24/09/2020 24/09/2020 Ερώτηση στον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδαλιά διατύπωσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος «Έχει δοθεί εντολή προς τα μέλη της Δημοκρατική εκλεγμένης και εντιμοτάτης Ελληνικής Κυβερνήσεως να μη μεταλαμβάνουν των Αχράντων Μυστηρίων στην Εκκλησία; και αν ναι από ποιον;». Προ της απολύσεως της Θείας Λειτουργίας της Κυριακής 20 Σεπτεμβρίου,...
24 Σεπτεμβρίου, 2020 - 19:16
Τελευταία ενημέρωση: 24/09/2020 - 19:33

«Εντολή στα μέλη της Κυβέρνησης να μη μεταλαμβάνουν;»

Διαδώστε:
«Εντολή στα μέλη της Κυβέρνησης να μη μεταλαμβάνουν;»

Ερώτηση στον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδαλιά διατύπωσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος «Έχει δοθεί εντολή προς τα μέλη της Δημοκρατική εκλεγμένης και εντιμοτάτης Ελληνικής Κυβερνήσεως να μη μεταλαμβάνουν των Αχράντων Μυστηρίων στην Εκκλησία; και αν ναι από ποιον;».

Προ της απολύσεως της Θείας Λειτουργίας της Κυριακής 20 Σεπτεμβρίου, ο Σεβασμιώτατος θεώρησε καλό να απαντήσει σε μια πρόκληση που εδέχθηκε η Εκκλησία μας τελευταία από τηλεοράσεως. Μιλάμε για το ότι ο ‘Υπουργός Πολιτικής Προστασίας κ. Ν. Χαρδαλιάς, ερωτώμενος να σχολιάσει τη μετοχή στο Ποτήριο της Ζωής, στη Θεία Ευχαριστία, του Κυβερνητικού Στελέχους του Υπουργείου Εξωτερικών κ. Γ. Κουμουτσάκου, απήντησε ότι μερικοί δεν έχουν επιλέξει να προβάλλουν την πίστη τους, αλλά όλα τα Κυβερνητικά Στελέχη οφείλουν να τηρούν απαρεγκλίτως τις παροτρύνσεις των ειδικών λοιμωξιολόγων προς αποφυγήν διαδόσεως του κορωναιού.

Πράγματι τον τελευταίο καιρό μερικοί προσπαθούν να δημιουργήσουν θέμα με τη Θεία Ευχαριστία και τον τρόπο μεταδόσεώς της στην Εκκλησία. Παραδείγματος χάρη ο Καθηγητής Πολιτικής της Υγείας στο Imperial College του Λονδίνου κ. Ηλίας Μόσιαλος και ο επίσης Καθηγητής Γενετικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Γενεύης κ. Μανώλης Δερμιτζάκης διεμήνυσαν από τηλεοράσεως ότι μέσω της Λαβίδος που μεταδίδομε τη Θεία Ευχαριστία στις Εκκλησίες μας, μεταδίδομε και τον ιο Covid-19, τον λεγόμενο κορωναιό. Οι γνώμες τους, μάλιστα, παρετηρήθη ότι είναι αποτέλεσμα επιστημονικής παρατηρήσεως.

Ο Σεβασμιώτατος καταλήγοντας παρετήρησε τα εξής: «Θα ήθελα να παρακαλέσω τους δύο πιο πάνω έγκριτους Καθηγητές να μας πούν ποια βιβλιογραφία χρησιμοποιούν για να καταλήξουν στα πιο πάνω συμπεράσματά τους; Η Στατιστική δεν είναι Επιστήμη; Δώδεκα χιλιάδες Κληρικοί στην Ελλάδα, Πρεσβύτεροι, Επίσκοποι και Διάκονοι κοινωνούμε τον Λαό του Θεού στις Εκκλησίες και κατόπιν καταλύουμε το Άγιο Ποτήριο. Γιατί μέχρι σήμερα ούτε ένα κρούσμα Κληρικού δεν έχει αναφερθή που να του μετεδόθη από τη Θεία Μετάληψη ο κορωναιός; Όσο για τον κ. Χαρδαλιά, τον ρωτούμε: “Υπάρχει κάποια Κ.Υ.Α. που απαγορεύει την μετάδοση της Θείας Κοινωνίας με την Ιερά Λαβίδα στις Εκκλησίες; Και κυρίως, στα Κυβερνητικά Στελέχη, στους κ. Υπουργούς, έχει δοθή εντολή να μη κοινωνούν των Αχράντων Μυστηρίων στους Ναούς μας προς παραδειγματισμόν του Λαού μας; Κι αν ναί, ποιος έδωσε την εντολή αυτή;»

Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο:

 

Τό Σαββατοκύριακο 19 και 20 Σεπτεμβρίου η Ιερά Μητρόπολις είχε την ευλογία και την τιμή να απολαύση διπλή χαρά. Η νήσος Αμμουλιανή, ιδιοκτησία της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου που την πρόσφερε ως δώρο το 1922 στα παιδιά της τους Αμμουλιανιώτες που πρόσφυγες κατέφυγαν στη Μητέρα Ελλάδα από την Επαρχία Προικοννήσου της Προποντίδας, από τα Μαρμαρονήσια και τ’ αγιονέρια της Πόλης, τιμά την έλευση του Αντιγράφου της περιπύστου Εικόνος της Σεβασμίας Μονής Κουτλουμουσίου της Παναγίας της Γιάτρισσας της Στυλαρινής, που το 2018 την υποδέχτηκε με δάκρυα στα μάτια. Και επίσης η Ενορία Αγίας Παρασκευής Κάτω Σταυρού υποδέχτηκε τον νέο της Εφημέριο, Αιδ. π. Κωνσταντίνο Ισαακίδη. Και στις δύο λαμπρές Ακολουθίες προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. Θεόκλητος.

Το Σάββατο 19η Σεπτεμβρίου στις 6:30 το απόγευμα με το Ferry Boat της γραμμής έφθασε στο Νησί, ακολουθούμενος από τον Παν. Αρχιμ. π. Δωρόθεο Ζέρβα, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της Μητροπόλεως, τον Προιστάμενο του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Στεφάνου Αρναίας Παν. Αρχιμ. π. Παίσιο Σουλτανικά, τον καλλικέλαδο Αμμουλιανιώτη Αιδ. Πρωτ. π. Παναγιώτη Τζουβελέκη και τον Διάκονό του π. Θεόκλητο Παρδάλη. Ο Λαός της Αμμουλιανής τον υποδέχτηκε με χαρά και τα συρίγματα του καραβιού αντάμωσαν με τον ήχο της γλυκόλαλης καμπάνας του Αγίου Νικολάου! Ο Εφημέριος του Ιερού Ναού Αιδ. Οικ. π. Αντώνιος Βακόπουλος με το Εκκλησιαστικό του Συμβούλιο και το Ευαγγέλιο στο χέρι τον καλωσόρισαν μέσα σ’ έναν ανθοστόλιστο και περιποιημένο Ιερό Ναό. Επικεφαλής του Λαού ήταν η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αριστοτέλη κα Μαρία Ενεχηλίδου, ο Πρόεδρος της Αμμουλιανής κ. Κωνσταντίνος Τσακνής κ.α. Τοπικοί Σύμβουλοι.

Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε αρχικά στην ιστορία της Παναγίας της Στυλαρινής, της θαυματουργού Εικόνος της Γεραράς Αγιορείτικης Ιεράς Μονής Κουτλουμουσίου, αντίγραφο της οποίας φιλοτέχνησαν οι Αδελφοί της Μονής και τη μετέφεραν ως ελέχθη το 2018 στο Νησί. Η Ιερή Εικόνα της Παναγίας της Στυλαρινής είναι ανυπόγραφο έργο του 14ου αιώνος και πρόκειται για την εφέστια Εικόνα Κουτλουμουσιανού Μετοχίου, που δεν υφίσταται πλέον, κοντά στην κώμη Στυλάρι, απ’ όπου η επωνυμία του Εικονίσματος της νήσου του Μαρμαρά στην Προποντίδα, την οποία ευλαβούντο ιδιαιτέρως οι Χριστιανοί της Γαλιμής, αλλά και όλοι οι Χριστιανοί του Μαρμαρά και των πλησίον αυτού Μαρμαρονησίων, Αλώνης, Κούταλης και Αφισιάς.Οι κάτοικοι του Μαρμαρά, αλλά και όλα τα κοντινά μέρη τιμούσαν ιδιαιτέρως τη Στυλαρινή, επειδή η Χάρη Της παρείχε τη γιατρειά σε ποικίλες ασθένειες που αφθονούσαν τον καιρό εκείνο, ώστε η Παναγία προσαπόκτησε την επωνυμία Γιάτρισσα.

Επειδή το 1916-1920 τουρκικές διώξεις ξέσπασαν κατά των Χριστιανών της περιοχής, σήκωσαν την Παναγία από το Μετόχι του Κουτλουμουσίου για περισσότερη ασφάλεια και τη φιλοξένησε στο σπίτι της η δέσποινα Καλλιόπη Κατραμάδου με κάθε προφύλαξη. Για να αποφευχθή το ενδεχόμενο να πέση σε τούρκικα χέρια και να βεβηλωθή, εντοιχίστηκε στο σπίτι της κόρης αυτής και καλύφθηκε με τοιχοποιία η πρόσοψή της.Το 1923, ύστερα από τον ξεριζωμό, η Καλλιόπη μεταφέρει την Εικόνα στη Χαλκίδα και την παραδίδει στον Κουτλουμουσιανό Μετοχιάρη του Στυλαρίου Μοναχό Αγαθάγγελο, ο οποίος την παραδίδει στη Μονή της Μετανοίας του στον Άθωνα. Αργότερα η Καλλιόπη γίνεται Μοναχή στην Εύβοια, με το όνομα Θεοδοσία.

Στους σημερινούς Αμμουλιανιώτες ο Επίσκοπός, υπενθυμίζοντάς τους το λόγιο του Παύλου : «…στήκετε και κρατείτε τας παραδόσεις ας εδιδάχθητε είτε διά λόγου είτε δι’ επιστολής ημών…» (Β΄ Θεσσ. β΄,15), δηλαδή, «… να μένετε σταθεροί και να κρατάτε τις παραδόσεις, τις οποίες διδαχθήκατε από μας, είτε μέσω του κηρύγματος, είτε διά των Επιστολών μας», ευχήθηκε οι απόγονοι των προσφύγων της Μικρασίας να κρατάνε ανέπαφη την παράδοση της Ρωμηοσύνης και να δροσίζωνται με της Ορθοδοξίας τ’ Αγιονέρια, γιατί τούτος ο τόπος ταυτότητα έχει εκείνη του Ρωμηού και ψυχή αναπαυμένη στού Βυζαντινού Δικέφαλου τις πτέρυγες!

Πατήστε εδώ για τις σχετικές φωτογραφίες 

Την Κυριακή 20η Σεπτεμβρίου, ο Σεβασμιώτατος ακολουθούμενος από τον Παν. Αρχιμ. π. Εφραίμ Τσόλη, Αρχιερατικό Επίτροπο Σταυρού και Ολυμπιάδος και τον Διάκονό του π. Θεόκλητο Παρδάλη προέστη του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Κάτω Σταυρού. Ο Λαός της Ενορίας προσήλθε στην επίσημη παρουσίαση από τον Επίσκοπο του νέου του Εφημερίου Αιδ. π. Κωνσταντίνου Ισαακίδη, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Σταυρού και Διευθυντή του τοπικού Γυμνασίου κ. Θέμη Χαραλαμπίδη.

Παίρνοντας αφορμή ο Σεβασμιώτατος από το λόγιο του Θείου Παύλου, της Αποστολικής Περικοπής της Κυριακής μετά την Ύψωση: «Ζω δε ουκέτι εγώ, ζη δε εν εμοί Χριστός» (Γαλ. β΄,20), δηλαδή, αφού μου αποκαλύφθηκε ο Κύριος «έπαψα πιά να ζω εγώ, ζη δε μέσα μου ο Χριστός», απευθύνθηκε στο πνευματικό του παιδί και νέο Εφημέριο π. Κωνσταντίνο και του ζήτησε ολοκληρωτικά να δοθή στα χέρια του Χριστού. «Παιδί μου, είπε ο Δεσπότης, η προσπάθεια να θάψουμε τον εαυτό μας, να θάψουμε το εγώ μας και να αφοσιωθούμε στον Χριστό είναι πολύ δύσκολη. Γιατί έχουμε μάθη χρόνια τώρα να ζούμε με τον εαυτό μας και για τον εαυτό μας. Έχουμε μάθη να ζούμε εγω-κίνητοι, μα οφείλουμε να γίνουμε Χριστο-κίνητοι. Ο αυτο-κίνητος εγωκεντρισμός μας οφείλει να δώση τη θέση του στον θυσιαστικό Χριστο-κεντρισμό. Το θάψιμο του εαυτού μας οφείλει να ακολουθήση η αυτοπαράδοσή μας στον Αναστημένο Κύριο! Τότε παύω να ζω εγώ και ζη μέσα μου μόνο ο Χριστός!»

Πατήστε εδώ για το σχετικό φωτογραφικό υλικό

 

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων