22/05/2021 22/05/2021 Την Αγιοκατάταξη (ανωνύμως) των μαρτύρων της Γενοκτονίας του Πόντου και της Θράκης ζητάει από την Εκκλησία με επιστολή του στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος, κ. Ιερώνυμο, ο πρόεδρος του τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων χωρών του ΔΠΘ και Διευθυντής του «Εργαστηρίου Μελέτης, Καταγραφής και Διάσωσης της Ποντιακής Διαλέκτου», Ηλίας Κ. Πετρόπουλος. Η επιστολή εστάλη...
22 Μαΐου, 2021 - 17:39
Τελευταία ενημέρωση: 22/05/2021 - 17:56

«Οι Χριστομάρτυρες της Γενοκτονίας του Πόντου και της Θράκης»

Διαδώστε:
«Οι Χριστομάρτυρες της Γενοκτονίας του Πόντου και της Θράκης»

Την Αγιοκατάταξη (ανωνύμως) των μαρτύρων της Γενοκτονίας του Πόντου και της Θράκης ζητάει από την Εκκλησία με επιστολή του στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος, κ. Ιερώνυμο, ο πρόεδρος του τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων χωρών του ΔΠΘ και Διευθυντής του «Εργαστηρίου Μελέτης, Καταγραφής και Διάσωσης της Ποντιακής Διαλέκτου», Ηλίας Κ. Πετρόπουλος.

Η επιστολή εστάλη το 2019, με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 ετών από την Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει απάντηση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που λαμβάνει ο κ. Πετρόπουλος, το ζήτημα δεν προχωρά μάλλον γιατί θεωρείται ότι θα διαταράξει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Ωστόσο, σε αυτή του την επιστολή ελπίζει ακόμα να λάβει μία απάντηση από επίσημα χείλη…

Η σκέψη για την αγιοκατάταξη των μαρτύρων της Γενοκτονίας του Πόντου και της Θράκης προέκυψε όταν επάνω στο ψαλτήρι ο καθηγητής διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει καμία αναφορά στο συναξάρι για το αδιαμφισβήτητο γεγονός της μαρτυρίας των χιλιάδων Ελλήνων χριστιανών του Πόντου. Οπωσδήποτε, μια τέτοια αγιοκατάταξη θα είναι ανώνυμη, εφόσον δεν είναι δυνατόν κανείς να γνωρίζει το πόσοι αγιάσαν. Παρ’ όλα αυτά, το γεγονός παραμένει πως οι άνθρωποι αυτοί φονεύθηκαν για την πίστη τους. 

«Από δεκαετίας υπηρετώ στο αριστερό αναλόγιο ως λαμπαδάριος του Ιερού Ναού Αναλήψεως του Κυρίου στο Κορωπί (Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής). Το πρωί της Κυριακής 19 Μαΐου, κατά την επιβαλλομένη ανάγνωση στον όρθρο του Ιερού Συναξαριστή της ημέρας, διαπίστωσα μετά πολλής λύπης ότι δεν γίνεται καμία ειδική αναφορά στο γεγονός της μαρτυρίας των χιλιάδων Ελλήνων χριστιανών του Πόντου.

Την ίδια ακριβώς διαπίστωση είχα κάνει προ ολίγου καιρού σχετικά και με την προηγηθείσα χρονολογικά Γενοκτονία των Θρακών, η οποία έχει αρμοδίως αποφασισθεί να τιμάται στις 6 Απριλίου («το μαύρο Πάσχα των Θρακών»). Ουδεμία αναφορά, ουδεμία μνεία στο αίμα που τόσο άδικα χύθηκε και πότισε αρδεύοντας τα ιερά χώματα στις αλησμόνητες πατρίδες, στις σφαγές, στους βιασμούς, στις εξοντώσεις, στα βασανιστήρια, στις ομάδες εξοντωτικής εργασίας, στις πυρπολήσεις, στις ατιμώσεις, στους απαγχονισμούς, στις ανασκολοπίσεις, καθώς και σε κάθε άλλου είδους κακά που ίσως δεν μπορεί να βάλει ο ανθρώπινος νους! Και όλα αυτά γιατί; Στο όνομα τίνος τόσοι άνθρωποι υπέστησαν και άντεξαν τον ξεριζωμό και την προσφυγιά; Η απάντηση είναι προφανής στο όνομα του Κυρίου ημών και Σωτήρος Ιησού Χριστού. Αυτή η βαθύτατη πίστη όλων εκείνων των αθώων ανθρώπων στο πρόσωπο του Χριστού και στην εκ νεκρών υπεσχημένη ανάστασή τους ήταν η αιτία της αυτοθυσίας τους και δεν άλλαξαν πίστη», γράφει στην επιστολή του και συνεχίζει:

«Κατά συνέπεια, ουδείς δύναται να αμφισβητήσει την Χριστεπώνυμη σφραγίδα της θυσίας των Ποντίων, των Θρακών, αλλά και όλων των χριστιανικών πληθυσμών της Μικράς Ασίας, στους οποίους γίνεται μια απλή αναφορά κατά την επέτειο της Μικρασιατικής Καταστροφής. Η θυσία αυτή είναι πρωτίστως μια προσφορά με καθαρά θεολογικό περιεχόμενο και φρονώ ότι έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται πρώτ’ απ’ όλα (και όχι όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα, ως ένα αποκλειστικά ιστορικό και πολιτικό γεγονός). Δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν έχει καταστεί η συγκεκριμένη θεολογική διάσταση αντιληπτή από τον εντόπιο, αλλά και τον διεθνή οργανωμένο ποντιακό χώρο γεγονός που μόνο απογοήτευση μπορεί να προκαλεί και θλίψη σε κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο».

Ο κ. Πετρόπουλος ζητά «να αποκατασταθεί η προαναφερθείσα παράλειψη από τα κατάστιχα του Ιερού Συναξαριστή κατά τις προσήκουσες ημερομηνίες για τα θύματα της ποντιακής Γενοκτονίας η 19η Μαΐου και για τα θύματα της θρακικής Γενοκτονίας η 6η Απριλίου». «Το ίδιο θα πρέπει να συμπληρωθεί και στο ημερολόγιο της Εκκλησίας της Ελλάδος (Φαρλέκα).

Νομίζω ότι αυτοί οι μάρτυρες θα πρέπει επιτέλους να καταταγούν στην χορεία των Αγίων μαρτύρων του Θεού και ότι επέστη ο καιρός να ζητήσουμε επιτέλους την αγιοκατάταξή τους. Δεν είναι δυνατόν, έπειτα από την πάροδο εκατό χρόνων, να εξακολουθεί να μη τιμάται η μνήμη όλων αυτών των αδικοχαμένων μαρτύρων από την επίσημη Εκκλησία με ξεχωριστή αναφορά στα γεγονότα ώστε να αποκαλύπτεται η μαρτυρία τους για το όνομα του Χριστού σε ολόκληρο το εκκλησίασμα και μάλιστα διεθνώς.

Έτσι, μόνο θα καταστεί αντιληπτή σε όλους και το βαθύτατο θεολογικό μήνυμα των Γενοκτονιών, κάτι που μέχρι τώρα, όπως έχω προείπει, δεν έχει γίνει. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να πορευθούμε στο μέλλον και να θέσουμε σε νέες βάσεις αγάπης και αλληλοσεβασμού ακόμη και τις σχέσεις μας με τον γειτονικό λαό της Τουρκίας», καταλήγει.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων