15/03/2021 15/03/2021 O Μακαριώτατος Πατριάρχης Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ ιερούργησε στο Παρεκκλήσιο που βρίσκεται στην Πατριαρχική Κατοικία στο Βουκουρέστι την Κυριακή 14 Μαρτίου και τόνισε στο κήρυγμά του με αφορμή την ευαγγελική περικοπή: «Η συγχώρεση των λαθών των άλλων είναι η πρώτη προϋπόθεση για να μπει σε αυτήν την εσωτερική ανάβαση προς την Ανάσταση, την Αγία και Μεγάλη...
15 Μαρτίου, 2021 - 8:29
Τελευταία ενημέρωση: 15/03/2021 - 8:41

«Η συγχώρεση των λαθών είναι η πρώτη προϋπόθεση»

Διαδώστε:
«Η συγχώρεση των λαθών είναι η πρώτη προϋπόθεση»

O Μακαριώτατος Πατριάρχης Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ ιερούργησε στο Παρεκκλήσιο που βρίσκεται στην Πατριαρχική Κατοικία στο Βουκουρέστι την Κυριακή 14 Μαρτίου και τόνισε στο κήρυγμά του με αφορμή την ευαγγελική περικοπή: «Η συγχώρεση των λαθών των άλλων είναι η πρώτη προϋπόθεση για να μπει σε αυτήν την εσωτερική ανάβαση προς την Ανάσταση, την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή του Αγίου Πάσχα».

«Το Ευαγγέλιο της Κυριακής της Εξορίας του Αδάμ από τον Παράδεισο δείχνει ότι η συγχώρεση των συνανθρώπων μας είναι «απαραίτητη», έτσι ώστε και εμείς να λάβουμε συγχώρεση από τον Θεό. Συγχωρούμε τα λάθη εκείνων που βρίσκονται γύρω μας και μπαίνουμε στην κατάσταση της ειρήνης και της κοινωνίας με τους συνανθρώπους μας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κάποτε μας αδίκησαν», υπογράμμισε ο Πατριάρχης της Ρουμανίας.

Σύμφωνα με τον Μακαριώτατο, η συγχώρεση «μας κάνει ελεύθερους».

«Η συγχώρεση προϋποθέτει απελευθέρωση από μια εγωιστική κατάσταση, από εχθρότητα προς τους συναδέλφους και είσοδο σε μια κατάσταση κοινωνίας με τον Θεό. Μας κάνει ελεύθερους να προσευχόμαστε περισσότερο στον Θεό» αναφέρει ο Μακαριώτατος και συνέχισε λέγοντας: «Η συγχώρεση είναι επίσης μια κατάσταση κοινωνίας που μας βοηθά να είμαστε πιο δεκτικοί σε όσους βρίσκονται γύρω μας και πιο ελεήμονες. Όταν συγχωρούμε τα λάθη εκείνων που μας αναστατώνουν, τότε μοιάζουμε με τον φιλεύσπλαχτο και συγχωρούμενο Θεό».

Ο Πατριάρχης εξήγησε στη συνέχεια το ρόλο και την ουσία της νηστείας

«Η νηστεία είναι μια πνευματική θυσία, μια αυτοθυσία ή μια προσφορά στον Θεό, σαν ευγνωμοσύνη για το δώρο της ζωής και την επιθυμία να αγιάσουμε στη ζωή, και αυτή η αυτοθυσία δείχνει ότι ο άνθρωπος που νηστεύει και προσεύχεται εκτιμά τον Ζωοδότη Θεό περισσότερο από τα υλικά δώρα που λαμβάνει από Αυτόν. Αγαπάμε πρώτα τον Θεό, τον Δότη της ζωής και έπειτα απολαμβάνουμε περιορισμένα και παροδικά τα υλικά δώρα.» τονίζει ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ρουμανίας.

«Η νηστεία είναι μια αλλαγή, μια μετάβαση από το πάθος της απληστίας για το υλικό, στην αρετή της γενναιοδωρίας. Επομένως, κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής μετατρέπουμε την πείνα και τη σωματική δίψα σε πείνα και δίψα για τον Θεό. Αν συνδυάσουμε τη νηστεία με την προσευχή, μετατρέπουμε τη σωματική πείνα σε πείνα για τον Θεό, μετατρέπουμε τη φυσική δίψα σε δίψα για τον Θεό».

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων