Ο Εσπερινός της Συλλήψεως της Προμήτορος Αγίας Άννης στον Άγιο Πρόδρομο Χαλκιδικής
Μέσα σε κλίμα κατανύξεως ετελέσθη ο πανηγυρικός Εσπερινός της Συλλήψεως της Προμήτορος Αγίας Άννης στο ομώνυμο κομψότατο Ιερό Παρεκκλήσιό της στον Άγιο Πρόδρομο της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού.
Το πανέμορφο πέτρινο Εκκλησάκι ανήγειρε προ ετών εν μέσω κρίσεως ο Πρωτοσύγκελλος της Ι.Μ. Ιερισσού Παν. Αρχιμ. π. Δωρόθεος Ζέρβας.
Της Ιεράς Πανηγύρεως προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, πλαισιούμενος από τους Παν. Αρχιμ. π. Νεκτάριο Κωνσταντινίδη, π. Δημήτριο Κουκουλεκίδη εκ της Ι.Μ. Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης, π. Ευθύμιο Μαρμαλίδη, π. Θεόκλητο Παρδάλη, π. Νικόλαο Τσολούφη, π. Αθανάσιο Σφουγγάρο, π. Νικόδημο Κωτινούδη, και τους Αιδ. Πρωτ. π. Γεώργιο Σκονδράνη και π. Δημήτριο Κουρλετάκη.
Ο φιλάγιος Λαός του Θεού κατέκλυσε τόσο τον κυρίως, όσο και τον προαύλειο χώρο του Ναϊδρίου, τιμώντας την προσφορά της Προμήτορος Άννης στην κατά Χριστόν Οικονομία, δηλαδή, στα όσα μεγαλεία έπραξε ο Τριαδικός Θεός με το Δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, που προήρχετο κατά το ανθρώπινο, Θεός ών, εκ της ρίζης Ιεσσαί, και εκ λαγόνων της Κυρίας Θεοτόκου, κατά θαυματουργικό τρόπο θυγατρός των Αγίων Άννης και Ιωακείμ. Επικεφαλής του Λαού ήταν ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Δημήτριος Ζαγγίλας, η Τοπική Πρόεδρος κα Φανή Αναγνώστου κ.ά.
Στην προσλαλιά του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο γεγονός της Θεοεσναρκώσεως, ήτοι της Ενανθρωπήσεως του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, την οποία ετοιμαζόμαστε να εορτάσουμε σε μερικές μέρες, και τη θέση της Προμήτορος Άννης και της Κυρίας Θεοτόκου σ’ Αυτήν. Τόνισε ότι η Ενανθρώπηση του Κυρίου μας δεν ήταν μόνο Βουλή του Πατρός και Επιδημία του Υιού και Επισκίασις του Αγίου Πνεύματος, αλλά και Θέληση της Υπεραγίας Θεοτόκου, όπως ακριβώς ο Άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας καταγράφει.
Για πρώτη φορά, είπε ο ομιλητής, ο Θεός αποφασίζει και δημιουργεί τον άνθρωπο -κατά τη Γένεση- εκ προϋπαρχούσης ύλης, δηλαδή συγγενή με την ύλη που είναι φτιαγμένα τα σύμπαντα από Τον Ίδιο και τον στολίζει με το πνεύμα και το αυτεξούσιο. Και για δεύτερη φορά τον πεσμένο άνθρωπο που γλίστρησε στον Άδη και στον θάνατο κατ’ επιλογήν του, κάνοντας κακή χρήση του αυτεξουσίου του, τον αναπλάθει και τον νεοποιεί, καθώς η Ακολουθία το αποψινού Εσπερινού διδάσκει, στη μήτρα της Θεοτόκου με σύμφωνη γνώμη της Αειπαρθένου. Εδώ προκύπτει η συμμετοχή της Αγίας Άννης στο καινούργιωμα του ανθρώπου, άρα και του κόσμου, με την πλήρη θέλησή Της και την ομόφωνη γνώμη του Ιωακείμ.
Κατά την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, πέρανε τον λόγο του ο Επίσκοπος, με δύο μεγάλες Εορτές η Εκκλησία μας ερμηνεύει το ξένο και παράδοξο Μυστήριο, δηλαδή, της Γεννήσεως του Χριστού μας: Με τα Εισόδια της Θεοτόκου στον Νομικό Ναό και τη μνήμη της Συλλήψεως της Προμήτορος Άννης. Κηρύσσει, δηλαδή, παγκοίνως ότι ο Τριαδικός Θεός θέλησε και ο άνθρωπος από το φύραμα και με το φύραμα της Ρίζης του Ιεσσαί, τη Θεοτόκο, τη Θυγατέρα των Αγίων Ιωακείμ και Άννης, αναπλάθει και νεοποιεί τον άνθρωπο! Αυτό γιορτάζουμε σήμερα!
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.











