11/05/2021 11/05/2021 Την Κυριακή του Αντίπασχα 9η Μαΐου 2021, που ο λαός μας ονομάζει Κυριακή του Θωμά, επειδή στους Ιερούς Ναούς αναγινώσκεται η Ευαγγελική Περικοπή της απιστίας και ψηλάφησης του Κυρίου μας από τον Απόστολο Θωμά (Ιωάνν. κ΄ 19-31), η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του Αγίου Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Χριστοφόρου, του Αγίου Ενδόξου Προφήτου Ησαίου, του Αγίου...
11 Μαΐου, 2021 - 18:38
Τελευταία ενημέρωση: 11/05/2021 - 18:17

Η Κυριακή του Αντι Πάσχα στην πανηγυρίζουσα Ι.Μ. Αγίου Χριστοφόρου Αρναίας

Διαδώστε:
Η Κυριακή του Αντι Πάσχα στην πανηγυρίζουσα Ι.Μ. Αγίου Χριστοφόρου Αρναίας

Την Κυριακή του Αντίπασχα 9η Μαΐου 2021, που ο λαός μας ονομάζει Κυριακή του Θωμά, επειδή στους Ιερούς Ναούς αναγινώσκεται η Ευαγγελική Περικοπή της απιστίας και ψηλάφησης του Κυρίου μας από τον Απόστολο Θωμά (Ιωάνν. κ΄ 19-31), η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του Αγίου Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Χριστοφόρου, του Αγίου Ενδόξου Προφήτου Ησαίου, του Αγίου Ενδόξου Οσιομάρτυρος Νικολάου του εν Βουνένοις και τη μετακομιδή του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Νικολάου Επισκόπου Μύρων της Λυκίας του Θαυματουργού από το Μπάρι της Ιταλίας στη Χώρα μας.

Την ευλογημένη αυτή ημέρα που είναι η πρώτη Κυριακή μετά το Άγιο Πάσχα, γιορτάζει με κάθε μεγαλοπρέπεια η Ιερά Μονή του Αγίου Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Χριστοφόρου στην Αρναία, η οποία τον τιμά και ως Προστάτη των οδηγών. Της Μονής ηγείται ο Παν. Αρχιμ. π. Παΐσιος Σουλτανικάς, ο οποίος είναι η ψυχή της και ο άνθρωπος μαζί, που μέλλει να επανδρώση και να μεγαλύνη τον πάνσεπτο αυτό χώρο που λόγω θέσεως αποτελεί τον προνάρθηκα της αρχοντικής Αρναίας.

Το απόγευμα ετελέσθη Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός με την Αρναία παρούσα και το πρωί της κυριωνύμου ημέρας εψάλη ο Όρθρος και η Αναστάσιμος Λαμπροφόρος Πανηγυρική Θεία Λειτουργία. Των Ακολουθιών της Κυριακής του Θωμά στη Μονή προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, συμπαραστατούμενος από τους Εφημερίους της Αρναίας Αιδ. Οικ. π. Κωνσταντίνο Αγούλα και π. Γεώργιο Τρικκαλιώτη και τους Διακόνους π. Θεόκλητο Παρδάλη και π. Αμφιλόχιο Χάιτα. Τα Αναλόγια λάμπρυναν με την παρουσία τους οι Μουσικολογιώτατοι Ιεροψάλτες κ.κ. Βασίλειος Κοκκαλιάρης, Κωνσταντίνος Πνευματικός και Πέτρος Κοτρότσιος με τους συνεργάτες τους. Ο Λαός της Αρναίας, τηρώντας όλα τα μέτρα της Πολιτείας για την πανδημία, υπερεπλήρωσε μέσα και έξω τον Ναό και τον περίβολο της Ιεράς Μονής, που φροντισμένη και ανθοστόλιστη ανέμενε τα πνευματικά της τέκνα. Επικεφαλής ο Αντιδήμαρχος κ. Γεώργιος Θαλασσινός, ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου κ. Αγαπητός Κιάτος, η Πρόεδρος της Α΄βάθμιας Σχολικής Επιτροπής και Δημοτική Σύμβουλος κα Ευγενία Γιαννούση, ο Διοικητής των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αρναίας κ. Δημήτριος Αλεξανδρής κ.α.

Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του αναφέρθη επ’ ελάχιστον στο Μαρτύριο του Αγίου Χριστοφόρου, του δύσμορφου φοβερού και τρομερού στρατιώτου Ρέπροβου, ο οποίος μαρτύρησε επί Δεκίου το 250 μ.Χ. και μεγαλούργησε μεταποιώντας τους διώκτες του στρατιώτες και τις ακόλαστες γυναίκες Καλλινίκη και Ακυλίνα, απεσταλμένους όλους του Αυτοκράτορα να τον αντιμετωπίσουν και να του μεταβάλλουν την πίστη, σε Μάρτυρες ομολογητές του Χριστού. Στη συνέχεια ο ομιλητής επέλεξε, με βάση την ομολογία του απιστούντος Αποστόλου Θωμά ενώπιον του Αναστάντος Χριστού μας, που τον κάλεσε να ψηλαφήση την πλευρά και τα χέρια Του: «…ο Κύριός μου και ο Θεός μου.» (Ιωάν. κ΄28), το μήνυμα της ημέρας να είναι μία αναφορά στη Θεανδρική Υπόσταση του Κυρίου μας, δηλαδή, στο ότι ο Αναστάς Κύριός μας ήταν τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος που σαρκώθηκε, θαυματούργησε, μεταμορφώθηκε, σταυρώθηκε, αναστήθηκε και ανελήφθη στους ουρανούς. Ήταν, δηλαδή, ο Μεσσίας που ανέμεναν οι Ιουδαίοι.

Αυτό ο Δεσπότης το στήριξε κάνοντας μία θεολογική και φιλολογική αναφορά στις Ευαγγελικές Περικοπές που αναγινώσκονται στην Εκκλησία μας από την Αγία και Μεγάλη Κυριακή του Πάσχα μέχρι και την Εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου μας! Παρετήρησε κατ’ αρχήν ότι κατά τις έξι αυτές Κυριακές που η Εκκλησία μας γιορτάζει την Ανάσταση του Χριστού μας, δηλαδή: α) της Αναστάσεως (Ιω. α΄1-17), β) του Θωμά (Ιω. κ΄19-31), γ) των Μυροφόρων (Μαρκ. ιε΄43-ιστ΄8), δ) του Παραλύτου (Ιω. ε΄1-15), ε) της Σαμαρείτιδος (Ιω. δ΄5-42) και στ) του Τυφλού (Ιω. θ΄1-38), οι πέντε Ευαγγελικές Περικοπές είναι επιλεγμένες από το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο και μία μόνο, εκείνη των Μυροφόρων, είναι επιλεγμένη από το κατά Μάρκον. Παρετήρησε, λοιπόν, ότι το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο εγράφη στην Έφεσο μεταξύ των ετών 85 και 95 μ.Χ. από τον Μαθητή της Αγάπης. Σκοπός του Ιωάννη είναι ένας και μοναδικός που καταγράφεται στην αρχή του Ευαγγελίου Του και μάλιστα στο Α΄ Κεφάλαιο: «Εν αρχή ην ο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Θεόν και Θεός ην ο Λόγος» (Ιω. α΄1), δηλαδή, «Κατά την αρχή της Δημιουργίας και προ της υπάρξεως του υλικού κόσμου, υπήρχε ο Υιός του Θεού, που γεννήθηκε αχώρως και αχρόνως από τον Πατέρα ως άπειρος και ζωντανός Λόγος.

Ήταν ο Λόγος το δεύτερο Πρόσωπο της Θεότητος, υπήρχε αχώριστος από τον Πατέρα και ήταν Θεός τέλειος ο Λόγος»! Και τούτο το κατέθεσε ο Ιωάννης ως συνείδηση κοινή της Εκκλησίας, ως απάντηση κυρίως στην πρωτοχριστιανική αίρεση των “Γνωστικών”, οι οποίοι αμφισβητούσαν την Θεότητα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και Λόγου του Θεού που έγινε και άνθρωπος. Μόνον η Περικοπή των Μυροφόρων προέρχεται από το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο, για να διατρανώση το μήνυμα του Αγγέλου μπροστά από τον Πανάγιο Τάφο του Κυρίου μας, που εκραύγασε: «Ιησούν ζητείτε τον Ναζαρηνόν τον εσταυρωμένον· ηγέρθη, ουκ έστιν ώδε· ίδε ο τόπος όπου έθηκαν αυτόν» (Ιω. ιστ΄6), δηλαδή: «Ζητάτε τον Ιησού τον Ναζαρηνό τον εσταυρωμένο. Αναστήθηκε. Δεν είναι εδώ. Ιδού, είναι αδειανό το μέρος που τον έβαλαν»! Πρόκειται για την ομολογία της Αναστάσεως, ως κοινή συνείδηση της Εκκλησίας, εκπεφρασμένη με τη γραφίδα του Ιωάννη!

Και κατέληξε ο Δεσπότης: «Οι άλλες πέντε ευαγγελικές περικοπές των Κυριακών του Πεντηκοσταρίου αποβλέπουν στην ομολογία της Αρχαίας Εκκλησίας ότι ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ, ο Εσταυρωμένος και Αναστάς, είναι το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο τέλειος Θεός που έγινε και τέλειος άνθρωπος χάριν της σωτηρίας του κόσμου! Είναι ο πόθος της Εκκλησίας να κηρυχθή ο,τι απήντησε ο Ιησούς στην Σαμαρείτιδα για τον Μεσσία που ανέμενε ο Ισραήλ, τον λεγόμενο Χριστό: “…εγώ ειμι, ο λαλών σοι”, δηλαδή : “…ο Μεσσίας είμαι εγώ, που τη στιγμή αυτή σου ομιλώ”! Αυτό ήταν, αυτό είναι και αυτό θα είναι το μέλημα της Εκκλησίας διαχρονικά! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!»

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων