21/02/2020 21/02/2020 Την ώρα που στην Ελλάδα η διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία έχει εξελιχθεί σε πεδίο αντιπαράθεσης και η σχολική κοινότητα τελεί για μια ακόμα φορά εν αναμονή του τι θα ισχύσει τελικά, στην γειτονική Τουρκία τα θρησκευτικά σχολεία Ιμάμ Χατίπ ανθίζουν με τις ευλογίες και τον παρότρυνση του Ερντογάν που επιθυμεί να δημιουργήσει «ένα ισλαμικό...
21 Φεβρουαρίου, 2020 - 8:03
Τελευταία ενημέρωση: 21/02/2020 - 8:04

Η καλλιέργεια της πίστης στα σχολεία: Ερίζουν για τα θρησκευτικά στην Ελλάδα- Ανθίζουν τα Ιμαμ Χατίπ στην Τουρκία

Διαδώστε:
Η καλλιέργεια της πίστης στα σχολεία: Ερίζουν για τα θρησκευτικά στην Ελλάδα- Ανθίζουν τα Ιμαμ Χατίπ στην Τουρκία

Την ώρα που στην Ελλάδα η διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία έχει εξελιχθεί σε πεδίο αντιπαράθεσης και η σχολική κοινότητα τελεί για μια ακόμα φορά εν αναμονή του τι θα ισχύσει τελικά, στην γειτονική Τουρκία τα θρησκευτικά σχολεία Ιμάμ Χατίπ ανθίζουν με τις ευλογίες και τον παρότρυνση του Ερντογάν που επιθυμεί να δημιουργήσει «ένα ισλαμικό κράτος».

H υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως δήλωσε πρόσφατα ότι σε ό,τι αφορά το μάθημα των θρησκευτικών, «τα Προγράμματα Σπουδών και τα βιβλία θα συμμορφωθούν με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας»

«Δεδομένου ότι πρόκειται για επιστημονικό και παιδαγωγικό ζήτημα, συστήθηκε Ειδική Επιστημονική Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), η οποία και θα υποβάλει σχετική εισήγηση» τόνισε.

Αναφερόμενη στη διαδικασία απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε:

«Η Ειδική Επιστημονική Επιτροπή έχει αναλάβει να εισηγηθεί μια νέα εγκύκλιο, η οποία θα είναι συμβατή με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου»

Τον έντονο προβληματισμό του για τον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται τα θρησκευτικά εξέφρασε από την πλευρά του και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού.

Ο Σεβασμιώτατος υπογράμμισε ότι τα θρησκευτικά δεν θα πρέπει να γίνονται μέσα από τα «φυλλάδια Γαβρόγλου-Φίλη» επειδή δεν μπορούμε να ακόμα να φτιάξουμε βιβλία. Πρότεινε μάλιστα, να «επιστρέψουμε στα παλιά βιβλία για να διδάσκονται τα παιδιά θρησκευτικά κι όχι αλλοφροσύνες με κομματικά πολύχρωμες αναδιατάξεις περί την πίστη».

Και τόνισε «Υπήρξαν αίτια της διάλυσης του μαθήματος. Μέχρι τώρα δεν τα κατάφεραν, αλλά να αφήσουν ήσυχο τον δάσκαλο και τον καθηγητή και την εκκλησία να κάνουν τη δουλειά τους».

Αίσθηση προκάλεσε και η τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα της Πανελληνίας Ένωσης Θεολόγων Παναγιώτη Τσαγκάρη:

Ο κ. Τσαγκάρης αναφέρθηκε σε «πολιτικά και κοινωνικά ιδεολογικά ρεύματα» τα οποία «δεν αφήνουν ανέγγιχτους τους εκκλησιαστικούς και θεολογικούς χώρους και κυρίως το μάθημα των Θρησκευτικών».

Στόχος τους είναι να επιβάλλουν ένα «ανοιχτό, πολυπολιτισμικό μάθημα Θρησκευτικών» , λόγω των ανεμπόδιστα συνεχιζόμενων μεταναστευτικών ροών.

«Στην πραγματικότητα, όμως τι θα πετύχουν, αν ποτέ ευοδωθούν τα σχέδιά τους; Απλά και καθαρά: Να μην διδάσκεται ορθόδοξο χριστιανικό μάθημα στα σχολεία της Ελλάδας» καταλήγει, κρούοντας παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου, ότι οι μουσουλμάνοι μαθητές που θα έχουν κατακλύσει τα σχολεία της χώρας μας θα αποτελούν πλειοψηφία στον μαθητικό πληθυσμό και «θα ζητήσουν και δικαίως θα λάβουν, να διδάσκονται ακέραιη και ανόθευτη την πίστη τους, το Ισλάμ».

Την ίδια ώρα στην Τουρκία

Μεγάλος προβληματισμός επικρατεί τελευταία για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Τουρκία.

Αφορμή στάθηκε η δημοσίευση σχετικής έκθεσης του υπουργείου Παιδείας με την επωνυμία ABIDE, στην οποία καταγράφονται οι επιδόσεις των μαθητών. Σύμφωνα με την έκθεση οι μαθητές παρουσιάζουν αδυναμίες κυρίως στα μαθηματικά και τη γλώσσα.

Στελέχη της αντιπολίτευσης αλλά και εκπαιδευτικοί κατηγορούν τα θρησκευτικά σχολεία για αυτή την κατάσταση στην παιδεία. Στα θρησκευτικά σχολεία δίνεται βαρύτητα στο Κοράνι και στη διδασκαλία του Μωάμεθ. Αρχικά στα σχολεία αυτά φοιτούσαν όλοι όσοι ήθελαν να γίνουν ιμάμηδες ωστόσο η κυβέρνηση Ερντογάν προχώρησε στο άνοιγμα και την ενίσχυση των σχολείων αυτών.

Κατά τη διάρκεια που βρίσκεται στην εξουσία ο Ερντογάν, επίσης απόφοιτο σχολείου Ιμάμ Χατίπ, ο αριθμός των σχολείων εκτοξεύτηκε από τα 450 όταν εκείνος ανέβηκε στην εξουσία σε 5.000 σχολεία σήμερα.

Πάνω από 790 καινούρια σχολεία «Ιμάμ Χατίπ» άνοιξαν πέρυσι στην Τουρκία, ενώ αυτή τη στιγμή φοιτούν 1,3 εκατομμύρια μαθητές.

Μαζί με τα 798 σχολεία «Ιμάμ Χατίπ» κατά το σχολικό έτος 2018-2019, η Τουρκία έχει σήμερα 5.138 θρησκευτικά σχολεία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα T24.

Το 2018, ο Ερντογάν αύξησε τον προϋπολογισμό για τη θρησκευτική εκπαίδευση κατά 68%, στα 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ. Το υπουργείο Παιδείας προτείνει αυτή τη στιγμή προϋπολογισμό ύψους 5.1 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα ακαδημαϊκά έτη 2020-2022, σύμφωνα με την T24.

Ο Τούρκος πρόεδρος έχει υπάρξει κάθετος αναφορικά με τον στόχο του να δημιουργήσει μία ευσεβή γενιά, η οποία θα οδηγήσει σε κοινωνικό και οικονομικό μετασχηματισμό της χώρας.

Επί προεδρίας του έχουν αναγερθεί 17.000 τεμένη που εξαπλώνονται πλέον και σε άλλες χώρες από τη Μόσχα μέχρι το Άμστερνταμ. Το μεγαλύτερο τζαμί στα Βαλκάνια βρίσκεται στα Τίρανα και είναι τουρκικό ενώ το μεγαλύτερο στη Δυτική Αφρική χτίστηκε στην Ακκρα και χτίστηκε μετά από απόφαση του ίδιου του Ερντογάν.

Το ποσοστό των Χριστιανών στην Τουρκία μειώθηκε από περίπου 25% το 1914 σε λιγότερο από 0,5% σήμερα.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων