Βουλγαρίας Δανιήλ: Την ημέρα της Ανάστασης γιορτάζουμε τη νίκη της Ζωής

Το μήνυμά του για την Ανάσταση του Κυρίου εξέδωσε ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Βουλγαρίας κ.κ. Δανιήλ τονίζοντας τη σημασία της για την ανακαίνιση του ανθρώπου και τελικά τη σωτηρία του.
Μεταξύ άλλων αναφέρει στο μήνυμά του: “Η πίστη της Εκκλησίας στο θαύμα της Ανάστασης είναι μια πίστη που βασίζεται σε προσωπική μαρτυρία. Η φωνή της Εκκλησίας μέχρι σήμερα είναι η φωνή των μυροφόρων γυναικών – αυτών των πρώτων μαρτύρων της Ανάστασης. Αυτή είναι και η φωνή των αγίων αποστόλων, οι οποίοι επί σαράντα ημέρες μετά το Πάσχα κοινωνούσαν με τον αναστημένο Σωτήρα και έγιναν «έχουμε δει με τα ίδια μας τα μάτια το μεγαλείο του» (Β’ Πέτ. 1:16)“.
Παρακάτω το μήνυμα του Μακαριωτάτου:
Η είδηση της Ανάστασης του Υιού του Θεού είναι χαρά για την ανθρώπινη καρδιά. Η μαρτυρία μας για τον Νικητή του θανάτου, τον σταυρωμένο και αναστημένο Κύριο και Σωτήρα μας Ιησού Χριστό, είναι μαρτυρία χαράς, πίστης και ελπίδας. Και γι’ αυτό το κήρυγμά μας για την Ανάσταση του Χριστού είναι ένα κήρυγμα για τον θρίαμβο της ζωής – για τη νίκη που διατήρησε, για χάρη μας, ο Θεός και Δημιουργός μας, που είναι η ίδια η Ζωή και η μόνη Πηγή της ζωής. Ο οποίος δημιούργησε τον κόσμο και τον άνθρωπο από αγάπη και ο οποίος – πάλι σε εκδήλωση της απέραντης αγάπης Του – έγινε ο Σωτήρας μας από την αμαρτία, τη φθορά και τον θάνατο (πρβλ. Ιωάννη 3:16, 10:10). Την ημέρα της Ανάστασης γιορτάζουμε τη νίκη της Ζωής.
Η πίστη της Εκκλησίας στο θαύμα της Ανάστασης είναι μια πίστη που βασίζεται σε προσωπική μαρτυρία. Η φωνή της Εκκλησίας μέχρι σήμερα είναι η φωνή των μυροφόρων γυναικών – αυτών των πρώτων μαρτύρων της Ανάστασης. Αυτή είναι και η φωνή των αγίων αποστόλων, οι οποίοι επί σαράντα ημέρες μετά το Πάσχα κοινωνούσαν με τον αναστημένο Σωτήρα και έγιναν «έχουμε δει με τα ίδια μας τα μάτια το μεγαλείο του» (Β’ Πέτ. 1:16). Αυτή είναι η φωνή του αγίου αποστόλου Θωμά, που αφού επαλήθευσε προσωπικά την αλήθεια της Ανάστασης, ομολόγησε: «Κύριέ μου και Θεέ μου!». (Ιωάννης 20:28). Αυτή είναι η φωνή όλων των αγίων που με τη χάρη του Χριστού κέρδισαν τον αγώνα κατά της αμαρτίας και έγιναν κοινωνοί της ανάστασης του Χριστού. Αυτή είναι η φωνή της αγίας Εκκλησίας, που σήμερα δεν παύει να κηρύττει και να κηρύττει το Ευαγγέλιο της βασιλείας του Θεού προσιτό σε όλους τους ανθρώπους, με πίστη στον Αναστημένο Σωτήρα και ζωή σύμφωνα με τις εντολές Του.
Από την ενανθρώπηση μέχρι το τέλος, η επίγεια ζωή του Θεανθρώπου Χριστού είναι η εκπλήρωση του θεϊκού σχεδίου, για το οποίο μαρτυρεί η Αγία Γραφή από τις πρώτες της σελίδες: «Ας δημιουργήσουμε τον άνθρωπο κατ’ εικόνα μας και καθ’ ομοίωσή μας» (Γεν. 1:26). Η εικόνα του Θεού, σύμφωνα με την οποία δημιουργηθήκαμε, δεν μπορούσε να ανέλθει στο καθ’ ομοίωσιν, όσο ο άνθρωπος, η κορωνίδα της δημιουργίας του Θεού, παρέμεινε αιχμάλωτος της αμαρτίας και του θανάτου. Γι’ αυτό ο Χριστός ενσαρκώθηκε και έζησε ανάμεσά μας – γεμάτος «χάρη και αλήθεια» (Ιωάννης 1:14), παίρνοντας τη φύση μας που έχει καταστραφεί από την αμαρτία – για να την ανανεώσει και να τη δοξάσει, ώστε «όσοι τον έλαβαν,… όσοι πίστεψαν στο όνομά Του» να «γίνουν παιδιά του Θεού» (Ιω. 1:12) και συμμέτοχοι αυτής της ανανέωσης και μεταμόρφωσης που, σύμφωνα με την αποκάλυψη του Θεού, αναμένουμε στην πραγματικότητα της νέας δημιουργίας και στο μυστήριο της κοινής ανάστασης.
Το έργο της ανθρώπινης σωτηρίας συνεχίζεται εδώ και δύο χιλιετίες σε εκείνους που είναι του Χριστού. Ακολουθώντας πιστά την εντολή του Σωτήρα (πρβλ. Ματθ. 28:19), η Εκκλησία δεν παύει να κηρύττει και να βαπτίζει, και ο Κύριος, αόρατα στα μάτια μας, συνεχίζει να προσθέτει σ’ αυτήν όσους σώζονται (πρβλ. Πράξ. 2:47). Φυσικά, το «μυστήριο της ανομίας» (2 Θεσ. 2:7) της εναντίωσης στο θέλημα του Θεού, η οποία στις μέρες μας φτάνει σε διαστάσεις και κλίμακες πρωτοφανείς στην ανθρώπινη ιστορία, αλλά γνωρίζουμε ότι ο θρίαμβος του πνεύματος της αθεΐας, του κακού και της αμαρτίας, είναι ήδη μόνο φαινομενικός, ως νίκη, υποστηριζόμενη από τον Υιό του Θεού και Υιό του ανθρώπου που αναστήθηκε από τους νεκρούς, είναι η αρχή μιας νέας εποχής – μιας εποχής στην οποία ο θάνατος έχει ακυρωθεί και καταργηθεί και δεν έχει τον τελευταίο λόγο, διότι στο μυστήριο του Σταυρού, του Τάφου και της Ανάστασης «εξηφανίσθη εντελώς ο θάνατος» (Α΄ Κορ. 15:54).
Είθε η χαρά της είδησης της Ανάστασης του Χριστού να είναι μαζί μας ανελλιπώς – όπως μας καλεί ο ίδιος ο Σωτήρας στο Ιερό Ευαγγέλιο (πρβλ. Ματθ. 28,9) και όπως μας καλούν επανειλημμένα οι απόστολοί Του: «Να χαίρεστε εν Κυρίω πάντα, και πάλι θα πω: χαίρε… ο Κύριος είναι κοντά» (Φιλ. 4:4-5). Ακόμα και στη βαθύτερη θλίψη, απελπισία και απόγνωση – να χαίρεστε! Ακόμα και σε στιγμές αμφιβολίας και στις πιο δύσκολες δοκιμασίες – να χαίρεστε! Ακόμη και αντιμέτωποι με όλη τη φαινομενική δύναμη και την παντοδυναμία του κακού – να χαίρεστε! Γιατί, όπως πανηγυρικά χαίρεται σήμερα η Εκκλησία, «Χριστός ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσαν, και εν τοις μνήμασι ζωήν χαρισάμενος» (Τρόπαριο του Πάσχα).
Ευχόμαστε εγκάρδια στην εορτή της Αναστάσεως του Χριστού όλα τα πιστά παιδιά της αγίας μας Εκκλησίας – εντός και εκτός των ορίων της πατρίδας μας, με αρχιερατικές ευχές για ειρήνη και χαρά εν Χριστώ αναστάντα εκ νεκρών.
Είθε η πανάγαθη και παντοδύναμη αγάπη του Θεού και το μεγάλο έλεος, η χάρη και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος του Θεού να είναι με όλους μας!
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Πατριάρχης Βουλγαρίας
Δανιήλ
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.