20/02/2023 20/02/2023 Στην παράσταση «Το δάκρυ της Παναγίας…Ένας ύμνος για την Σμύρνη», στην οποία για πρώτη φορά στην ιστορία του θεάτρου ενσαρκώνεται, με πολύ σεβασμό, η Υπεραγία Θεοτόκος, αναφέρθηκε αποκλειστικά ο σκηνοθέτης Μενέλαος Τζαβέλλας και η πρωταγωνίστρια Γεωργία Ζώη στην Pemptousia TV. Δείτε τα όσα ανέφεραν ο Μενέλαος Τζαβέλλας και η Γεωργία Ζώη στη συνέντευξη και την...
20 Φεβρουαρίου, 2023 - 13:38
Τελευταία ενημέρωση: 20/02/2023 - 13:50

“Το δάκρυ της Παναγίας” στην Pemptousia TV

Διαδώστε:
“Το δάκρυ της Παναγίας” στην Pemptousia TV

Στην παράσταση «Το δάκρυ της Παναγίας…Ένας ύμνος για την Σμύρνη», στην οποία για πρώτη φορά στην ιστορία του θεάτρου ενσαρκώνεται, με πολύ σεβασμό, η Υπεραγία Θεοτόκος, αναφέρθηκε αποκλειστικά ο σκηνοθέτης Μενέλαος Τζαβέλλας και η πρωταγωνίστρια Γεωργία Ζώη στην Pemptousia TV.

Δείτε τα όσα ανέφεραν ο Μενέλαος Τζαβέλλας και η Γεωργία Ζώη στη συνέντευξη και την δημοσιογράφο Σβετλάνα Λεβίτσκι ΕΔΩ

Κάμερα: Αντώνης Βαραμπούτης
Μοντάζ: Μαριάνθη Ματζίρη

Η παράσταση, η οποία φιλοξενείται στο θέατρο Αλκμήνη, έγινε σε σκηνοθεσία του Μενέλαου Τζαβέλλα, σε κείμενο του συγγραφέα Θανάση Ν. Σταυρόπουλου και σε παραγωγή της εταιρείας ”ΔΙΩΝΗΣ-ΑΙΝΙΓΜΑ”. Διοργανώνεται υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ιεράς Μητρόπολης Παροναξίας, της Ιεράς Μητρόπολης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης, και της Ιεράς Μητρόπολης Σύρου.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, οι ερωτηθέντες κλήθηκαν μεταξύ άλλων να απαντήσουν στο ερώτημα του αν η τέχνη μπορεί να προβάλλει την αγιότητα.

Ο κ. Τζαβέλλας τόνισε ότι αυτό εξαρτάται από το ποιος το αναλαμβάνει, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στην τηλεοπτική σειρά «Άγιος Παΐσιος. Από τα Φάρασα στον Ουρανό», παραγωγής του Ινστιτούτου Άγιος Μάξιμος ο Γραικός:

«Είναι ανάλογα με το ποιος θέλει να ασχοληθεί με αυτό το αντικείμενο. Ζούμε σε μία χώρα, όπου δεν τους αφορά το θρησκευτικό θέατρο. Εγώ αυτό που θέλω να κάνω με την κυρία Ζώη η οποία είναι και η εταιρεία παραγωγής ΔΙΩΝΗΣ ΑΙΝΙΓΜΑ, είναι η αναβίωση του λεγόμενου θρησκευτικού δράματος. Βεβαίως υπάρχουν και πολλοί σημαντικοί άνθρωποι που το στηρίζουν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι δύο εξαιρετικές ταινίες «Ο Άνθρωπος του Θεού» (η ζωή του Αγίου Νεκταρίου) η οποία ήταν εξαιρετική, αλλά ας μου επιτραπεί το εξής: Είδα την ζωή του Αγίου Παϊσίου όπου θεωρώ ότι είναι ό,τι πιο σπουδαίο έχει γίνει στην Ελλάδα. Δεν μιλάμε για την παραγωγή, δεν μιλάμε για τους ηθοποιούς, συγχαίρω τον σκηνοθέτη και όλη την ομάδα, μιλάμε ότι πιάσανε ποιος ήταν ο Άγιος Παΐσιος, γιατί ήταν ο Άγιος Παΐσιος, πώς έγινε ο Άγιος Παΐσιος. Να σας πω την αλήθεια αυτό θέλω να κάνω: Θέλω μέσα από την τέχνη μου να παρουσιάσω πράγματα τα οποία ο άλλος θα μάθει. Εγώ δηλαδή όποτε έβλεπα τον Άγιο Παΐσιο βούρκωναν τα μάτια μου. Αυτή η αγάπη του για τον Θεό! Είναι σαν να βλέπεις μπροστά σου τον Άγιο, ναι βλέπεις έναν ηθοποιό, αλλά ταυτίζεσαι. Συγχαρητήρια στην παραγωγή του Ινστιτούτου Άγιος Μάξιμος ο Γραικός. Ήταν εξαιρετική δουλειά. Περιμένουμε και τον δεύτερο κύκλο. Σας συγχαίρω που είχατε αυτήν την πρωτοβουλία και να έχετε και άλλες πρωτοβουλίες να κάνετε τέτοια πράγματα. Να πω την αλήθεια η πολιτεία δεν βοηθάει. Η Εκκλησία βοηθάει».

Στην ίδια ερώτηση η καταξιωμένη ηθοποιός κ. Ζώη υπογράμμισε ότι η τέχνη μπορεί να δώσει πανανθρώπινα μηνύματα:

«Η τέχνη, και το θέατρο και το σινεμά και η τηλεόραση, εφόσον είναι τέχνη, εφόσον κάνουμε τέχνη, γιατί δεν είναι όλες οι ταινίες, όλα τα σίριαλ, όλες οι παραστάσεις τέχνη, υπάρχει και το στοιχείο της επιλογής, θεωρώ ότι είναι οι ιδανικοί φορείς τέτοιων μηνυμάτων. Και απόδειξη η παράστασή μας. Πέρυσι είχα κάνει πάλι δική μου παραγωγή, γιατί και αυτό είναι δική μου παραγωγή, το «Εγώ η Λένγκω» (του Βασίλη Γιαννόπουλου σε σκηνοθεσία Κατερίνας Μαντέλη) που ήταν τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, και πάλι περνούσε και η τέχνη και η παράδοση, και άγγιζε τον θεατή, τον αγκάλιαζε, του περνούσε όλα αυτά τα μηνύματα, του κουράγιο και της συγχώρεσης, και της αγάπης, και της καρτερίας. Ναι η τέχνη, εφόσον την εντάξουμε πραγματικά με ενσυναίσθηση μέσα στο θέατρο, στο σινεμά, στην τηλεόραση, στη ζωγραφική, στη μουσική, τότε βεβαίως μπορεί να δώσει τέτοια μηνύματα, πανανθρώπινα».

Τζαβέλλας: Αυτή η παράσταση είναι σημαδιακή για μένα

Αναφερόμενος στις δυσκολίες που αντιμετώπισε για την πραγματοποίηση της παράστασης καθώς και στο γιατί ανέλαβε να σκηνοθετήσει μία τέτοια παράσταση με θρησκευτικό περιεχόμενο ο κ. Τζαβέλλας, μεταξύ άλλων είπε:

«Έπρεπε να αποδοθεί με μία σεμνότητα, όπως η Παναγία μας ήταν σεμνή. Δεν ήταν εύκολο. Θεωρώ ότι η πίστη μου με βοήθησε να αποδώσω με αυτόν τον τρόπο την παράσταση. Με έναν τρόπο που και ο θεατής θα παραξενευτεί αλλά θα νιώσει και τη γαλήνη της μετάβασης από τη Σμύρνη προς τον γολγοθά».

Είναι ευλογία που ήρθε αυτό το έργο γιατί μέσα από αυτό έγινα και εγώ καλύτερος άνθρωπος. Μελέτησα πολύ τις γραφές. Μελέτησα πάρα πολύ ύμνους της θρησκείας μας, και σας πληροφορώ ότι με έκανε καλύτερο άνθρωπο. Ήρθα πιο κοντά στο Θεό με την καλή έννοια. Δηλαδή μέσα από αυτήν την παράσταση βοηθήθηκα ως άνθρωπος, βοηθήθηκε η ψυχή μου. Και αυτό δεν έχει περάσει μόνο σε εμένα αλλά και στους ηθοποιούς μου οι οποίοι είναι εξαιρετικοί, και είναι άνθρωποι που πιστεύουν, και το αγκάλιασαν με πολύ αγάπη.

Αυτή η παράσταση είναι για μένα σημαδιακή. Δηλαδή μετά από αυτό τι άλλο να κάνεις; Θεωρώ ότι είναι μεγάλη ευλογία από το Θεό που μας έχει έρθει αυτή η παράσταση και η ανταπόκριση.
Είναι μία παράσταση που πάντα ήθελα να κάνω. Από την αρχή της πορείας μου ήθελαν να ασχοληθώ με το λεγόμενο θρησκευτικό θέατρο, κάτι το οποίο δυστυχώς δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Παρόλο που γνώρισα και αντιμετώπισα πολλές δυσκολίες από το χώρο».

Γεωργία Ζώη: Αισθάνθηκα πραγματικά μία θεία παρέμβαση

Μιλώντας για τον ρόλο της, η πολυβραβευμένη ηθοποιός κ. Ζώη ανέφερε:

«Ενθουσιάστηκε με την ιδέα χωρίς να σκεφτώ τον αντίκτυπο που μπορεί να είχε ένας τέτοιος ρόλος στην κοινωνία, στους συναδέλφους, στο θέατρο, στο κοινό. Το θεώρησα ότι είναι ευλογία να κάνω έναν τέτοιο ρόλο που όμως πραγματικά να ήταν ένας ρόλος πιθανόν παγίδα, θα ήταν ένα μεγάλο ρίσκο. Εκείνη τη στιγμή δεν το σκέφτηκα καθόλου. Είπα αμέσως ναι αφού διαβάσω το κείμενο. Μόλις διάβασα το κείμενο, το επιβεβαίωσα και με πολύ χαρά ξεκινήσαμε τις πρόβες έχοντας άγνοια κινδύνου. Την ημέρα που ανέβηκα στη σκηνή, αφού πια είχαν ολοκληρωθεί οι πρόβες και όλα αυτά ξέροντας τα λόγια, τις κινήσεις, τότε μόνο συνειδητοποίησα τι ρίσκο μεγάλο είχα πάρει. Και όμως σαν μία ώθηση θεϊκή να με σήκωσε ξαφνικά και να μου έδωσε το ρόλο. Δηλαδή εκείνη τη στιγμή αισθάνθηκα ότι τον είχα τον ρόλο. Δεν ήταν μόνο οι πρόβες, τα λόγια και όλα αυτά. Αισθάνθηκα πραγματικά μία θεία παρέμβαση. Από εκεί και πέρα η απήχηση και το αντίκρισμα στο κοινό ήταν συγκινητικό. Ευγνωμονώ τον σκηνοθέτη Μενάλαο Τζαβέλλα και τον συγγραφέα Θανάση Σταυρόπουλο που με σκέφτηκαν και οι δύο να ενσαρκώσω τη Μητέρα του Θεού».

«Κάθε φορά που παίζω αυτόν τον ρόλο αισθάνομαι σαν να είμαι στην Εκκλησία, σαν να είναι μία Θεία Λειτουργία. Με την Εκκλησία είμαι στενά συνδεδεμένη, και λόγω καταγωγής καθώς ο παππούς ήταν ιερέας, δάσκαλος και θύμα του εμφυλίου πολέμου, ο πατέρας μου και οι θείοι μου ήταν ψαλτάδες», πρόσθεσε.

Το δάκρυ της παναγίας θα ταξιδέψει στο σημείο μηδέν στον Άγιο Νικόλαο

Στην ερώτηση για το αν η παράσταση θα παραμείνει στην Ελλάδα, ο κ. Τζαβέλλας δήλωσε:

«Το δάκρυ της Παναγίας θα ταξιδέψει και εκτός Ελλάδος, μετά από πρόσκληση της Λούλας Λόη Αλαφογιάννη (Πρόεδρος και Ιδρύτρια του Ευρωαμερικανικού Συμβουλίου Γυναικών) και της Αρχιεπισκοπής Αμερικής όπου θα παίξουμε, από ό,τι λέμε, στον Άγιο Νικόλαο στο σημείο μηδέν, ετοιμάζουμε μία περιοδεία στις ΗΠΑ. Αν πάνε όλα καλά θα πάμε και Γερμανία. Ετοιμάζουμε και στην Ελλάδα. Σκεφτόμαστε να κάνουμε και μία παράσταση στον Ιερό Ναό της Παναγίας της Τήνου για τα 200 χρόνια εύρεσης της εικόνας».

Πρωταγωνιστούν:

ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΩΗ
ΑΝΝΑ ΜΩΡΑΙΤΟΥ
ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΟΛΚΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ
ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΑΠΑΛΙΑΡΗΣ (ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΝΤΖΕΟΓΛΟΥ β Ά διανομή)
ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ (ΕΛΕΝΗ ΜΑΡΜΑΡΟΥ βΆ διανομή)

Εκκλησιαστικοί ύμνοι:

ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΟΛΚΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΩΗ
ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΑΠΑΛΙΑΡΗΣ (ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΝΤΖΕΟΓΛΟΥ βΆ διανομή)

Συντελεστές:

Κείμενο: Θανάσης Ν. Σταυρόπουλος
Σκηνοθεσία: Μενέλαος Β. Τζαβέλλας
Διδασκαλία Εκκλησιαστικών ύμνων: Σταύρος Βόλκος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αρετή Τσιαμπόκαλου
Σκηνογράφος: Παναγιώτης Γάκης
Φωτισμοί: Μενέλαος Β. Τζαβέλλας
Φωτογραφίες: Μάνος Βλαστός
Γραφιστική επιμέλεια αφίσας: Αντιγόνη Παναγιωτοπούλου
Διεύθυνση και Οργάνωση παραγωγής: Μενέλαος Β. Τζαβέλλας
Μουσική Επιμέλεια: Πολυδεύκης Πολυδεύκη
Hair stylist – Makeup artist: Ευσταθία Τζαβέλλα
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία ”ΔΙΩΝΗΣ-ΑΙΝΙΓΜΑ”

ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ
Αλκμήνης 8-12, Αθήνα 118 54
τηλ. 2103428650 – [email protected]
στάση μετρό: Κεραμεικός

*Το θέατρο είναι προσβάσιμο από άτομα με αναπηρία

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
Δευτέρα και Τρίτη
20 & 21 Φεβρουαρίου 2023
27 & 28 Φεβρουαρίου 2023

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 21.00

Διάρκεια παράστασης: 90′
(χωρίς διάλειμμα)

ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ:
15€ γενική είσοδος
12€ φοιτητικό, ανέργων, ΑΜΕΑ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ:
Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου)
Τηλεφωνικά: 210 7234567
Online: www.ticketservices.gr

Διαβάστε ακόμη: Η ηθοποιός Γεωργία Ζωή στο ope.gr για την υποβάθμιση των πτυχίων των καλλιτεχνών

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων