14/11/2021 15/11/2021 Τελέστηκε σήμερα, Κυριακή 14 Νοεμβρίου, κατά τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου Μεγάλης Παναγίας η εις Πρεσβύτερον χειροτονία του Διακόνου π. Νικολάου Τσολούφη, ο οποίος υπηρέτησε επί πολλά έτη Λαμπαδάριος της Ενορίας αυτής. Η εις πρεσβύτερον χειροτονία του έγινε εκεί κατόπιν όχι μόνο δικής του παρακλήσεως, αλλά και των ενοριτών του Αγίου Βασιλείου...
14 Νοεμβρίου, 2021 - 13:00
Τελευταία ενημέρωση: 15/11/2021 - 21:36

Χειροτονία πρεσβυτέρου στη Χαλκιδική

Διαδώστε:
Χειροτονία πρεσβυτέρου στη Χαλκιδική

Τελέστηκε σήμερα, Κυριακή 14 Νοεμβρίου, κατά τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου Μεγάλης Παναγίας η εις Πρεσβύτερον χειροτονία του Διακόνου π. Νικολάου Τσολούφη, ο οποίος υπηρέτησε επί πολλά έτη Λαμπαδάριος της Ενορίας αυτής. Η εις πρεσβύτερον χειροτονία του έγινε εκεί κατόπιν όχι μόνο δικής του παρακλήσεως, αλλά και των ενοριτών του Αγίου Βασιλείου Μεγάλης Παναγίας, που τον γνώριζαν επί σειρά ετών.

Την χειροτονία του προ εξαημέρου χειροτονηθέντος Διακόνου π. Νικολάου Τσολούφη, Πτυχιούχου Παιδαγωγικής και Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, νυν δε μεταπτυχιακού σπουδαστού της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος.

Να σημειωθεί ότι ο π. Νικόλαος κατάγεται από το Παλαιοχώρι Χαλκιδικής και επί σειράν ετών διακόνησε ως Λαμπαδάριος τον Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού. Γι’ αυτό και ο Σεβασμιώτατος, μέσα σε ένα οικείο εκκλησιαστικό περιβάλλον, θεώρησε καλό να εισαγάγει στην Ιεροσύνη τον καινούργιο του συνεργάτη.

Ολάκερη η Ενορία της Μ. Παναγίας, αλλά και ικανός αριθμός ενοριτών του Παλαιοχωρίου μετείχε στην Ευχαριστιακή αυτή Σύναξη, ακριβώς γιατί αυτή απέβη η προσωπική Πεντηκοστή του νέου Πρεσβυτέρου.

Επικεφαλής του Λαού ήταν ο Δήμαρχος Αριστοτέλη κ. Στυλιανός Βαλιάνος, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Νικόλαος Αυγερινός, Ευριπίδης Ατζιάμης και Αλέξιος Αντωνίου, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κα Ελένη Καραντώνα και κ. Γεώργιος Κούκος, η Πρόεδρος του ΑΞΤΑΔΑ κα Μαριλένα Ζαμάνη και οι Πρόεδροι των Τοπικών Συμβουλίων Μ. Παναγίας κ. Πασχάλης Κωνσταντίνος και Παλαιοχωρίου κ. Γρηγόριος Κατσιαρμάς, κ.α.

Δείτε τη χειροτονία από το 1:54:00 και μετά.

Στην προσλαλιά του ο νεοχειροτονηθείς π. Νικόλαος με πολλή συγκίνηση ανεφέρθη στη φρασεολογία του Ιερού Χρυσοστόμου που είπε ότι ναι μεν η Ιεροσύνη διακονεί τον κόσμο και μέσα στην κοινωνία εργάζεται, όμως υπέχει θέση ουρανίων πραγμάτων, διαχειρίζεται ουράνια πράγματα, με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος μεταβάλλει τη Σύναξη των πιστών σε Σύναξη αθανάτων και διαχειρίζεται ουράνιες χάριτες και δωρεές. Ευχαρίστησε τους πνευματικούς του Πατέρες, τους κατά σάρκα Γονείς του, τους Εφημερίους της Ενορίας Αγίου Βασιλείου Μ. Παναγίας, τους Διδασκάλους και Καθηγητές του και τον ευεργέτη του Μητροπολίτη Ιερισσού κ. Θεόκλητο.

Απαντώντας ο Σεβασμιώτατος στον υπό χειροτονίαν Πρεσβύτερο, τον συνεχάρη επειδή θεώρησε καλό τη σκέψη του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου να τη μεταφέρει στην ομήγυρη τη σημερινή, που απέβη και η προσωπική του Πεντηκοστή.

Συνεχίζοντας ανέλυσε και στον Χειροτονούμενο και στο πολυπληθές εκκλησίασμα, μια αλήθεια που για την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η πεμπτουσία της. Είπε ότι η Εκκλησία δεν είναι ένα φιλανθρωπικό κατάστημα ή ένα οιονεί υπουργείο κοινωνικών υπηρεσιών ή κάποιο ευαγές ίδρυμα, αλλά η Εκκλησία η Ορθόδοξη είναι η μοναδική Ταμειούχος της Αγιοτριαδικής Χάριτος! Είναι ουσιαστικά Αυτή που διακονεί και χειρίζεται τα Ιερά του Χριστού Μυστήρια!

Τα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας, συνέχισε ο ομιλητής, δεν είναι τίποτα άλλο από το ένα μεγάλο και μοναδικό Μυστήριο του Χριστού και του Αγίου Πνεύματος, Μυστήριο που φανερωμένο πια αποτελεί το κέντρο και το νόημα της ζωής του κόσμου.

Με αυτά τα Ιερά Μυστήρια η Εκκλησία διακονεί και «τρέφει» τον κόσμο, για να ζήσει ο κόσμος, όπως γράφει ο αείμνηστος π. Αθανάσιος Γιέφτις ο Σέρβος.

Η Εκκλησία διακονεί τον κόσμο πρώτα απ’ όλα με την τέλεση των Μυστηρίων, με Αυτά νεουργεί και θεουργεί τον κόσμο, «τρέφει» δηλαδή και ανακαινίζει τον Λαό του Θεού, φυσικά με την Χάρη και παρουσία του Αγίου Πνεύματος.

Χωρίς αυτή την παράσταση και παράταση του Μυστηρίου της Πεντηκοστής, της συστατικής της Εκκλησίας, Εκκλησία δεν υφίσταται!

Τα πάντα, διευκρίνισε ο Σεβασμιώτατος, στην Εκκλησία εξαρτώνται από το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, για τον μετασχηματισμό – μεταμόρφωση του ανθρώπου και του σύμπαντος κόσμου, για να έχει Αγιοτριαδική ευλογία και ο κόσμος και τα όντα και τα πράγματα.

Στην αρχαία Εκκλησία όλα τα Μυστήρια οδηγούσαν στη Θεία Ευχαριστία, ήσαν οργανικά μέρη της Ευχαριστιακής Θείας Λειτουργίας και εύρισκαν την τελείωσή τους στο Δείπνο του Κυρίου.

Ήσαν Μυστήρια ακριβώς γιατί διέθεταν την Ευχαριστιακή Μαρτυρία και συναίνεση της Εκκλησίας. Ήσαν τόσο Ιερά Μυστήρια, όσο είχαν την Ευχαριστιακή σφραγίδα.

Τούτο ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος μας διαμηνύει γράφοντας: «Ημών δε σύμφωνος η γνώμη τη Ευχαριστία», δηλαδή: «Η πίστη μας είναι Ευχαριστιακή είναι σύμφυτη με την Ευχαριστία»! Η Ορθόδοξη Θεολογία διακηρύσσει παγκοίνως ότι κάθε Ιερό Μυστήριο ανάγεται στη σύσταση της Θείας Ευχαριστίας, δηλαδή του ενός Πάσχα που πλουτίζει λίγο – λίγο με τη Χάρη της παρουσίας Εκείνου τον χρόνο, τον χώρο, τα όντα και τα διαποτίζει με αιωνιότητα, προετοιμάζοντας τη μεταμόρφωση του κόσμου σε Εκκλησία, μάλλον δε σε Ευχαριστία.

Ο Άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας μιλώντας για τα Ιερά Μυστήρια μας λέγει ότι είναι επτά θεοδίδακτοι και θεοσύστατοι τρόποι, με τους οποίους πραγματώνεται και φανερώνεται το συνεχιζόμενο γεγονός της Πεντηκοστής.

Γιατί η Εκκλησία είναι μια διαρκής Πεντηκοστή. «Αυτόν τον δρόμο χάραξε ο Κύριος κατεβαίνοντας σε ‘μας και αυτή άνοιξε τη θύρα εισερχόμενος στον κόσμο. Ανεβαίνοντας δε και πάλι στον Πατέρα του την άφησε ανοιχτή, ώστε από εκεί μέσω αυτής να έρχεται σε κοινωνία με τους ανθρώπους…διότι αποτυπώνοντας και απεικονίζοντας με τα Ιερά Μυστήρια τη Ταφή Του και ομολογώντας τον θάνατο Του, δια μέσω αυτών αναγεννιόμαστε και αναπλασσόμαστε και υπέρλογα ενωνόμαστε με τον Σωτήρα…», ερμηνεύει ο ίδιος Άγιος. Να γιατί και πάλι ο Καβάσιλας θα πει ότι η Εκκλησία: «Σημαίνεται εν τοις μυστηρίοις», δηλαδή, η Εκκλησία φανερώνεται με τα Ιερά Μυστήρια, ή καλύτερα πραγματώνεται και ερμηνεύεται διά μέσου των Ιερών Μυστηρίων»!

«Στα είπα όλα αυτά, παιδί μου Νικόλαε, είπε ο Σεβασμιώτατος, διότι επιθυμώ να σου αναθέσω ένα βαρύτατο καθήκον. Τοποθετήσαι ως Εφημέριος – Ιεροκήρυξ του Ιερού Προσκυνήματος Μ. Παναγίας που από παιδί διακόνησες! Τούτο σημαίνει ότι η καμπάνα του Προσκυνήματος κάθε πρωί θα χτυπάει για να καλέσει τον Λαό του Θεού στον Όρθρο, στην τέλεση της Θείας Λειτουργίας όταν έτσι ορίζει η τάξη της Εκκλησίας και το απόγευμα για να καλέσει στην Ενάτη και στην Ακολουθία του Εσπερινού. Να καλέσει και σε μια Παράκληση εβδομαδιαία στην Παναγία μας και σε μια Αγρυπνία που μαζί με τον Μητροπολιτικό Επίτροπο και Προϊστάμενο του Προσκυνήματος Παν. Αρχιμ. π. Παΐσιο Σουλτανικά θα καθορίσετε ανά μήνα! Έτσι το Ιερό Προσκύνημα, πέρα από τον χαρακτήρα του τον προσευχητικό, αποκτά και χαρακτήρα πνευματικό! Γίνεται ένα λιμάνι που θα βρει κάποιος ένα πετραχήλι να τον περιμένει για να ξεκουραστεί πνευματικά και να τον καθοδηγήσει από τον «κόσμο» στο εξομολογητήριο και στην πνευματική ζωή! Αυτό γυρεύει η κοινωνία, αυτό επιζητεί η Ιερά Μητρόπολις, αυτό σου ανατίθεται με πάσα ειλικρίνεια! Στο χέρι της Παναγίας μας είναι η επιτυχία του τολμήματός αυτού, αλλά απαιτείται και η δική σου συγκατάθεση και ο αγώνας. Ο Επίσκοπός σου σε στηρίζει, ο Λαός αναμένει και η Εκκλησία προσδοκά. Στο χέρι σου λοιπόν να το πραγματώσεις ή μη!».

Προ του τέλους της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος προεχείρισε τον π. Νικόλαο σε Αρχιμανδρίτη, λαμβάνοντας υπόψιν την πολύχρονη εμπειρία του στο Αναλόγιο, τις λαμπρές σπουδές του και την μαθητεία του ως πνευματικού τέκνου του Πρωτοσυγκέλλου της Ι. Μητροπόλεως π. Ιγνατίου Ριγανά. Άξιος!

 

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων