16/10/2020 16/10/2020 Στις 3 Οκτωβρίου ο εκδημήσας -προ ολίγου- εις Κύριον Μητροπολίτης Ιταλίας και Μελίτης κυρός Γεννάδιος είχε στείλει ευχαριστήρια επιστολή προς «τον Ιερόν Κλήρον, τας Καθηγουμένας και τον περιούσιον Λαόν της Ιεράς Μητροπόλεως Ιταλίας καί Μελίτης», που του ευχήθηκαν για την αποθεραπεία του…  Δέκα μέρες αργότερα, στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεώς του, εμφανίστηκε ένα δικό του κείμενο, μια...
16 Οκτωβρίου, 2020 - 13:08
Τελευταία ενημέρωση: 16/10/2020 - 14:56

«Αν μπορούσαμε οι Χριστιανοί να ζήσουμε όπως εκείνη την πρώτη χιλιετία…»

Διαδώστε:
«Αν μπορούσαμε οι Χριστιανοί να ζήσουμε όπως εκείνη την πρώτη χιλιετία…»

Στις 3 Οκτωβρίου ο εκδημήσας -προ ολίγου- εις Κύριον Μητροπολίτης Ιταλίας και Μελίτης κυρός Γεννάδιος είχε στείλει ευχαριστήρια επιστολή προς «τον Ιερόν Κλήρον, τας Καθηγουμένας και τον περιούσιον Λαόν της Ιεράς Μητροπόλεως Ιταλίας καί Μελίτης», που του ευχήθηκαν για την αποθεραπεία του… 

Δέκα μέρες αργότερα, στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεώς του, εμφανίστηκε ένα δικό του κείμενο, μια αναδημοσίευση από το 2005 με τίτλο: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση», που αναφερόταν στις αξίες που μεταλαμπάδευσε ο ελληνικός πολιτισμός και η ορθοδοξία στην Ευρώπη σε μια εποχή που αρκετοί διανοούμενοι πιστεύουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί έναν πολιτικό-οικονομικό χώρο στον οποίο… ο Χριστιανισμός απαγορεύεται να διαδραματίσει τον σημαντικό του ρόλο. 

Πιθανώς δεν ήταν τυχαία η επιλογή μιας τέτοιας δημοσίευσης μόλις δυόμιση ημέρες πριν την κοίμηση του Μακαριστού, που μένει ως παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές. 

Γράφει, λοιπόν, ο μακαριστός μεταξύ άλλων:

«Ο Pol Valery, μιλώντας σε φοιτητές στην Ζυρίχη, δηλώνει: «Ο Ευρωπαίος δεν καθορίζεται ούτε από τη φυλή, ούτε από τη γλώσσα, ούτε από την εθνικότητα, καθώς η Ευρώπη είναι η πατρίδα πολλών γλωσσών, εθνών και παραδόσεων. Ο Ευρωπαίος, πρόσθεσε, είναι κάθε άτομο που ανήκει σε έναν λαό που έχει αποδεχτεί τον ρωμαϊκό νόμο, τον ελληνικό πολιτισμό και το χριστιανικό δόγμα.

Ένας Άγγλος φιλόσοφος, ο Cristofer Ntouson, επιβεβαιώνει την ίδια αλήθεια με άλλα λόγια: «Εάν η Ευρώπη οφείλει την πολιτική της ύπαρξη στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, εάν οφείλει την ισχύ της και τις κατευθύνσεις του Πολιτισμού της στον Ελληνικό Πολιτισμό, και εάν οφείλει την ύπαρξή της στον χριστιανισμό, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς αν θα ήταν δυνατόν να έχουμε μια και μοναδική ευρωπαϊκή συνείδηση ​​με όλα τα έθνη και τις φυλές, με όλες τις γλώσσες και τα έθιμα, εάν δεν υπήρχε η συνεχιζόμενη παρουσία της χριστιανικής εκκλησίας».

Αρκετοί διανοούμενοι πιστεύουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ένας πολιτικό-οικονομικός χώρος στον οποίο… ο Χριστιανισμός απαγορεύεται να διαδραματίσει τον σημαντικό του ρόλο. Στην πραγματικότητα, η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το πνευματικό ανάστημα του Χριστιανισμού, καθώς οι πατέρες της Εκκλησίας αποτελούν τα πρώτα πνευματικά και πολιτιστικά θεμέλια αυτού, και όπως διδάσκουν: η εικόνα του Θεού στον άνθρωπο είναι ο Χριστός και ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του Θεού» (Γεν. 1:26), όπου από τη μία έχουμε την έννοια της ευθύνης και από την άλλη την αδελφότητα με όλους τους άλλους ανθρώπους.

Είναι ένα πολύτιμο χριστιανικό μήνυμα που ιδρύει την Ευρώπη και από την Ευρώπη μπορεί και πρέπει να επεκταθεί στον κόσμο.

Πολλοί δεν γνωρίζουν ότι η Εκκλησία ήταν μία, ενωμένη, για χίλια χρόνια και ακόμα μετά το σχίσμα η Ορθόδοξη Ανατολή παρουσιάζει στον κόσμο θαυμαστές προσωπικότητες ορθόδοξης πνευματικότητας και ελληνικού πολιτισμού, οι οποίες έχουν φωτίσει τη Δύση με τον περίφημο πνευματικό πολιτισμό τους και συνέβαλαν πραγματικά στην αναγέννηση και την πρόοδο της Ευρώπης.

Είναι τρελό το πώς ξέκοψε η Δύση από την Ανατολή μετά το Σχίσμα…

Είναι γνωστό το ότι πολύ Ορθόδοξοι Διδάσκαλοι ελληνικής πολιτισμικής κληρονομιάς έφτασαν στη Δύση και ότι η Ελληνομάθεια είχε τεράστια αξία ως προς τη μόρφωση των μαθητών και σπουδαστών των Πανεπιστημίων της εποχής.

Τα βιβλία διδασκαλίας σε σχολεία έως τον δωδέκατο αιώνα μεταφράζονταν από τα βυζαντινά…

Αν εμείς, οι Χριστιανοί, ήμασταν ενωμένοι σε έναν δύσκολο αιώνα όπως ο δικός μας, αν μπορούσαμε να επιστρέψουμε στις κοινές πηγές, να ζήσουμε την αλήθεια της πρώτης χιλιετίας, να πιστέψουμε περισσότερο στον Θεάνθρωπο Χριστό, τον Σωτήρα και Κύριό μας, αλλά όχι μόνο στην τεχνολογία, στην οικονομία και στην πολιτική, μόνο τότε θα μπορούσαμε να είμαστε οι «οικοδόμοι» της Ευρωπαϊκής Συνείδησης, της οποίας, χωρίς τη χριστιανική «σφραγίδα», είναι αδύνατο να κατανοήσουμε την ιστορία, τον πολιτισμό, την τέχνη και, πράγματι, την ουσία.

Τι, ωστόσο, είναι η Ευρώπη για την Ορθόδοξη Εκκλησία; Ποιος είναι ο ρόλος της την Ευρώπη;

Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι απλώς μια πολιτική – οικονομική συνεργασία διαφορετικών κρατών, ούτε καν μια κοινότητα διαφορετικών κρατών με πολιτικοοικονομικούς σκοπούς. Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, η Ευρώπη είναι το πνευματικό ανάστημα του χριστιανισμού, καθώς η ρωμαϊκή κληρονομιά και ο ελληνικός πολιτισμός έγιναν δεκτά και διδάσκονταν κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα και των Σύγχρονων Χρόνων. Εδώ είναι η σημασία του ρόλου της Ορθόδοξης Εκκλησίας: Η υπεράσπιση και η προστασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν είναι πολιτική δράση, αλλά ένα πνευματικό καθήκον, ένα καθήκον προστασίας του τόπου και του τρόπου ζωής, ως πνευματικής Ένωσης.

Αν μπορούσαμε οι χριστιανοί να ζήσουμε όπως εκείνη την πρώτη χιλιετία..».

Ολόκληρο το κείμενο παρατίθεται στα ιταλικά στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Ιταλίας και Μελίτης και μπορείτε να το διαβάσετε εδώ

Επιμέλεια και μετάφραση για το Πρακτορείο «Ορθοδοξία»: Ευγενία Δίτσα

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων