04/04/2020 04/04/2020 Σε κλίμα κατάνυξης και συγκίνησης τελέσθηκε ο Ακάθιστος Ύμνος χθες στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως. Χοροστάτησε ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος. Σύμφωνα με το επίσημο ανακοινωθέν, «Τό ἑσπέρας τῆς Παρασκευῆς, τῆς Ε΄ ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν, 21ης Μαρτίου/ 3ης Ἀπριλίου 2020, ἐψάλη ὑπό τοῦ Πατριαρχείου ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου εἰς τόν Πανίερον Ναόν τῆς...
04 Απριλίου, 2020 - 11:43

Συγκινητικές στιγμές στον Πανίερο ναό της Αναστάσεως

Διαδώστε:
Συγκινητικές στιγμές στον Πανίερο ναό της Αναστάσεως

Σε κλίμα κατάνυξης και συγκίνησης τελέσθηκε ο Ακάθιστος Ύμνος χθες στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως.

Χοροστάτησε ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος.

Σύμφωνα με το επίσημο ανακοινωθέν, «Τό ἑσπέρας τῆς Παρασκευῆς, τῆς Ε΄ ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν, 21ης Μαρτίου/ 3ης Ἀπριλίου 2020, ἐψάλη ὑπό τοῦ Πατριαρχείου ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου εἰς τόν Πανίερον Ναόν τῆς Ἀναστάσεως, ἄνευ ἐξωτερικοῦ ἐκκλησιάσματος, λόγῳ τῶν περιοριστικῶν μέτρων.

Εἰς τό πλαίσιον τῆς ἀκολουθίας τοῦ Μικροῦ Ἀποδείπνου καί τῆς ψαλμῳδίας τοῦ Κανόνος «Ἀνοίξω τό στόμα μου» ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Μαδάβων κ. Ἀριστοβούλου καί τοῦ Ἱεροδιακόνου Συμεών δεξιά καί τοῦ Ἀρχιμανδρίτου π. Δημητρίου καί τοῦ κ. Βασιλείου Γκοτσοπούλου ἀριστερά, ἀνεγνώσθησαν ἐξ ὑπαρχῆς αἱ τέσσαρες Στάσεις τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου, ἡ Α΄ ὑπό τοῦ Μακαριωτάτου Πατρός ἡμῶν καί Πατριάρχου Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεοφίλου, ἡ Β’ ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἱεραπόλεως κ. Ἰσιδώρου, ἡ Γ’ ὑπό τοῦ Γέροντος Καμαράση Ἀρχιμανδρίτου π. Νεκταρίου καί ἡ Δ’ ὑπό τοῦ Δραγουμανεύοντος Ἀρχιμανδρίτου π. Ματθαίου.

Μετά τό τέλος τῆς Ἀκολουθίας ἡ Πατριαρχική Συνοδεία ἀνῆλθεν εἰς τά Πατριαρχεῖα».

 

Ο Ακάθιστος ύμνος ψάλλεται ενταγμένος στο λειτουργικό πλαίσιο της ακολουθίας του Μικρού Αποδείπνου, σε όλους τους Ιερούς Ναούς, τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος. Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε οίκος ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα), και είναι γραμμένος πάνω στους κανόνες της ομοτονίας, ισοσυλλαβίας και εν μέρει της ομοιοκαταληξίας.

Θεωρείται ως ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας, η γλώσσα του είναι σοβαρή και ποιητική και είναι εμπλουτισμένος από κοσμητικά επίθετα και πολλά σχήματα λόγου (αντιθέσεις, μεταφορές, κλπ). Το θέμα του είναι η εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου, πράγμα που γίνεται με πολλές εκφράσεις χαράς και αγαλλίασης, οι οποίες του προσδίδουν θριαμβευτικό τόνο.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων