30/05/2022 30/05/2022 «Η ασθένεια δεν είναι πάντα συνέπεια της αμαρτίας». Αυτά υπογράμμισε στο θείο κήρυγμά του ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ την Κυριακή του Τυφλού από το Παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου της Πατριαρχικής Κατοικίας. Της Σβετλάνα Λεβίτσκι «Η ασθένεια είναι συχνά μια ευκαιρία για τον Θεό να δείξει την ελεήμονα αγάπη Του, τη θεραπευτική Του δύναμη και...
30 Μαΐου, 2022 - 13:10
Τελευταία ενημέρωση: 30/05/2022 - 13:01

Πατριάρχης Ρουμανίας: “Η ασθένεια δεν είναι πάντα συνέπεια της αμαρτίας”

Διαδώστε:
Πατριάρχης Ρουμανίας: “Η ασθένεια δεν είναι πάντα συνέπεια της αμαρτίας”

«Η ασθένεια δεν είναι πάντα συνέπεια της αμαρτίας». Αυτά υπογράμμισε στο θείο κήρυγμά του ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ την Κυριακή του Τυφλού από το Παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου της Πατριαρχικής Κατοικίας.

Της Σβετλάνα Λεβίτσκι

«Η ασθένεια είναι συχνά μια ευκαιρία για τον Θεό να δείξει την ελεήμονα αγάπη Του, τη θεραπευτική Του δύναμη και να επισημάνει ότι κάποιοι άνθρωποι που είναι άρρωστοι γίνονται περισσότερο μάρτυρες του Χριστού και της θεότητάς Του σε σχέση με εκείνους που είναι υγιείς», επεσήμανε ο Μακαριώτατος.

«Συχνά, όσοι υποφέρουν από μια ασθένεια αφού θεραπευθούν είναι πολύ πιο ευγνώμονες και πιο ομολογητές της αγάπης του Θεού στους ανθρώπους», είπε ο Πατριάρχης Ρουμανίας.

Μια νέα προοπτική

Ο Μακαριώτατος ανέφερε ότι είναι διδακτικό το έργο του Θεού: «Το έργο του Θεού φαίνεται συχνά όταν τα βάσανα μετατρέπονται σε νίκη. Ο σκοπός του έργου του Θεού είναι ο ίδιος, είτε οι άνθρωποι περνάνε βάσανα είτε απολαμβάνουν πολλές χάρες ή ευεργετήματα: Δηλαδή να φέρει τον άνθρωπο πιο κοντά στον Θεό, να ενισχύσει την κοινωνία αγάπης μεταξύ των ανθρώπων.

Δεν ζήτησε τίποτα

Πρέπει επίσης να σημειωθεί, είπε ο Μακαριώτατος κ.κ. Δανιήλ, ότι αυτός ο εκ γενετής τυφλός δεν ζήτησε τίποτα: «Δεν ζήτησε από τον Ιησού να τον θεραπεύσει, ούτε ο Ιησούς ζήτησε από τους μαθητές του να τον θεραπεύσουν.

Όμως, με δική του πρωτοβουλία, ο Σωτήρας Ιησούς Χριστός τον θεράπευσε».

Λόγοι θεραπείας

Ο Μακαριώτατος μίλησε επίσης για τους λόγους αυτής της θεραπείας: «Παρατηρούμε ότι ο Ιησούς κάνει αυτό το θαύμα επειδή η ίδια η εκ γενετής ασθένεια αυτού του τυφλού είναι το αποτέλεσμα μιας κρίσης του Θεού, ενός μυστηριώδους έργου Του στον κόσμο για να ενισχύσει την πίστη των ανθρώπων».

«Είναι οι φθονεροί Φαρισαίοι που, όταν ο Ιησούς έκανε θαύματα, ταράχτηκαν, ειδικά αν τα θαύματα γίνονταν το Σάββατο. Ωστόσο, ο Σωτήρας Ιησούς Χριστός έδειξε ότι το καλό πρέπει να γίνεται κάθε μέρα», επεσήμανε.

Γιατί το χρίσμα

«Για δύο λόγους χρίζει αυτόν τον τυφλό εκ γενετής και τον στέλνει στην Κολυμβήθρα του Σιλωάμ. Πρώτον, να δει τη βαθιά του ταπείνωση και την ισχυρή πίστη του. Δεύτερον, για να δουν όσο το δυνατόν περισσότεροι ότι είχε τυφλωθεί. Όταν του είπε να πάει να πλυθεί στην Κολυμβήθρα του Σιλωάμ, αυτός ο εκ γενετής τυφλός έδειξε ταπεινοφροσύνη και πίστη ότι αυτό που του είπε ο Ιησούς θα γινόταν πραγματικότητα».

Οι εξομολογήσεις του θεραπευμένου τυφλού

Ο εκ γενετής τυφλός έκανε δύο εξομολογήσεις μετά την ίασή του: «Στην πρώτη φάση ομολόγησε τη θεραπευτική δύναμη του Ιησού και στο τέλος ομολόγησε τη θεότητά Του. Με αυτό βλέπουμε ότι η τύφλωση είναι λιγότερο σοβαρή από την πνευματική τύφλωση, επειδή αυτός ο εκ γενετής τυφλός θεραπεύτηκε και η πίστη του ενισχύθηκε, ενώ η πνευματική τύφλωση των φθονερών Φαρισαίων δεν θεραπεύτηκε από τον Ιησού.

Με αυτό διαπιστώνουμε ότι το Ευαγγέλιο αντιπαραβάλλει την πίστη και την ομολογία του τυφλού που θεραπεύτηκε από τον Ιησού με την απιστία των Φαρισαίων που, αν και είδαν πολλά θαύματα, δεν πίστεψαν στον Ιησού και προσπάθησαν να Τον δυσφημήσουν και να ισχυριστούν ότι είναι αμαρτωλός άνθρωπος».

Ο θεραπευμένος τυφλός ομολογεί τη θεότητα του Χριστού

Συνοπτικά ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ είπε ότι:

• Το ευαγγέλιο μας δείχνει ότι η ασθένεια δεν είναι πάντα το αποτέλεσμα της αμαρτίας, αλλά μπορεί επίσης να είναι μια ευκαιρία να φανερωθεί το έργο του Θεού στον κόσμο για να ενισχύσει την πίστη των ανθρώπων.
• Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού από τον Σωτήρα Ιησού Χριστό τον κάνει βαθιά πιστό και ομολογητή πρώτα της θεραπευτικής θεϊκής Του δύναμης και μετά της θεότητάς Του.
• Μαθαίνουμε από το ευαγγέλιο ότι, στην πραγματικότητα, η πίστη είναι γνώση πέρα από τις αισθήσεις των ανθρώπων. Είναι μια πνευματική γνώση της παρουσίας και του έργου του Θεού στον κόσμο και στις ζωές των ανθρώπων.

 

Με πληροφορίες από basilica

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων