22/04/2023 22/04/2023 Την Πέμπτη της Διακαινησίμου 20 Απριλίου το απόγευμα ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Η χαρά της Αναστάσεως». Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι...
22 Απριλίου, 2023 - 9:56

Ο Bεροίας Παντελεήμων για τη χαρά της Αναστάσεως» (ΒΙΝΤΕΟ)  

Διαδώστε:
Ο Bεροίας Παντελεήμων για τη χαρά της Αναστάσεως» (ΒΙΝΤΕΟ)  

Την Πέμπτη της Διακαινησίμου 20 Απριλίου το απόγευμα ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Η χαρά της Αναστάσεως».

Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως μας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων στη διαδικτυακή ομιλία του ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Η Ανάσταση του Κυρίου μας, την οποία εορτάζει και πανηγυρίζει αυτές τις ημέρες η Εκκλησία μας, αποτελεί τον μεγαλύτερο θρίαμβο και το μεγαλύτερο θαύμα όλων των εποχών. Είναι όμως συγχρόνως και ένα γεγονός το οποίο υπερβαίνει την ανθρώπινη λογική και τη δυνατότητα του ανθρώπου να το κατανοήσει. Γι᾽ αυτό είναι για πολλούς ένα γεγονός που τους ενοχλεί, γιατί αποδεικνύει τη θεότητα του Ιησού, την οποία δεν θέλουν να παραδεχθούν, και γι᾽ αυτό το πολεμούν και επιχειρούν να το αμφισβητήσουν και να το συκοφαντήσουν με κάθε τρόπο. Στην πραγματικότητα βέβαια δεν κάνουν κάτι πρωτότυπο. Συνεχίζουν απλώς αυτό που έκαναν οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι την εποχή του Χριστού, οι οποίοι δεν ήθελαν να παραδεχθούν ότι ο Χριστός είναι ο Υιός και Λόγος του Θεού, είναι ο Μεσσίας τον οποίο επί αιώνες ανέμεναν, σύμφωνα με τους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης, και έτσι προσπάθησαν να αποκρύψουν το γεγονός, αποδίδοντάς το σε σκευωρία των μαθητών του Χριστού.

Η αλήθεια των πραγμάτων όμως αποδεικνύει διαχρονικά μάταιες τις προσπάθειες των αμφισβητούντων την Ανάσταση του Χριστού και δίδει τη δυνατότητα στην Εκκλησία του Χριστού και σε όσους τον πιστεύουν να ψάλλουν πανηγυρικά και ευφρόσυνα κάθε χρόνο το «Χριστός ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας», αλλά και να διακηρύσσουν την πίστη τους στον Χριστό, τον «παθόντα και ταφέντα» και «αναστάντα εκ νεκρών», όπως λέμε στο Σύμβολο της πίστεως.

Ο αναστάς Κύριος συγκαταβαίνοντας στην ανθρώπινη αδυναμία να κατανοήσει το θαύμα, να κατανοήσει αυτό το υπερφυσικό μυστήριο, μας έδωσε πολλά τεκμήρια της Αναστάσεώς του. Και αυτά είναι οι επί σαράντα ημέρες μετά την Ανάστασή του εμφανίσεις του στους μαθητές και τις μαθήτριές του, έτσι ώστε να ενισχύσει την πίστη τους αλλά και τη δική μας και να εδραιώσει τη βεβαιότητά μας για την αλήθεια της Αναστάσεως, ώστε να περιφρουρήσουμε τους εαυτούς μας από τα βέλη των εχθρών, των σύγχρονων Γραμματέων και Φαρισαίων, που και χρήματα σκορπίζουν για να μεταδώσουν τις ψευδείς θεωρίες τους και την πείσμονα άρνησή τους να αποδεχθούν την Ανάσταση του Χριστού.

Όλοι οι Ευαγγελιστές αλλά και ο Απόστολος Παύλος, στην πρώτη προς Κορινθίους επιστολή του, ομιλούν για εμφανίσεις του Χριστού μετά την Ανάσταση. «Δεν είναι αξιόπιστη η βεβαίωσή τους», απαντούν οι άπιστοι. «Μαθητές του, φίλοι του ήσαν, τι μπορούσαν να γράψουν;». Και ακόμη διερωτώνται: «Γιατί εμφανίστηκε ο Χριστός στους φίλους του μόνο και δεν παρουσιάστηκε στον Άννα, στον Καιάφα, στον Πιλάτο και στον λαό γενικά για να πιστέψουν και όλοι οι άλλοι;».

Η απάντηση σε όλους αυτούς, οι οποίοι με τα δήθεν αφελή και ειλικρινή ερωτήματά τους αμφισβητούν ή και πολεμούν την Ανάσταση του Χριστού, είναι η απάντηση που έδωσε ο ίδιος ο Χριστός με τη στάση του κατά την επίγεια ζωή του. Ο Χριστός δεν εμφανίσθηκε στον Άννα ή στον Καιάφα ή στον Πιλάτο για τον ίδιο λόγο, για τον οποίο δεν έπεσε από το αέτωμα του ναού, όταν του το ζήτησε ο Σατανάς, αλλά ούτε και κατέβηκε από τον Σταυρό, όταν τον προκαλούσαν.

Ο Χριστός δεν θέλησε να αποκαλύψει την Ανάσταση στους θεληματικά τυφλούς, στα αυτιά των μη ακουόντων, στα όργανα της ψευτιάς και της απάτης, αλλά στους μαθητές και φίλους, που μετά από λίγο θα  πήγαιναν να κηρύξουν στα πέρατα της οικουμένης την Ανάσταση του Κυρίου τους. Γι’ αυτό και εμφανίστηκε πολλές φορές επί σαράντα ημέρες, όπως διαβάζουμε στις Πράξεις των Αποστόλων, στους μαθητές του: «παρέστησεν εαυτόν ζώντα μετά το παθείν αυτόν εν πολλοίς τεκμηρίοις δι’ ημερών τεσσαράκοντα οπτανόμενος αυτοίς και λέγων τα περί της βασιλείας του Θεού» (Πραξ. 1.3).

Για σαράντα ημέρες η Εκκλησία, ψάλλει χαρμόσυνα το «Χριστός Ανέστη» και, για όλο τον χρόνο στα εωθινά της ευαγγέλια, θυμίζει τις εμφανίσεις του Χριστού στους μαθητές και φωνάζει ότι: «Ανέστη ο Χριστός» όντως.

Ο καθένας από μας έχει υποχρέωση να διακηρύττει και τις εμφανίσεις που κάνει ο Χριστός ιδιαίτερα στον ίδιο, όχι με λόγια, αλλά με μία ζωή ενάρετη, αγωνιστική, χριστιανική.

Η συνεπής και σωστή ζωή του κάθε χριστιανού είναι ένας κήρυκας μεγαλοφωνότατος, που διαλαλεί στα πέρατα ότι: «Ανέστη Χριστός». «Αναγγείλατε τοις αδελφοίς», παρήγγειλε ο Αναστάς στην κάθε εμφάνισή του.

Την ίδια υποχρέωση όμως έχουμε και εμείς, όσοι πιστεύουμε στον Χριστό και ζήσαμε την εμφάνισή του. Ας διακηρύσσουμε, λοιπόν, με τη ζωή μας την Ανάσταση του Χριστού στους ανθρώπους γύρω μας που περιμένουν, έστω και αν δεν το γνωρίζουν, το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως του Κυρίου μας που χαρίζει σε κάθε άνθρωπο την προσωπική του ανάσταση.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων