κλειδίου, χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων και κήρυξε το θείο λόγο την Τετάρτη 4 Αυγούστου το απόγευμα. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ἄξιόν ἐστιν ὡς ἀληθῶς μακα­ρίζειν...
05 Αυγούστου, 2021 - 11:12
Τελευταία ενημέρωση: 05/08/2021 - 11:14

Γιατί μακαρίζουμε την Θεοτόκο ανά τους αιώνες

Διαδώστε:
Γιατί μακαρίζουμε την Θεοτόκο ανά τους αιώνες

Στον Εσπερινό και στη Μικρή Παράκληση της Υπεραγίας Θεοτόκου, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κλειδίου, χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων και κήρυξε το θείο λόγο την Τετάρτη 4 Αυγούστου το απόγευμα.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ἄξιόν ἐστιν ὡς ἀληθῶς μακα­ρίζειν σε τήν Θεοτόκον, τήν ἀειμα­κά­­ρι­στον καί παναμώμητον καί Μητέρα τοῦ Θεοῦ ἡμῶν».

Με τον αρχαγγελικό αυτόν ύμνο προς την «παναμώμητον Μητέρα» του Κυρίου μας και μητέρα όλων των χριστιανών συνοδεύσαμε και την αποψινή Παράκλησή μας προς την Υπεραγία Θεοτόκο.

Την μακαρίσαμε μαζί με την Ελι­σάβετ και μαζί με την άγνωστη εκείνη γυ­ναίκα που ακούοντας τον Χριστό να ομιλεί ύψωσε τη φωνή της για να την μακαρίσει, επειδή αξιώθηκε να γίνει Μητέρα του. Την μακαρί­σαμε, επειδή η Πανα­γία μας αξίζει να μακαρίζεται πάντοτε και από όλους τους ανθρώπους, όπως προ­φη­τικά είχε πει και η ίδια μετά τον Ευαγγελισμό της: «ιδού … από του νυν μακαριούσί με πάσαι αι γε­νεαί».

Πολλοί άνθρωποι θεωρούνται μα­κάριοι και καλοτυχίζονται από τους συγχρόνους τους, κανείς όμως δεν υπάρχει, ο οποίος να μα­καρίζεται ανά τους αιώνες από όλους τους ανθρώπους, εκτός από την Υπεραγία Θεοτόκο.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Γιατί η Κυρία Θεοτόκος μακαρίζεται και θα μακαρίζεται πάντοτε από όλους τους χριστιανούς;

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι απλή και εύκολη και μπορεί ο καθένας μας να την σκεφθεί και να την κατανοήσει.

Μακαρίζεται και θα μακαρίζεται η Παναγία Παρθένος, γιατί αυτό το οποίο αξιώθηκε να ζήσει υπερβαί­νει τα χρονικά όρια της επιγείου ζωής, υπερβαίνει τα όρια της υπάρ­ξεώς της και αφορά όλους τους αν­θρώπους σε κάθε τόπο και σε κάθε εποχή.

Η τιμή την οποία έκανε ο Θεός στην Υπεραγία Θεοτόκο, αξιώνο­ντας την να γίνει συνεργός του στο σχέδιο της θείας οικονομίας για τη σωτηρία των ανθρώπων, δεν αφο­ρούσε μόνο εκείνη τη χρονική στιγ­μη που συνέβη, αλλά συνεχίζει και θα συνεχίζει να έχει επίδραση σε όλους τους ανθρώπους έως της συντελείας του αιώνος, διότι διά της Θεοτόκου έγινε άνθρωπος ο Χριστός και ήλθε στη γη ως σωτή­ρας και λυτρωτής όλων των αν­θρώπων.

Πως όμως αξιώθηκε η Παναγία μας αυτή τη μεγάλη τιμή και αυτόν τον μεγάλο μακαρισμό; Η επιλογή του Θεού στο πρόσωπό της δεν ήταν ασφα­λως τυχαία.Ο Θεός την επέλεξε ως «κεχαριτωμένη», ως αυτήν η οποία είχε ήδη τη χάρη του Θεού και διέθετε την καθαρότητα, την οποία Εκείνος ζητά για να ενοι­κη­σει στην ψυχή του ανθρώπου. Και η Υπεραγία Θεοτόκος διέθετε αυτή την καθαρότητα, γιατί από μικρό παιδί προφύλασσε τον εαυτό της από την κακία του κόσμου, προ­φύλασσε τον εαυτό της από την αμαρτία που μολύνει την ψυχή και εκδιώκει τον Θεό. Και όχι μόνο τον προφύλασσε, επι­διώκοντας να μην απομακρύ­νε­ται από τον Θεό και τη χάρη του, παραβαίνοντας τις εντολές του, αλλά και προσπαθούσε να πλησιά­σει τον Θεό και να ευρίσκεται μέσα στην παρουσία του.

Ίσως κάποιος, βέβαια, πει ότι η Υπεραγία Θεοτόκος έζησε από τριών ετών μέσα στον ναό του Θεού και επομένως δεν αντιμετώ­πισε τις προκλήσεις του κόσμου που αντιμετωπίζουμε εμείς, άρα ήταν εύκολο να διαφυ­λάξει τον εαυτό της καθαρό από την αμαρ­τία.

Η παραμονή της στον ναό ασφα­λώς την βοήθησε, αλλά δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η αμαρτία και οι πειρασμοί ελλοχεύουν παντού, και αν ο άνθρωπος δεν είναι προσεκτι­κος, ο πονηρός μπορεί να τον προσ­βάλλει όπου και αν ευρίσκεται και να τον παρασύρει και ιδιαιτέρως όταν ευρίσκεται μέσα στον ναό. Πόσες πονηρές σκέψεις περνάνε από όλους μας, όντας μέσα στον ναό. Ας θυμηθούμε ότι ακόμη και τον ίδιο τον Χριστό τόλμησε να πειράσει ο διάβολος, και μάλιστα αυτό συνέβη, όταν ο Χριστός βρισκόταν στην έρημο για να προσευχηθεί, πριν να αρχίσει το κήρυγμά του στον κόσμο. Επομένως είναι ανάγκη να προ­σε­χουμε, για να διατηρούμε τον εαυτό μας, την ψυχή και το σώμα μας καθαρά, οπουδήποτε και αν ευ­ρισκόμεθα.

Είναι όμως ανάγκη για να επιτύ­χουμε αυτό τον στόχο μας να μην περιορίζουμε την προσπάθειά μας στο να μείνουμε μακριά από την αμαρτία. Χρειάζεται και να προ­σπα­θού­με και να αγωνιζόμεθα για να προσεγγίζουμε τον Θεό, για να τον έχουμε όλο και περισσότερο μέσα στην ψυχή μας και να ζούμε στην παρουσία του. Και μπορούμε να το επιτύχουμε με την προσευχή και τη μελέτη του λόγου του Θεού, όπως το έκανε και η Κυρία Θεο­τόκος. Διότι με την προσευχή επικοινωνούμε και συνδεόμεθα με τον Θεό και με τη μελέτη του λό­γου του, τον εισάγουμε στην ψυχή μας, τον ακούμε να μας μιλά και να μας οδηγεί στη ζωή μας.

Και όσο περισσότερο ζούμε με την παρουσία του Θεού, τόσο περισσό­τερη χάρη λαμβάνουμε και τόσο λιγότερο χώρο αφήνουμε στην ψυχή μας για την αμαρτία, διατη­ρώντας έτσι και την ψυχή μας και τη ζωή μας καθαρή. Με τον τρόπο αυτό και στον Θεό να ευαρεστούμε και την Παναγία μας να χαροποι­ούμε, διότι ως στοργική μητέρα χαίρεται, όταν μας βλέπει να την τιμούμε και να την μακαρίζουμε όχι μόνο με τα χείλη μας αλλά και με τον αγώνα μας να μιμηθούμε τη δική της καθαρότητα, η οποία την αξίωσε της μοναδικής τιμής να γίνει Μητέρα του Θεού.

Ας το προσπαθήσουμε, ιδιαιτέ­ρως αυτή την περίοδο που η Εκκλη­σία μας την έχει αφιερώσει στην Παναγία μας και προετοιμα­ζόμεθα να εορτάσουμε το Πάσχα του καλοκαιριού, τη μεγάλη εορτή της Κοιμήσεώς της, κάνοντας χρήση όλων αυτών τα οποία αναφέραμε, δηλαδή την προσευχή, τη μελέτη και πάνω από όλα την καθαρότητα της ψυχής μας, την οποία θα την επιτύχουμε με τα μυστήρια της Εκκλησίας μας, με την καθαρή εξομολόγηση. Εάν δεν κάνουμε καθαρή εξομολόγηση, εάν κρατούμε μέσα στο μυαλό μας ακόμη και τους πονηρούς λογισμούς που περνούν καθημερινά και δεν τους εξαγορευθούμε, δεν τους πούμε στον πνευματικό, τότε αφήνουμε περιθώριο να το εκμεταλλευθεί ο πονηρός και να μας νικήσει και να ενσπείρει και άλλους λογισμούς και άλλους ακάθαρτους λογισμούς. Γι᾽ αυτό χρειάζεται αυτή η προσπάθεια, ιδιαίτερα την περίοδο του Δεκαπενταυγούστου, για να ζήσουμε το Πάσχα του καλοκαιριού με την Παναγία μας και να ενωθούμε μαζί της. Εύχομαι μέσα από τα μυστήρια, μέσα από την καθαρότητα της ψυχής μας, μέσα από τις ωραίες Παρακλήσεις, τη Μικρή και τη Μεγάλη, που ψάλλουμε καθημερινά, να πλησιάσουμε την Κυρία Θεοτόκο και πράγματι να ζούμε όπως Εκείνη θέλει».

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων