28/01/2021 28/01/2021 Mε επικεφαλής τον ζωγράφο-ψηφιδογράφο Daniel Codrescu συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή των μωσαϊκών του Εθνικού Καθεδρικού Ναού στο Βουκουρέστι. Η αποστολή της ομάδας είναι να συμβάλει στη δημιουργία ενός ακόμα συμβόλου ταυτότητας και ενότητας των απανταχού Ρουμάνων. Το μωσαϊκό του Εθνικού Καθεδρικού Ναού είναι το μεγαλύτερο και πιο περίπλοκο αυτού του είδους, που κατασκευάζεται...
28 Ιανουαρίου, 2021 - 10:16
Τελευταία ενημέρωση: 28/01/2021 - 13:01

Τα μωσαϊκά του Εθνικού Καθεδρικού Ναού στο Βουκουρέστι

Διαδώστε:
Τα μωσαϊκά του Εθνικού Καθεδρικού Ναού στο Βουκουρέστι

Mε επικεφαλής τον ζωγράφο-ψηφιδογράφο Daniel Codrescu συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή των μωσαϊκών του Εθνικού Καθεδρικού Ναού στο Βουκουρέστι. Η αποστολή της ομάδας είναι να συμβάλει στη δημιουργία ενός ακόμα συμβόλου ταυτότητας και ενότητας των απανταχού Ρουμάνων.

Το μωσαϊκό του Εθνικού Καθεδρικού Ναού είναι το μεγαλύτερο και πιο περίπλοκο αυτού του είδους, που κατασκευάζεται στη Ρουμανία. Απασχολεί 50 άτομα, τα οποία χρησιμοποιούν περίπου 16 κιλά ψηφίδων  ανά τετραγωνικό μέτρο.

Ο Daniel Codrescu εξηγεί την πνευματική αποστολή του έργου: «Οι εικόνες που αναπαρίστανται δεν είναι καθαρά διακοσμητικά στοιχεία, αλλά διαμεσολαβούν στο λειτουργικό έργο. Συμμετέχουν αναμφισβήτητα στο έργο της εμβάθυνσης της πίστης, εξυψώνοντας το ον και ενώνοντάς το εν θυσιαστικώ πνεύματι με τον Χριστό. Η πρόσωπο με πρόσωπο συνάντηση με τον Θεό απαιτεί την εμφάνιση της κατάστασης της τελειότητας της θεϊκής εικόνας που αποκαλύπτεται στον Χριστιανό, ο οποίος αναζητά την τελειότητα», λέει. «Αυτή η συνάντηση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μέσω της εικόνας, η οποία αποτελεί από μόνη της αναπαράσταση της αμετάβλητης και σταθερής εικόνας του Θεού και των αγίων μέσω των οποίων Αυτός δοξάζεται».

Τα πιο δύσκολα εικονογραφικά έργα, αυτά που βρίσκονται στον θόλο, έχουν ολοκληρωθεί, αλλά οι εργασίες στο βωμό θα συνεχιστούν μέχρι πριν από το Πάσχα. Οι ζωγράφοι πρέπει ακόμα να οριστικοποιήσουν τα διακοσμητικά μοτίβα κάτω από το θόλο της Πλατυτέρας και πρέπει ακόμα να κάνουν τη ζωγραφική με την τεχνική της ψηφιδογραφίας στο πίσω μέρος του καταπετάσματος.

Η Πλατυτέρα έχει ύψος 16 μέτρων. Είναι η μεγαλύτερη ψηφιδωτή αναπαράσταση της μητέρας του Θεού στη Ρουμανία και μία από τις μεγαλύτερες στον Ορθόδοξο κόσμο.

Το ψηφιδωτό που τελείωσε στο βωμό και στο τέμπλο αντιπροσωπεύει το 20% της περιοχής της ζωγραφικής του Καθεδρικού Ναού της Σωτηρίας του Έθνους: 3.000 τ.μ. επί ενός συνόλου περίπου 15.000 τ.μ.

Ένα δώρο μεγάλης τιμής στον οίκο του Κυρίου

Το καταπέτασμα του Εθνικού καθεδρικού ναού είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο: 23,8 με 17,1 μ. Περισσότερα από 4.000.000 ψηφιδωτά πλακάκια, βάρους περίπου 8 τόνων, έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι στιγμής για την μετόπη, που είναι ορατή από τον κυρίως ναό, στην οποία η ομάδα εργάστηκε το 2018 περίπου 10 μήνες.

«Η τεχνική του μωσαϊκού είναι η πιο εκφραστική, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του Εθνικού Καθεδρικού Ναού»,  λέει ο Daniel Codrescu.

«Λόγω της ιδιαίτερης λαμπρότητας και της ύλης του, το μωσαϊκό έχει μια ειδική ποιότητα που επιτρέπει στην εικόνα να εμφανίσει έναν εξαιρετικά δυναμικό χαρακτήρα, αλλάζοντας την αισθητηριακή αντίληψη του θεατή ανάλογα με την ώρα της ημέρας ή τον τρόπο που κυκλοφορεί το φως», εξηγεί.

«Εργαζόμαστε με τη συνειδητοποίηση ότι επιδεικνύουμε ένα πολύτιμο δώρο στη Βουλή του Κυρίου, δηλαδή στον τόπο όπου η Βασιλεία του Θεού κατεβαίνει στη γη», λέει ο ζωγράφος Ντάνιελ Κόντρσκου.

Έτσι, η αποστολή του ζωγράφου του μωσαϊκού είναι να βοηθήσει τον πιστό να αισθανθεί ότι βρίσκεται σε ένα μέρος όπου η Βασιλεία του Θεού κατεβαίνει στη γη.

Επομένως, τα χρησιμοποιούμενα υλικά πρέπει να είναι της υψηλότερης ποιότητας. Η πρώτη ύλη προέρχεται από την Ιταλία, όπου είναι οι καλύτεροι προμηθευτές στον κόσμο.

Τα ψηφιδωτά πλακάκια είναι Orsoni Venezia 1888, έχουν το πλουσιότερο χρώμα και επιτρέπουν το πιο εκλεπτυσμένο παιχνίδι του φωτός ανάλογα με την ώρα της ημέρας και την τοποθεσία του θεατή. Η πέτρα Carrara και το μάρμαρο, επίσης από την Ιταλία, χρησιμοποιούνται για εσωτερική διακόσμηση.

«Προσπαθήσαμε να επιλέξουμε τους καλύτερους προμηθευτές που προσφέρουν επίσης εγγύηση: αυτό συνεπάγεται επίσης τη χρωματική σταθερότητα των υλικών. Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Δανιήλ φρόντισε να είναι τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν αρίστης ποιότητας», λέει ο ζωγράφος.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται εξασφαλίζουν υψηλή αντοχή με την πάροδο του χρόνου, χωρίς απώλεια αισθητικών ιδιοτήτων, απαιτούν πολύ χαμηλό κόστος συντήρησης, και μπορούν εύκολα να καθαριστούν.

Η νότια αψίδα θα έχει στο κέντρο τη Γέννηση του Κυρίου και θα δείξει μερικά από τα θαύματα Του. Στο κάτω μέρος θα υπάρχουν αγιογραφίες με ιερούς μάρτυρες και ομάδες ρουμάνων αγίων.

Σύμβολο της ταυτότητας και της ενότητας των Ρουμάνων

Ο Daniel Codrescu λέει ότι το εικονογραφικό έργο του καθεδρικού ναού είναι εμπνευσμένο από τη βυζαντινή τέχνη και τη μεσαιωνική ρουμανική τέχνη», εξηγεί.

«Αυτό μπορεί να εκφραστεί πλήρως μόνο με την πραγματική υπόθεση της εικονογραφίας μας για τη βυζαντινή παράδοση, δηλαδή από την αγκυροβόληση στο ασφαλές έδαφος μιας παράδοσης αιώνων. Η παράδοση είναι μια ζωντανή αλυσίδα που ξεκινά από το παρελθόν, ζει στο παρόν και αποφέρει καρπούς στο μέλλον», λέει.

Κατάλαβα από τον μεγάλο θεολόγο Dumitru Stăniloae ότι ο ρουμανικός λαός από τη μία πλευρά γαλουχήθηκε λατινικά, αλλά από την άλλη πλευρά μεγάλωσε στην πνευματικότητα των ιερών πατέρων», εξηγεί ο ζωγράφος.

«Αυτές οι πτυχές μας ξεχωρίζουν από την άποψη της ταυτότητας από τους Δυτικούς, καθώς και από τους άλλους λαούς της Ανατολής, δημιουργώντας μια κατάσταση ενιαίας πνευματικότητας που καθορίζει την ύπαρξη του έθνους μας».

«Το έργο του Εθνικού Καθεδρικού ναού είναι κάτι περισσότερο από μια χριστιανική απόδειξη της ταυτότητας του ρουμανικού λαού, είναι ένα σύμβολο ενότητας, ειρήνης και αγάπης του λαού, κάτω από το οποίο καλούμαστε σε κάθε χτύπημα του κουδουνιού».

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων